Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diepvries insecten opnieuw invriezen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diepvries insecten opnieuw invriezen

    Ik had gisteren nieuwe diepvries verpakkingen pinkies en buffalo's gekocht. Door drukte (of gewoon domheid ) ben ik ze echter vergeten in de vriezer te stoppen.... . Vanochtend was alles dus ontdooit. Ik heb de vogels meteen maar een flinke portie gegeven, maar de rest alsnog weer in de vriezer gedaan. Kan het kwaad om het spul opnieuw in te vriezen?

  • #2
    Persoonlijk zou ik het niet doen, maar dat is mijn persoonlijke mening en niet wetenschappelijk onderbouwt.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      HansV, wou zou jouw redenatie daarvoor zijn?

      Opmerking


      • #4
        Mijn diepvries vogelhapjes zijn ooit eens ontdooit doordat de omgevingsruimte waar de koelkast met vriesvak in staat te koud was.
        Het apparaat sloeg dan niet aan met als gevolg dat het diepvries gedeelte ontdooide.
        Waarschijnlijk heeft het voer ca. een week in dat half ontdooide vriesvak gelegen voordat ik dit ontdekte.
        Op zich leek er weinig mis mee, het was geen brei en stonk niet, maar heb het maar snel weg gedaan.

        Ik zou de gok niet wagen en het misschien nog een paar dagen gebruiken en dan weg doen.
        (zal er misschien wel iets van afhangen hoelang het ontdooit is geweest en hoever)

        mvg. Eelke

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door -Marcus-
          HansV, wou zou jouw redenatie daarvoor zijn?
          Als dit met mijn eten zou zijn gebeurd, had ik het ook weggegooid.
          Bekijk mijn vogels op:

          http://papegaaiamadine.webnode.nl/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door HansV
            Als dit met mijn eten zou zijn gebeurd, had ik het ook weggegooid.
            even oftopick
            het meeste vlees voor ons mensen wat uit het buitenland komt is ook bevroren .word hier weer ontdooit .dan bewerkt en dan kopen wij het en vriezen het weer in ....heb dat eens nagevraagt bij de keuringsdiens van waren ....


            maar of je nu die pinkey,s weer kunt invriezen .??
            wat heb ik een leuke hobby .
            juist vogels houden :) :)

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door jfk1
              heb dat eens nagevraagt bij de keuringsdiens van waren ....
              maar of je nu die pinkey,s weer kunt invriezen .??
              dat zou je ook kunnen vragen aan de keuringsdienst van waren, toch ?

              ik zou het weggooien, geen risico met je dure vogels.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                Ok, bedankt voor het meedenken. Ik twijfelde zelf nogal. Ik heb vandaag een kleine portie weer ontdooid, maar ik kon er eerlijk gezegd niet zoveel vreemds aan zien. Normale textuur, geur etc. De doosjes hebben krap 24 uur buiten de vriezer gelegen. Ik denk dat ik de gok dan maar niet neem met mijn tropen tijdens de kweek.

                Opmerking

                Working...
                X