PDA

Bekijk Volledige Versie : Albino / Crème muis in het wild?

populier
20-06-2013, 11:54
Net even een vogel los gelaten in mijn buitenvoliere, en sta nog even stilletjes te kijken of het goed gaat, zie ik opeen een klein jong albino crème muisje op de volierevloer scharrelen.

Jullie weten ik ben niet gek op mutaties maar deze vond ik wel bijzonder:D

Verleden maand ook al een wit/bruine muis gevangen.

Foto als voorbeeld.

Bron:http://www.muizenforum.com/viewtopic.php?f=22&t=1292&start=45

Ton Koek
20-06-2013, 12:08
Ik ben geen deskundige maar volgens mij is een dier òf albino, òf crème, niet beide.
Wel een lief beestje, ga je ermee kweken? :-)

populier
20-06-2013, 12:13
Op de site van het muizenforum staat wel een foto van albino/creme. de bovenste in het nest zo zag hij er uit

Ik heb hem niet gevangen, hij was zeker niet tam, want toen ik dat natuurlijk van dichterbij wilde bekijken was hij/zij zoeffff weg.

naruch
20-06-2013, 14:39
nakomelingen van ""tamme"" muizen die los gelaten zijn.

rupicola
20-06-2013, 16:56
wat voor kleur dan ook . . . . je wilt ze niet bij je vogels hebben!

ik zou er maar snel alles aan doen om ze te vangen, want de nachtelijke activiteiten van deze kleine knagers zijn zeer risicovol voor dag actieve vogels.

loodje
20-06-2013, 19:45
Schattig diertje hoor.
En dat er vele vrouwen zijn, die daar gillend voor weg rennen. :D :D

jfk1
27-06-2013, 12:02
zo waren er laat ook al kruisingen van tamme en wilde ratten .
in het wild

leila
26-08-2013, 00:04
hallo ik had deze zomer ook last van muizen in mijn binnenhok,heb nu eindelijk het gat gevonden waar ze binnen kwamen en heb het gedicht was niet groter dan 1 cm rond ongeveer.
de muis van de foto is een satijn muis zo heet de kleur volgens mij.
heb vorige week alle muizen samen met mijn maat gevangen,nouja ik jaagde ze op en zij ving ze zeker toen ze doorhad wat de bedoeling was[zie foto]
het is de grrotste schat van mijn dochter,mvg

populier
11-09-2013, 09:47
Vandaag gevangen, zo'n vreemdkleurig muisje in een doorloopvalletje:)

jfk1
11-09-2013, 09:57
Vandaag gevangen, zo'n vreemdkleurig muisje in een doorloopvalletje:)

nu ben je 1 muis rijker :)
ziet er wel leuk uit dat kleurtje

populier
11-09-2013, 10:30
Ja, hij zit nu lekker te knabbelen van wat zaad in een oud aquarium, denk dat ik hem morgen weer los laat, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen deze af te maken:o

GravenImage
11-09-2013, 17:09
En dan zie je over een week tien van dezelfde kleur muisjes. :P

loodje
12-09-2013, 08:42
Misschien dan wat verder van huis loslaten.

Als je ze eenmaal binnen in een kooitje hebt gehad, worden ze steeds aandoenlijker.
Ik heb er vroeger ooit mee gefokt, met de witte tamme dan.
Ze zijn erg leuk deze kleine diertjes.

Deze is echt heel apart, mooi beessie.

populier
12-09-2013, 09:48
Ik heb vroeger ook altijd tamme muizen en ratten gehad, het blijven leuke beesjes:)

Heb hem vanmorgen weer vrij gelaten in de volière, eerdaags gaan alle vogels weer naar binnen en dan valt er niets meer te halen aan voer, en trekken ze van zelf wel weg.

RobK
12-09-2013, 11:39
Heb hem vanmorgen weer vrij gelaten in de volière, eerdaags gaan alle vogels weer naar binnen

Ik heb vroeger ook eens Russische roulette gespeeld met een vriend. Ik ben al weer een tijdje op zoek naar een vervanger....

Vogels en muizen gaan echt niet goed samen, denk eens aan salmonella en nog wel wat andere mogelijke kwalen. Het zou toch vervelend zijn als je straks in de kweektijd mooie nesten krijgt en de jongen gaan allemaal binnen 0 en 3 dagen dood. Vraag me af of je dat créme - ino muisje dan nog steeds leuk vind.

Groet,

Rob.

naruch
12-09-2013, 12:33
Heb hem vanmorgen weer vrij gelaten in de volière, eerdaags gaan alle vogels weer naar binnen en dan valt er niets meer te halen aan voer, en trekken ze van zelf wel weg.

inderdaad, dan trekken ze weg, naar binnen :D

gert bronkhorst
12-09-2013, 13:26
de enigste mooie muis is een dode muis

Lucky
18-10-2013, 21:21
Met alle respect..... Maar muizen in je voliere los laten. Hoe gekker moet het nog worden?:help

tequila_069
18-10-2013, 21:54
îdd leuk, maar idd los laten bij je vogels?.

haha idd binnen paar weekjes denk je oh ze is weg, ga je de vogels voeren 10talle van deze beestjes in je binnenhok:D.

Marx
19-10-2013, 10:09
Als je muizen hebt is het loslaten van 1 muis verder niet erger dan deze muis niet loslaten. En als je de vogels toch naar binnen haalt dan stop je met voeren en gaan die beesten inderdaad elders wonen. Ik heb ook muizen bij de kippen en enkele maanden geleden ook een rat. Die heb ik zorgvuldig gevangen en losgelaten in de polder. :D Weet dat mensen me voor gek verklaren maar ik kon dat dier niet doodmaken toen ik hem eenmaal opgesloten had in de kippenren. Deur dicht getrokken met een touwtje en toen had ik hem.

Ik zou zo'n muis ook los kunnen laten als ik wist dat de vogels toch naar binnen zouden gaan. Geen voer is geen muizen. Zo werkt het gewoon. Muizen worden alleen een plaag als je voer laat slingeren. En muizen zitten overal. 1 muis meer of meer maakt niks uit.

populier
19-10-2013, 10:22
Klopt Marx,

Ik heb het crème muisje nog 1x gezien die week en daarna niet meer.

De twatwas zijn allemaal in de rui en ik wil ze nog niet naar binnen verplaatsen bang dat de rui stopt. En het is best nog prima weer voor ze.

Daarna gaat alles naar binnen en dan valt er voor de muizen niets meer te halen.

casehulsebosch
19-10-2013, 20:34
Een muisje meer of minder maakt wel wat uit!

Probeer maar eens met een enkeling te kweken:p

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Marx
20-10-2013, 08:27
Een muisje meer of minder maakt wel wat uit!

Zolang het Michael niks uitmaakt (wat ik prima begrijp) zou het een ander helemaal niks uit moeten maken :p ;)