PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies om zelf kooi / volière te bouwen

Finchfriend
22-06-2013, 17:57
Hoi Hoi,
Voor degene die zin heeft om zich er eens in te verdiepen, en tijd heeft natuurlijk.
Ik wil zelf iets bouwen omdat de tweedehands volières op internet best nog duur zijn, dan kun je net zo goed iets nieuws bouwen.
Ik HAD in 2011 een volière-tje gekocht van 60 x 60 x 1.80 en heb die later uitgebreid in de breedte, dus 60 cm erbij en ook 1.80 de hoogte in. En daar woonden dan 3 koppels zebbies in.
Ik heb alles toen moeten weggeven en heb dus nu 2 zebbies in een kooi van ca. 45 x 40 x 70, wat ik niks vind.
Ze kunnen niet echt wat in die ruimte natuurlijk en vervelen zich misschien wel, maar het voelt ook niet goed.
De vorige keer dat ik uitgebouwd had heb ik dat gedaan met gaas te kopen, op maat te knippen en steun te krijgen van zitstokken, die ik op maat zaagde en alles werd dan bevestigd aan elkaar dmv binddraad (ijzer).
en dan onderin een extra lade, oftewel een onderkant van een knaagdierenkooi, die prima dienst kon doen.
Nu denk ik aan iets op een kast, lees dat ik ook draadbodems kan kopen bijvoorbeeld met inlegvellen papierbodems van verschillende afmetingen of kunstof of zinken lades.
Het is de sport om het voor zo weinig mogelijk geld te doen, omdat ik bijstand heb.
Ik ben voor een vrouw redelijk handig, al beschik ik niet over een boormachine, dus moet alles met de hand doen, heb wel verstek- en ijzerzaag en dat soort dingen.
Heeft iemand een idee hoe ik iets kan maken voor weinig geld?

graag advies

HansV
22-06-2013, 19:47
Zoiets?

http://www.youtube.com/watch?v=TytWCXFkoso

Finchfriend
23-06-2013, 12:52
Zoiets?

http://www.youtube.com/watch?v=TytWCXFkoso

hahaha Hans dat is wel aan de grote kant, maar het ziet er gemakkelijk uit ja.
het mag iets kleiner dus.

Finchfriend
27-06-2013, 17:13
het is me gelukt om goedkoop een binnen volière-tje te kopen voor mijn 2 zebra vink mannen
had een adv in de swollenaer geplaatst en een oudere heer, die gestopt was, wilde zijn kooi wel voor een zacht prijsje wegdoen en ook nog komen brengen
dus eerst de boel goed schoongemaakt, ingericht en daarna de zebbies er in.
na een half uur begon de één al weer te fluiten.
ze wennen er snel aan merk ik
ben benieuwd of ze vanavond al zo gewend zijn dat ze weer in hun nestje gaan slapen, al is anders wel anders, ruimer van binnen in de kooi
en deze kan ik ook altijd nog uitbreiden naar 2 kanten maar eerst maar even zo....
al denk ik er wel aan om 2 anders gekleurde mannen te adopteren., 4 kan wel in die kooi.
dus als iemand nog 2 mannen over heeft, bont, of licht, of maskergrijs, ik houd me aanbevolen in zwolle :D
helaas is uploaden van foto's hier erg lastig, het lukt weer eens niet.
ook al verklein ik ze, dan nog pakt het programma hier de bijlagen niet
dus later misschien, krijg steeds ongeldig bestand en word daar flink iebel van