PDA

Bekijk Volledige Versie : help klimmende plant

prutser25
04-05-2013, 17:36
goeiendag ik heb een vraagje

ik zou graag een klimplant in me voliere willen en komen catharina parkietjes in deze voliere

maar nu hoor ik over hedera hele wisselende verhalen ik vind deze plant wel mooi heeft iemand mischien nog alternatieven die ik zonder zorgen in de voliere kan doen want ik kom er even niet meer uit

groetjes prutser25

idl
04-05-2013, 21:09
plastic planten??:)

prutser25
05-05-2013, 09:09
lastic planten klimmen niet :p haha

maar in de lijst die hier op het forum staat dat hedera niet giftig is en als ik dan ga zoeken hooer ik weer dat deze wel giftig is dus dacht mischien kan iemand me helpen

groetjes prutser25

marcelvries
05-05-2013, 10:06
voor zover ik weet id de hedra niet voor alle dieren giftig ik had ze bij mijn reptielen in en dat ging goed voor de vogels weet ik het niet maar denk wel dat het goed gaat ikzelf heb passiflora in de voilere staan en dat gaat ook prima

Tal
05-05-2013, 10:53
Hedera was bij ons ook een twijfelgeval.. Wij hebben het niet in de voliere gezet.
Als ze er veel van het blad eten dan schijnt het toch niet goed te zijn. De bessen zijn voor mensen giftig maar omdat vogels de pit in zijn geheel uitpoepen is het niet giftig. Maar wat ik ook wel heb gelezen is dat je met dit soort planten met kromsnavels weer moet opletten omdat zij soms dit soort dingen (pitten) kapotbijten en het dus niet in zijn geheel uitpoepen.

http://www.amerikaansesijzen.nl/ziektes.html

Klimop (Hedera helix)
Gif: Bessen en blad (giftige stoffen: hederagenine en andere saponinen).
Symptomen:
Krampen, verlamming en collaps.
http://www.hondenplaza.nl/infoplanten

Groetjes, Chantal.

ps alternatief weet ik niet, wij hebben geen kromsnavels en zij schijnen toch wel veel te 'slopen'. Misschien toch wat nep en dan maar zien hoe lang het heel blijft? :-)

jfk1
14-06-2013, 18:00
mischiens een bruidssluiier

van Tuijl
14-06-2013, 21:41
ik zou gewoon hedera nemen hoor. groeit snel en is mooi dicht. naar mijn weten is hij wel giftig maar dat dan wel voor zoogdieren. de link van Tal heeft ook betrekking op honden, dus te verwaarlozen.

wel zou ik even opletten of ze niet te veel kapot knagen, zou zonde zijn van de plant. dan kan je beter een paar kleine wilgen proberen. al klimmen die niet.

bruidsluier was, dacht ik, wel giftig voor vogels.

probeer anders kamperfoelie

jfk1
24-06-2013, 08:27
ik voerde bruidsluier ook aan mijn konijnen .
na mijn weten en wat ik zo gelezen heb over de bruidsluier is hij niet giftig

Wizzy
08-07-2013, 21:59
Bruidsluier is niet giftig.
Ideaal voor broedende vogels, slaapgelegenheid, beschutting
Heeft maar 1 nadeel... het groeit als de pest en indien hij goed aanslaat dan ben je vaak aant snoeien en doe je dit niet groeit hij zo door je dak heen :-)

jfk1
09-07-2013, 08:44
ik heb een paar stekken van een klimop .uit het bos meegenomen
welke soort dat het is weet ik niet .blad is groen

nu wil ik mijn kwartel hoekje wat gaan aanpassen .en wilde daar wat klimop in zetten .maar er zitten ook kanarie,s in die voliere

is nu raadzaam of niet om het er in te zetten .