PDA

Bekijk Volledige Versie : verhuis met vogels

jeffrey rahoens
26-05-2013, 16:48
Mijn ouders willen misschien een ander huis kopen waar geen werk meer aan is en dat praktischer is om in te wonen.

Maar natuurlijk maak ik me nu een beetje ongerust over de verhuis van onze dieren. Voor de kippen zie ik weinig problemen, ze lopen hier vaak los dus daar zouden ze dat ook kunnen als we thuis zijn en voor als hun hok nog niet klaar is en we weg zijn heb ik een rennetje, de eerste dagen zouden ze 's nachts in een kattenbak kunnen slapen in een tuinhuis, garage of dergelijke, dus daar zie ik niet echt problemen.

Maar de vogels is iets anders. Ik heb hier wel kooien staan die niet gebruikt worden dus daar zouden ze wel in kunnen, maar natuurlijk is een volière niet direct gemaakt dus voor mijn valkparkieten zit ik wat met men handen in het haar want in heb maar 1 kooi van 1 meter en de rest is 50cm, ik kan ze wel enkele dagen in deze kooien zetten maar natuurlijk geen weken.
Ook zou de verhuis dan misschien in de kweek kunnen gebeuren dus hoe zouden jullie dat dan doen? Het is vanzelfsprekend dat als er iets vast staat, de vogels niet meer de gelegenheid zullen krijgen om te beginnen kweken, maar wat met de vogels die op eieren zitten of jongen hebben?

Alvast bedankt!

GravenImage
26-05-2013, 20:31
Ik zou dat kweekseizoen maar overslaan.
Heb je niet de optie om eerst de voilère te bouwen en dan pas te verhuizen?

En anders maar een kamer vrij houden voor de vogels en ze in de kooien huisvesten in die kamer. Om de zoveel uur de vogels vrij laten vliegen en dan weer de kooi in.

jfk1
27-05-2013, 08:30
als je ongeveer weet waar neer dat ze willen gaan kopen ( moeten ook nog het juiste huis vinden
kun je er wel rekening mee houden met je eventuwele kweek

ik zou nu al voor wat andere kooien zorgen desnooits bouw er zelf wat van panlatten en wat voliere draad zo hoeft het niet veel te kosten .kooien die je makkelijk kunt vervoeren

zo heb ik het ook ooit eens gedaan

Troetelduifje
27-05-2013, 13:35
ja, lijkt mij ook de beste oplossing; enkele weken van tevoren je vogels in kooien zetten en die meeverhuizen.

misschien even op marktplaats kijken naar grotere kooien voor je grotere vogels. daar houden ze het best in uit.

Sommige vogels zullen in de kooien zelf snog gaan kweken, vooral van die 'makkelijke' vogels als zebravinken.

Als het kan je volière van dit huis zo netjes mogelijk afbreken en daar zo snel mogelijk weer opzetten.

Als je ouders in de winter verhuizen, dan zit jewel met je kooien natuurlijk, want als je die dan binnen houdt, kan je de vogels niet ineens buiten loslaten. En als je dan net zo'n prut lente hebt als dit jaar zitten ze tot eind april binnen.

jeffrey rahoens
29-05-2013, 22:30
De vogels binnen huisvesten is zeker al geen optie, ik en mijn moeder hebben allergie. Het hok dat er nu staat zou niet mee gaan. Ik dacht eerder om volièrepanelen te kopen, dat zou toch snel ineen moeten steken. Gewoon een betonnetje leggen en monteren.
Als we verhuizen zou ik zeker voor volièrepanelen gaan, ook omdat ik waarschijnlijk binnen x-aantal jaar alleen zal gaan wonen en dan kunnen de volières mee.
Ik zou een 4-tal vluchtjes maken (van ongeveer 3 meter), zonder nachthok maar wel afgeschermd langs de zijkanten. Als er een nieuwe volière komt zou ik toch graag plaats hebben voor enkele grotere koppels parkieten, die kan ik dan aanschaffen als alles af is, en iedereen zijn plaatsje heeft.

jeffrey rahoens
29-05-2013, 22:32
Ik zou dat kweekseizoen maar overslaan.
Heb je niet de optie om eerst de voilère te bouwen en dan pas te verhuizen?

En anders maar een kamer vrij houden voor de vogels en ze in de kooien huisvesten in die kamer. Om de zoveel uur de vogels vrij laten vliegen en dan weer de kooi in.

Mijn ouders hebben het ook niet zo breed, dus dit huis hier zou gelijktijdig moeten verkocht worden (2 leningen kunnen ze niet betalen).
En als ik meer dan 50 vogels om de beurt moet laten vliegen ben ik wel een poosje bezig, en daar heb ik de tijd ook niet voor.:D

jeffrey rahoens
29-05-2013, 22:34
als je ongeveer weet waar neer dat ze willen gaan kopen ( moeten ook nog het juiste huis vinden
kun je er wel rekening mee houden met je eventuwele kweek

ik zou nu al voor wat andere kooien zorgen desnooits bouw er zelf wat van panlatten en wat voliere draad zo hoeft het niet veel te kosten .kooien die je makkelijk kunt vervoeren

zo heb ik het ook ooit eens gedaan

Kooien zijn er hier al, maar dat is maar voor tijdelijk (zeker voor de valkparkieten). De exoten zullen minder last hebben van een kooi van 50 cm dan de valkjes.

jfk1
30-05-2013, 10:49
je moet maar denken het is maar voor tijdelijk

HansV
30-05-2013, 15:59
Is er niet een kweker in de buurt die misschien wat ruimte heeft om je vogels even te huisvesten?

Barend
30-05-2013, 17:10
Hij weet nog niet eens waar ze gaan wonen , zal dan niet meevallen iemand te vinden, en wanneer??
verkoop er wat en begin dan opnieuw, je hebt er toch te veel.:confused:

Ben86
30-05-2013, 18:35
Ja je zal toch je moeten aanpassen en op jezelf wonen is van latere zorg.
Ook is het niet verstandig te snel een nieuw hok te bouwen.
Beter rustig overdenken. Zelf persoonlijk zou ik gewoon de beste vogels uitzoeken
de rest verkopen en jaartje overslaan met de kweek en op het nieuwe stek opnieuw
je vogel bestand opbouwen. Dan heb je van dit alles geen last.
Ook vraag ik me af wat je ouders vinden. Bedoel die hebben toch ook wel een idee erbij?

gr. Ben

jeffrey rahoens
03-06-2013, 17:27
Een deel zou ik bij mijn oom kunnen gaan zetten, maar als de verhuis in de kweek valt en dan zitten zijn volières ook vol met jongen.
Ik ben niet van plan mijn kweekvogels te kopen, de valkparkieten zitten hier al enkele jaren, sommigen al meer dan 5 jaar. Anderen ben ik op 100 km van bij ons thuis gaan halen dus die ga ik niet wegdoen om dan weeral beginnen te zoeken en zover te rijden.
Ik ben niet iemand die mijn vogels zomaar kan verkopen, als ze hier zitten is dat de bedoeling dat ze tot hier blijven voor de rest van hun verdere leven.
Mijn ouders vinden niet nodig dat ik mijn vogels moet verkopen, ze weten ook dat dit maar tijdelijk is en dat we ons de eerste maanden maar wat zullen moeten aanpassen, maar dat komt wel in orde.

hobberts_30
27-05-2014, 17:57
ik ga volgende week verhuizen maar me vogels vliegen los in 1 van me slaapkamers dus ik weet nie hoe ik dat moet gaan aanpakke, ken of weten jullie gespecialiceerde dieren vervoerders cq verhuisers want ik wil ze graag allemaal behouden uiteraard**gr robert

kingfisher
27-05-2014, 18:08
Gewoon zelf uitvangen en in goede vervoerskooien verhuizen naar hun nieuwe adres,neem aan dat het verblijf daar klaar is?

Waarom zou je daar een buitenstaander voor benaderen?

Ton
27-05-2014, 18:45
ik ga volgende week verhuizen maar me vogels vliegen los in 1 van me slaapkamers dus ik weet nie hoe ik dat moet gaan aanpakke, ken of weten jullie gespecialiceerde dieren vervoerders cq verhuisers want ik wil ze graag allemaal behouden uiteraard**gr robert

om wat voor vogels gaat het ?

kleine tropen zou ik ook zelf doen, maar praat je over 20 ara`s word het al anders.

van Tuijl
30-05-2014, 17:45
bij de betere vogelhandelzaken heb je lopers of vervoerskratten waar je uitstekend vogels mee kan vervoeren van A naar B.