PDA

Bekijk Volledige Versie : plastic hedera

Antoni Hopmann
05-05-2013, 17:17
Ofschoon ik niet direct warm loop voor plastic planten, zie ik toch
het nut er wel van in.
Ik vrees echter,dat de plastic planten toch behandeld zijn met een of ander spul b.v. voor brandveiligheid.
Waar kan je met een gerust hart b.v. plastic hedera kopen?

Henk Adelerhof
05-05-2013, 17:23
De reptielen winkel Anton, keus in plastic planten genoeg, en dat moet ook gifvrij zijn.

populier
05-05-2013, 18:06
Gewoon na aankoop een tijdje in een emmer water zetten,http://www.maxifleur-kunstplanten.nl/kunst-hangplanten/kunsthangplanten/

Antoni Hopmann
05-05-2013, 21:20
De reptielen winkel Anton, keus in plastic planten genoeg, en dat moet ook gifvrij zijn.

Bedankt voor deze goede tip,Henk.
Daaraan had ik n.l. nog niet gedacht.

Antoni Hopmann
05-05-2013, 21:24
Gewoon na aankoop een tijdje in een emmer water zetten,http://www.maxifleur-kunstplanten.nl/kunst-hangplanten/kunsthangplanten/

Prachtige planten bij Maxifleur, Michael.
Hartelijk dank voor het adres van de website.
Ik had al zo wat zitten googlen,maar zo'n grote verscheidenheid als bij
Maxifleur is toch wel bijzonder.
Gewoon een nachtje in het water? Zijn dan alle evt.giftige stoffen verdwenen.
Misschien warm water Michael?

Henk Adelerhof
06-05-2013, 01:18
Hallo,

ik wil niemand afzeiken of wat dan ook hoor, maar áls er giftige stoffen in een plastic plant zitten, dan is het een oplosmiddel.

En dat zit dan door de gehele plant.
Dan helpt een nachtje in water ook niet vrees ik.

Mocht ik het verkeerd hebben, dan excuus, maar ik zou wel voorzichtig met dat soort planten zijn, die zijn niet bedoeld voor in terraria of vogelkooi.

Ben86
06-05-2013, 06:48
Het is natuurlijk de vraag als het water er niet bij kan
en het geen plant is die de vogels beschadigen kunnen,
dan kunnen de vogels er toch ook niet bij???
Ik denk dat het puntje beschadigen lastig is in dit verhaal....

gr. Ben

populier
06-05-2013, 09:02
Giftig, geïmpregneerd of gecoat met brandwerende stoffen, als men het niet vertrouwd met je het niet doen, want de planten worden meestal los zonder verpakking verkocht, dus er valt niet te lezen wat er op of in zit.

Zelf gebruik ik ze al jaren en veel vogels knabbelen er ook aan.
Ik heb de goedkope zijde variant, en die zijn tot rafels aan toe aangeknabbelt. Maar nog nooit uitval van vogels gehad als gevolg van giftige stoffen.

Zelf maak ik ze schoon in een emmer met wat warm water en wat waspoeder, ik dacht het zou misschien ook helpen tegen eventuele impregnatie.

Denk dat je Timbrados, kanaries kennende, er ook wel aan gaan knabbelen. Dus de keuze is aan jou Antoni.

Deze heb ik, gewoon van de Action, Xenos, tuincentrum:

http://www.bakker-hillegom.nl/product/hedera-bontbladig-kunstplant/p_JT?channel_code=34&product_code=64595175&referer=tradetracker&s2m_type=3&s2m_channel=34&trackingData=369937%3A%3A34622%3A%3A1367840043z0e1 9rq15xxgbepqkddrn1%3A%3ATTMD5%3A%3A1367822057&s2m_exaffid=34622&utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate&utm_campaign=34622&utm_content=369937

annejb
06-05-2013, 11:21
[QUOTE=populier;220648]Zelf gebruik ik ze al jaren en veel vogels knabbelen er ook aan.
Ik heb de goedkope zijde variant, en die zijn tot rafels aan toe aangeknabbelt. Maar nog nooit uitval van vogels gehad als gevolg van giftige stoffen.

Kijk uit met zijden planten. Het heeft mijn Kapoetsensijs man een pootje gekocht doordat hij er in is blijven hangen. De 2e keer toen ie weer vast zat aan zijn goede pootje heb ik hem kunnen bevrijden.

Hubert62
06-05-2013, 22:09
Ik heb ze ooit een keer besteld via internet bij een bedrijf bij Groningen.
Ook een goedkopere versie en ze hangen nog steeds ,éénmaal p/jaar losweken /afspoelen en ze kunnen er weer een jaar tegenaan.
Mijn vroegere vogels(wildzang ,tropen) zaten er geregeld aan te peuteren tot vezels aan toe ,nog nooit hierdoor uitval van vogels gehad., sterker nog ,ze gingen er juist in nestelen.

Antoni Hopmann
08-05-2013, 15:28
Hartelijk dank voor de tips enz.
Ik ga er nog eens rustig over nadenken.

loxia
09-05-2013, 12:23
Hartelijk dank voor de tips enz.
Ik ga er nog eens rustig over nadenken.

hallo antoni, is er bij jullie een action in de buurt ? ga daar eens kijken . ik haal daar regelmatig kunstgroen ook hedera en hang het zo bij mijn vogels . nooit geen probleem mee gehad . en de action is goedkoop:)

Antoni Hopmann
11-05-2013, 00:00
Het zijn wel kanaries. Echte knagers. Ze peuteren net zo lang totdat iets
vernield is en gaan dan nog door.
Dat is in zoverre problematisch,dat het uitkijken is,dat er geen giftige stoffen is het materiaal zitten waaraan wordt geknaagd.
Doen uw vogels dat ook?

loodje
11-05-2013, 16:09
Ik koop mijn kunsstof plantjes bij Hacema Flower Design.
Zij adverteren op vogelmarktplaats.

Zo uit de doos hang ik ze in mijn vluchtjes en kooien.
Nooit uitval gehad.

Mijn kapoetsensijsjes pluizen ze ook uit.
Geen problemen.

En natuurlijk ongelukjes kun je altijd en overal wel mee krijgen, dan heb je pech als dat gebeurd.

tinam
06-07-2013, 09:47
Dit was ook een van mijn vraagjes voor in de voliere mag ik er namaakplanten in hangen? dus hier lees ik van de ene wel de andere vind het niet goed (diamant duifjes en zebravinken gaan in voliere, misschien ook kanariekopeeltje)

jfk1
28-07-2013, 18:03
Ofschoon ik niet direct warm loop voor plastic planten, zie ik toch
het nut er wel van in.
Ik vrees echter,dat de plastic planten toch behandeld zijn met een of ander spul b.v. voor brandveiligheid.
Waar kan je met een gerust hart b.v. plastic hedera kopen?

ik zou zeggen tuincentrum want ze verkopen het daar en .zij kunnen wel voor je nagaan of het behandelt is of niet

HansV
28-07-2013, 18:44
Hier een filmpje van een lege kooi met kunst hedera daarin...

http://youtu.be/R2bk_0zaiI8

MightyBird
03-05-2014, 22:08
Heb zelf ook ''kunst hedra en andere soorten'' gewoon in het binnenhok en wat in het buitenhok hangen en geen problemen mee gehad.

Ook gewoon gekocht bij de action, daar heb je meerdere soorten voor een zeer scherpe prijs en niks geen dure rommel van tuincentra's.

Een collega van mij gebruikt dit al jaren en heb hem nooit horen klagen.
Echt geweldig en de vogels vinden het ook erg leuk en een koppel zebravinken is bezig met het maken van een nestje tussen de ''klim herda''

NGS
04-09-2014, 15:14
Een combinatie tussen kunstof en echte planten is ook mogelijk.
Je hebt een direct groen effect en het komt toch niet zo artificieel over. En je echte planten krijgen de kans om te groeien.
Ook knabbelen ze dan voornamelijk aan de echte planten.