PDA

Bekijk Volledige Versie : rustige papegaai of amazone?

larslambooij
02-06-2013, 14:41
dag allemaal,
Ik werk in een tuincentrum en daar staat ook een mooie voliere met een koppel pennant rosella's, omdat het kweken maar niet wil lukken zit ik een beetje te kijken wat we er verder in kunnen doen.

nou zou een koppel zwartkopcaiques of rosé kaketoes heel leuk zijn.
maaarrrrrr, schreeuwen deze vogels veel/hard?
dat is het enige wat ze niet mogen doen aangezien klant en personeel daar last van gaat krijgen.

ook een handtamme amazone lijkt me mooi, deze krijgt dan natuurlijk de hele dag voldoende aandacht.
maar is het mogelijk om het schreeuwen af te leren bij deze vogel.
of anders gezegd: het is mogelijk maar wil dat ook een beetje lukken bij deze vogels?

de vlucht is 3 x 1,5 x 2 meter.

ik hoor het graag.

Hubert62
02-06-2013, 21:35
Allereerst ,waarom wil het kweken met de pennanten niet lukken ?.
Te jong ,hangt het blok wel goed ,verander deze eens!. Komen de klanten er te dicht bij?.ik noem maar wat.

Waarom zou je een koppel caiques of kakatoes erin willen doen?. of een tamme papegaai in een vlucht?.

Gaat het nu om de kweek of voor het kijkplezier?.

larslambooij
06-06-2013, 19:29
de pennanten zijn al minstens 6 jaar.
elk jaar anders geprobeerd. zelfs de voliere een keer op een rustigere plek gezet.
leek te helpen maar alle eieren onbevrucht. 2 jaar op rij.
daarom zat ik te denken aan een nieuwe man maar een keer wat anders is ook leuk.
de caiques zouden voor de kweek én het kijkplezier in komen.
een tamme vogel uiteraard voor het kijkplezier.
de tamme zou dan uiteraard na sluitingstijd gewoon nog een half uur losvliegen.

GravenImage
07-06-2013, 12:48
Elke vogel schreeuwt wel eens, daar ontkom je niet aan.
Maar door goede opvoeding en een vogel die wek zelfstandig is eworden bij de ouders, voorkom je overdreven geschreeuw.

Caques zijn kleiner dan kaketoes. Het zijn aparte vogels. Ze spelen worstelend, wat wel leuk is voor de klanten. Een vogel die je hand besprint on er verder mee rond te rollen.
Wel zijn ze door dit gedrag lastiger voor andere vogels.

Ik zou een jonge geelvoorhoofds amazone nemen en deze tam maken. Geen vogel die is gescheiden van de ouders en met pap is groot gebracht. Het schijnt dat zulke vogels sneller gedragsproblemen (onder andere schreeuwen) ontwikkelen, omdat ze niet weten hoe wen vogel zich zou moeten gedragen.

Paul Rooth
14-04-2014, 20:46
Vogels in een tuincentrum komt niet goed tenzij je er een aantal grasparkieten inzet want die zijn een stuk stres bestendiger

Doe er een stel Caques in dan schreeuwen die de oren van je hooft zijn echt ongeschikt en amazones doe het die beesten niet aan

Paul