Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie voert jongen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie voert jongen

    ik heb die weekend mijn 3 jongen + ouders naar buiten verhuist. echter voerden de ouders niet maar schreeuwden de jongen wel om voer (konden ze niet vinden want na 5 min. hadden ze het gat naar buiten al gevonden). dus mijn kanarie man begon te voeren (poging, lukte niet want de jongen deden hun snavel niet open) toen begonnen toch de ouders te voeren (kanariezaad, niet tropisch).

    ik heb later de kanarie nog een poging zien doen, dacht dat het snaveltje toen wel open ging, maar kon het niet goed zien.

    ik heb dit nog nooit eerder gezien maar vond het wel grappig, goede man voor de kweek dus!
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

  • #2
    Je geeft toch zeker wel eivoer om de jongen te voeren?
    Ik las kanariezaad, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.
    Groetjes Esther

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Bentley
      Je geeft toch zeker wel eivoer om de jongen te voeren?
      Ik las kanariezaad, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.
      ja, maar de jongen zijn zelfstandig, en in de vlucht staat alleen kanariezaad, tropisch staat binnen, er staat wel eivoer (maar ook binnen)...

      de ouders zijn pleegouders voor tropen ed. uit deze jongen laat ik een koppeltje onstaan of 2 mannen, dit zijn dan weer pleegouders.

      ik heb nu genoeg jonge gordels om tegen elkaar te zetten volgend seizoen (2 koppels en geen familie van elkaar dus jongen zijn nieuwe koppels). dit jaar ben ik dus waarschijnlijk geen nieuwe gordel mannen/poppen nodig. de kweker waar ik mijn gordels haal heeft ook japanse meeuwen (mooie kleurslag; licht grijs met donker(der) grijs en wit als iemand de kleurslag (naam) weet wil ik dat graag weten) hier wil ik dan een koppeltje van aanschaffen, deze jongen geef ik dan na het apart zetten nog wel extra eivoer.

      nog iets wat me opviel; mijn JM hangen op de kop aan de stok als ze bij het voer willen landen (een buisje met zitstokjes hangt aan een touwtje dus ze kunnen er alleen op landen als ze zich laten ''vallen'', zo kort zijn die stokjes).
      bij de kweker die ook JM heeft hangen ze ook wel eens op de kop aan het dak en dan maken ze (letterijk!!!) een salto, zijn dit soort ''kunstjes'' normaal? ik heb nog nooit een kanarie of zebravink of en andere vogel dit soort dingen zien doen...
      Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

      Opmerking


      • #4
        Nilo bij mij hangen ze ook wel eens op de kop

        Gr Harm
        onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

        Opmerking


        • #5
          Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Waarom verplaats je ouders met jongen die nog gevoerd worden??
              Pas als de jongen zelfstandig zijn mag je de boel verplaatsen, anders kunnen de ouders ze inderdaad niet vinden en is de kans groot dat je jongen alsnog sterven.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking

              Working...
              X