PDA

Bekijk Volledige Versie : Help, snel voor donker!

nilo1804
04-05-2013, 21:01
door nestcontrole zijn de jonger vroegtijdig uitgevlogen. broedkooi van 80x40x40. jongen zijn van 6-7-8 april. ze tjilpen, net als de ouders, veel. ik heb het nestje op de grond gezet maar wat moet ik doen?!?!?!

idl
04-05-2013, 21:08
om wat voor vogels gaat het en staat de kweekkooi binnen?

nilo1804
04-05-2013, 21:12
japanse meeuwen.

staat in de garage, is vorst vrij.

de jongen zitten al op stok en 1 jong heb ik al in het nestje gezien, deze staat op de grond.

idl
04-05-2013, 21:13
geen paniek de ouders zullen ze op de grond ook wel verder voeden

nilo1804
04-05-2013, 21:38
oké, en de jongen kunnen wel op stok/grond overleven of zullen ze wel terug in het nestje kruipen?

idl
04-05-2013, 21:42
of ze terug in het nest kruipen dat betwijfel ik. eenmaal ze er uit zijn gaan ze meestal niet terug. maar ze zullen verder groot gebracht worden buiten het nest hoor. japanse meeuwen zijn erg goede ouders.

nilo1804
05-05-2013, 07:48
ik heb gisteravond nog even gekeken, het nestje stond op de grond en ze zaten er met z'n allen in :D

deze japanse meeuwen zijn bewezen pleeg ouders dus eigen jongen krijgen ze ook wel op stok.

wat ik wel mooi vind is dat de ouders bont zijn, ze zijn zwart wit en donker bruin (dus over het algemeen heel donker) en ik heb 1 jong die er ook zo uit ziet maar dan met meer wit.

ik heb 1 jong die heeft een witte borst en is voor de rest helemaal ''koffie met melk/thee met melk'' zo'n kleurtje, beetje moeilijk uit te leggen.

en ik heb 1 jong die helemaal die ''koffie'' kleur heeft :D

in de voliere hangen ook nestkastjes (voor mijn gordels) als je jongen zelfstandig zijn gaan de jongen + ouders naar de voliere waar ze hopelijk nog een nestje willen maken. dan ga ik ze waarschijnlijk niet als pleegouders gebruiken want mijn gordels voeden wel jongen in een grotere ruimte.

ik wil later de 2 lichte sowieso houden, de donkere weet ik nog niet, vind ik toch wat minder mooi en het moet ook niet te druk worden in de voliere.

nog 1 vraag;

nu heb ik verhouding 1:2 1 donker en 2 licht is er een kans dat de verhouding in het volgende nest ook weer zoiets zal zijn of iets wat er op lijkt (vooral de lichte)???

als ze echt (rustig) op stok zitten zal ik eens een foto maken en even kijken hoe ik die post.

Hans de Vries
05-05-2013, 11:55
Je jongen zijn inmiddels ouder dan 25 dagen..... waarom doe je dan nog nestcontrole? Als de jongen geringd zijn blijf ik meestal vanaf, de oudervogels doen hun plicht wel.
Mooi dat het opgelost is.

gr
Hans

Troetelduifje
17-05-2013, 14:24
of ze terug in het nest kruipen dat betwijfel ik. eenmaal ze er uit zijn gaan ze meestal niet terug. .
We hebben het hier over japanse meeuwen, die kruipen altijd terug. zelfs als de hele boel volwassen is kruipen ze nog bij elkaar in het nest 'snachts.