Mededeling

Collapse
No announcement yet.

daglicht tl lampen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • daglicht tl lampen.

    Deze week bij de Gamma in Enschede 2 tl armaturen met tl-buizen voor 9.99 euro
    T8 36W/865 64000 lum.Deze geven een prachtig helder daglicht. Dus doe je voordeel.

    m.v.g. Jan

  • #2
    Volgens mij zit daglicht kleur in de 900 nummers, Biolux van Osram is ook daglicht kleur zijn volgens mij ook te krijgen voor ongeveer 8 euro.

    Gr Harm
    Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

    Opmerking


    • #3
      "Daglicht" is een redelijk rekbaar begrip.
      T8 = 25 mm
      865 = (even in eigen woorden) Deze cijfers / schaalverdeling zijn meestal gebaseerd op wat mensen als wit licht zien (de mogelijkheden tot waarnemen door het menselijk oog en in wit licht komt in principe alle kleuren voor).
      > De "8" staat in principe voor een weergave van 80 - 89 % van de kleuren in zonlicht. Alle kleuren kunnen in zonlicht voorkomen, de kleur die wij op aarde zien is o.a. afhankelijk van verstrooiing en filtering (o.a. door stofdeeltjes in de lucht, wolken, atmosfeer)
      https://nl.wikipedia.org/wiki/Kleurweergave-index (de gegevens van de lampen zijn beperkt).
      >


      @ Jan:
      Zijn dat hoogfrequente armaturen?
      Dit is volgens mij niet beslist nodig hoor.
      Er is een relatie tussen de frequentie van de voorschakelapparaten (knipperfrequentie van uiteindelijk de lamp) en het geluid wat er word geproduceerd.

      Opmerking


      • #4
        Hoogfrequent weet ik niet, maar er zit geen starter meer in en ik heb nu net led verlichting.

        m.v.g.Jan

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door janh11
          Hoogfrequent weet ik niet, maar er zit geen starter meer in en ik heb nu net led verlichting.

          m.v.g.Jan
          Dan zou het hf moeten zijn,daar zitten geen starters meer in maar vsa's.
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking

          Working...
          X