PDA

Bekijk Volledige Versie : Sony Xperia E

tamaralover
17-05-2013, 17:57
Hallo mensjes ^^

Ik zit erover te denken om een smartphone te kopen. En nu zag ik een mooie aanbieding van een Sony Xperia E. Ik zat al een tijdje te azen op de P, maar deze blijft steeds rond de €300,- en dat heb ik er niet voor over. Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Xperia E? Of die mensen kennen met deze telefoon? Bevalt hij een beetje? Ik weet dat je niet super veel mag verwachten voor deze prijs, maar een goede prijs/kwaliteitsverhouding moet er wel zijn ;)

Groetjes!

populier
17-05-2013, 18:26
Zijn er meerder types van de Experia E? Want ik zie hier dat een los toestel €133,- euro kost. https://www.typhone.nl/winkelmand?Step=1

tamaralover
17-05-2013, 18:49
Als het goed is is er een "gewone" en een waar 2 simkaarten tegelijk in kunnen.

Bij de Media Markt is hij €129,- en dan mag je voor €15,- een hoesje e.d. uitzoeken.

populier
17-05-2013, 18:54
Je hebt het over €300,- dat kost dan die versie met 2 simkaarten?

GravenImage
17-05-2013, 18:56
Neem een abonnement erbij met internet. Zonder dat is een smartphone bijna waardeloos.
Koop het in een phoneshop en geen electronicawinkel.

tamaralover
17-05-2013, 21:43
Je hebt het over €300,- dat kost dan die versie met 2 simkaarten?

Nee je hebt verschillende types van de Xperia reeks van Sony. Het type wat ik het liefst zou willen is de "P" die kost rond de €300,- En de "E" is €130,- en die heb je dan met 1 en 2 simkaarten ;)

tamaralover
17-05-2013, 21:45
Neem een abonnement erbij met internet. Zonder dat is een smartphone bijna waardeloos.
Koop het in een phoneshop en geen electronicawinkel.

Dan ben je in verhouding echt veel geld kwijt vind ik.... Ik heb wel een computer voor het echte internetten. Ik wil de telefoon alleen voor de Wifi, die inmiddels op veel plaatsen al vrij te gebruiken is. Ik doe er een goedkoop sim only abonnement bij van Simyo, daar zit ik momenteel ook bij met prepaid en die hebben goede service.

populier
18-05-2013, 01:13
Nee je hebt verschillende types van de Xperia reeks van Sony. Het type wat ik het liefst zou willen is de "P" die kost rond de €300,- En de "E" is €130,- en die heb je dan met 1 en 2 simkaarten ;)

Ok, bedankt voor de uitleg, zelf ben ik ook opzoek naar een smartphone met wat mogelijkheden en ben ook fan van Sony producten.

Ik heb nu toevallig ook al een paar jaar alleen een prepaid telefoon van Simyo:)

Idd. goede service.

Mocht je het toestel nemen ben ik reuze benieuwd hoe hij werkt in combi met het Simyo prepaid simkaartje.

pico
18-05-2013, 20:00
Populier,
Ik heb op deze site iets geleerd wat ik vroeger nooit kon opbrengen. Geduld.
Als je geduld kan opbrengen dan zou ik nog geen mobieltje kopen, maar even wachten
AH gaat met Bol. in zee en ze komen met aanbiedingen beweren ze.
Zo komen ze met een e-reader van Sony voor € 99. Bij mediamarkt staat deze te koop voor € 139. Misschien ook met mobieltjes.

tamaralover
19-05-2013, 10:48
Populier,
Ik heb op deze site iets geleerd wat ik vroeger nooit kon opbrengen. Geduld.
Als je geduld kan opbrengen dan zou ik nog geen mobieltje kopen, maar even wachten
AH gaat met Bol. in zee en ze komen met aanbiedingen beweren ze.
Zo komen ze met een e-reader van Sony voor € 99. Bij mediamarkt staat deze te koop voor € 139. Misschien ook met mobieltjes.

Ohw nou ik ben wel erg benieuwd wat voor aanbiedingen ze gaan doen ^^

tamaralover
19-05-2013, 10:54
Ok, bedankt voor de uitleg, zelf ben ik ook opzoek naar een smartphone met wat mogelijkheden en ben ook fan van Sony producten.
Ik heb nu toevallig ook al een paar jaar alleen een prepaid telefoon van Simyo:)
Idd. goede service.
Mocht je het toestel nemen ben ik reuze benieuwd hoe hij werkt in combi met het Simyo prepaid simkaartje.

Ik wou gister de telefoon kopen, maar van te voren nog even het testmodel vasthouden en uitproberen (de camera e.d.). Bleek dat na 2 dagen alle modellen van de telemania al uitverkocht waren :( Ik was al helemaal sneu, maar er was een erg aardige man die mij heeft geholpen. Ze hebben de zwarte E voor mij besteld en die mag ik 2 weken uitproberen thuis en als hij toch niet blijkt te bevallen kan hij gewoon terug en krijg ik mijn geld terug. Ze hebben helaas geen passende accessoires voor de E, daarom krijg ik een giftcard erbij die ik een jaar lang daar kan besteden voor vanalles (€15,-). En dan kan ik in een andere winkel het hoesje en de screenprotector erbij kopen ^^ Alles staat zwart op wit en ik vind het echt een super service van de Media Markt! Tussen nu en 2 week komt hij binnen en dan zal ik je nog even laten weten hoe hij bevalt ;)

populier
19-05-2013, 11:12
Jammer dat je hem niet meteen mee kreeg, maar een nette oplossing zo.

En netjes dat je hem gewoon 2 weken mag uitproberen

Heb destijds 2 Sony tv's gekocht bij de Media Mark, Idd goede hele goede service, aardig, vakkundig en voor al niet te opdringerig persooneel:)

Ben benieuwd wat je er van vind, bedankt voor je reactie:)

janh11
20-05-2013, 14:36
Deze week 2 tl lampen in armatuur voor 9.99 euro bij de gamma in Enschede. Ik heb nu een fantastisch mooi helder licht van T8 36W/865
64000 lum. Dit is heel wat goedkoper dan alle andere daglicht lampen, dus doe er je voordeel mee.

mvg Jan

populier
20-05-2013, 14:39
Deze week 2 tl lampen in armatuur voor 9.99 euro bij de gamma in Enschede. Ik heb nu een fantastisch mooi helder licht van T8 36W/865
64000 lum. Dit is heel wat goedkoper dan alle andere daglicht lampen, dus doe er je voordeel mee.

mvg Jan

Lol Jan, Mooi dat je goedkope lampen hebt gescoord maar wat heeft dat te maken met een Sony Xperia E telefoon?:)

janh11
20-05-2013, 16:54
Ik wist niet waar ik het precies moest posten.

tamaralover
29-05-2013, 09:51
Ik heb gistermiddag de telefoon opgehaald en ben hem op dit moment via Wi-Fi aan het testen hij is wel wat langzaam in vergelijking met die van een vriendin maar verder bevalt hij goed tot nu toe!

populier
29-05-2013, 12:42
Bedoel je met WiFi thuis via je draadloze modem of mobiel internet via de provider?

Hoe is de camera die er in zit, een beetje mooie foto's

tamaralover
03-06-2013, 22:17
Bedoel je met WiFi thuis via je draadloze modem of mobiel internet via de provider?

Hoe is de camera die er in zit, een beetje mooie foto's

WiFi is draadloos via je modem. Maar ik kan de telefoon ten sterkste afraden! Wat ik er de afgelopen dagen allemaal mee meegemaakt heb :O Niet normaal meer!

Toen ik hem uitpakte was de headset kapot (breuk in de draad) maar daar kreeg ik een nieuwe voor. Toen deed de telefoon het wel redelijk. Ik heb 2 dagen lekker alle functies uitgeprobeerd, die waren niet helemaal volgens verwachting, maar het kon ermee door. De batterij is echt super goed, want na het volledig opladen kon ik er tot vandaag mee doen. Na 2 dagen ging hij gek doen... Kon geen WiFi meer vinden, touchscreen deed het niet meer, hij kon geen radiozenders meer vinden... Alles gereset en naar de fabrieksinstellingen terug gezet (alle apps e.d. weg). Maar het was nog niet opgelost :( Ik zat ermee te klooien in de trein en toen was er een jongen zo aardig om mij te helpen ^^ Hij wist er heel veel van en kon mij vertellen dat de grote merken als Sony en HP geen enkele waarde meer hebben. Andere bedrijven gebruiken alleen hun naam (tegen betaling), maar alles word gemaakt in China en niks is meer volgens de kwaliteitsstandaarden waar de merken altijd garant voor stonden. Ik heb vandaag de telefoon terug gebracht naar de Media Markt, dit was geen probleem. Gewoon mijn geld terug gekregen en hun oprechte excuses. Maar er waren al meer Xperia's terug gebracht die in de telemania actie waren gekocht. Een echte flop dus. Ik neem nooit geen Sony meer, voor geen enkel product. Ik ben vanmiddag ook nog even naar de Saturn (ook een elektronica winkel)geweest. Deze bevestigden het verhaal van de jongen. De hele wereld staat op z'n kop. Ze hadden verschillende onafhankelijke onderzoeken om dit te bewijzen. Bijvoorbeeld met laptops; Toshiba was niks en HP stond altijd al bovenaan. Nu is het precies andersom. Geen enkel merk heeft zoveel fouten en uitval als HP...

Dus even een algemene tip voor iedereen hier; Als je een nieuw product wilt aanschaffen, laat je niet leiden door acties of merkgebondenheid (zoals ik een Sony-fan was), maar doe eerst altijd goed onderzoek zonder vooroordelen!

populier
04-06-2013, 15:12
Hallo Tamara,

Hartelijk dank voor je grondige onderzoek en de prima informatie, ik ben zelf ook grote Sony Fan, maar het klopt wat je zegt dat de naam Sony op het product wordt geplakt en het apparaat uit een niet Sony fabriek komt, dit heb ik al 10 jaar geleden gehoord van een verkoper in een elektronica winkel toen ik destijds op zoek was naar een videorecorder:)

Bedankt voor je reactie en succes met de zoektocht naar een wel goed werkend en betaalbare smartphone.