Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cv ketel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • cv ketel

    Beste vogelvrienden,
    Ik val jullie weer lastig met iets dat niet over vogels gaat. Dit keer over
    Cv-ketels.
    Mijn oude ketel wil ik vervangen. Wie heeft er een tip.
    Mijn woning heeft drie verdiepingen en is ongeveer 130m2 groot. Op zolder een radiator. Op de eerste verdieping 4 en beneden 2 radiatoren en 1 convectorput.
    Deze laatste moet de woonkamer verwarmen. Het afgelopen jaar of misschien zelf de laatste 2 jaren gaat dit slecht. De cv-monteur zegt dat mijn ketel het niet aankan. Als ik de radiator op zolder dicht draai dan werkt de convectorput wel redelijk/goed. Bovendien duurt het heel lang voordat ik warm water beneden en in de badkamer heb. ( dit vind ik overigens niet zo'n groot probleem).
    Adviezen in de richting van internetsites waarop verstandige adviezen staan zijn welkom.

  • #2
    Het lijkt erop dat jou aanvoerleidingen niet de juiste diameter hebben?.
    Van boven naar beneden heb je waarschijnlijk nog gewoon een 15-16 mm leiding.
    De aanvoer had minimaal een 22 mm moeten zijn om de warmte aan te voeren, de aftakkingen van 15 mm naar de radiatoren.
    Weet niet wat de huidige ketel voor capaciteit heeft ,maar je moet toch minimaal een 24-28 kw hebben voor zo,n woning.
    Daarnaast zou ik een boiler beneden plaatsen om zo in de zomermaanden toch enige warmwater te besparen.


    Gr ,Hubert

    Opmerking

    Working...
    X