Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste nestje Japanse meeuwtjes geboren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Eerste nestje Japanse meeuwtjes geboren

    IK heb pas een koppel Japanse meeuwtjes, een mooie witte man en een donkere pop. Direct begonnen ze een nestje te maken. En binnen een paar weken waren er al 3 mooie witte eitjes.
    Sinds vorige week donderdag of vrijdag zijn er drie jongen uit de eitjes gekomen. Vader en moeder zorgen er echt heel goed voor. In het nestje kijken we niet meer. Want de ouders beschermen het heel erg goed. Van een afstandje kijken we naar de hele goede zorgen van papa en mama. We zien hoe ze de jongen heel zorgzaam voeren. Geef ze extra eivoer en insektenpatee. Elke dag horen we de jongen zacht piepen. Vandaag zagen we een klein snaveltje iets boven het nestje uitkomen om gevoerd te worden door mama.
    Ze doen het heel goed, nu een paar weken wachten tot dat de jongen uitvliegen. Het is zo leuk om te zien hoe beide ouders heel goed voor ze zorgen.

    Ik heb ook een mooi koppel Bochenows en ook deze zijn hard bezig met een nestje maken en zitten al vaker op het nestje. Nu wachten tot dat daar jongen komen. Het is een nieuwe hobby van mij maar het bevalt me heel erg goed.

  • #2
    Jonge meeuwtjes geboren

    Wie kan mij zeggen hoe lang het duurt voordat de jonge meeuwtjes voor de eerste keer uit het nest komen en uit gaan vliegen? De jongen zijn nu ongeveer bijna een week oud.

    Opmerking


    • #3
      die van mij zijn van 6-7-8 april en zitten nog in het nest...

      ik dacht zo'n 4weken.
      Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

      Opmerking


      • #4
        Karin de meeuwtjes zullen uitvliegen na 23 dagen ongeveer, sommige zijn iets eerder.

        Gr Harm
        Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

        Opmerking


        • #5
          ga maar uit van 3 weken


          groeten hielke
          lukt het vandaag niet dan morgen wel

          www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

          Opmerking


          • #6
            Mijn jonge meeuwtjes zijn 12 april geboren en komen er nog steeds niet uit, ze kijken wel over de rand maar het si allemaal nog wat eng kennelijk.
            3 Weken is een indicatie, dus ongeveer.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Bij mij zijn er vandaag 2 uitgevlogen en dit met 3 weken (ze zijn 13/14 april geboren).

              Opmerking


              • #8
                Eerste nestje japanse meeuwtjes

                Vandaag en gisteren een klein snaveltje even boven het nestje gezien. Terwijl een van de ouders het een het voeren was. Ik ben zo benieuwd wat voor kleur ze zullen hebben.Wie weet wat voor kleur eruit kan komen als de vader helemaal wit is en de moeder donker wildkleur is?

                Opmerking


                • #9
                  Het kleur zwart-bruin is dominant. Ik denk dat de meeste jongen er zwart-bruin zullen uitzien maar split voor wit zullen zijn. Tenzij dat de moeder (wildkleur)niet zuiver is en ook witte genen bezit , kunnen er witte jongen tussen zitten.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik weet echt niet of de moeder wit in haar ouders heeft. Sommigen zeggen dat als de vader wit is de jongen bont van kleur zullen zijn, een mengelmoes zijn. Maar welke kleur er ook uitkomt, het zullen mooie meeuwtjes worden.

                    Opmerking


                    • #11
                      Vandaag hier een van de twee jongen uitgevlogen, de ander twijfelt nog even.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Mag je nog een nestcontrole uitvoeren als de jongen nu een dag of 10 oud zijn. Of moet je het nest gewoon met rust laten? Ik heb alleen ruim anderhalve week geleden gekeken of er eitjes in lagen en zag er toen 3 stuks in liggen. Verder daarna heb ik hen en het nest met rust gelaten. Wat we wel ruim 10 dagen geleden hoorden is de jongen zachtjes piepen. Wie kan deze vraag voor mij beantwoorden.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik zag vandaag voor het eerst een heel klein koppie in het nestje, na lang wachten. Dit jong is volgens mij donker van kleur en zit al goed in de veren. De jongen zijn nu ruim 2,5 week oud nu. Dus nog even wachten tot dat ze uit gaan vliegen.
                          Het is echt de eerste keer dat we een glimp hebben opgevangen van een van de drie jongen. De ouders beschermen het echt heel erg goed.
                          Spannende tijden de komende week. IK hoop dat ze half volgende week uit het nest komen de jongen.

                          Opmerking


                          • #14
                            De ouders zijn nu heel druk bezig om de jongen uit te laten vliegen. Ze zijn nu drie weken oud de jongen. Zowel de moeder als de vader proberen ze eruit te lokken de jongen. Zijn dus spannende dagen.

                            Opmerking


                            • #15
                              We hebben de jongen heel goed gezien vandaag. Ik denk dat ze met een paar dagen uit zullen gaan vliegen. Een jong heel goed gezien, is deels wit. Moeder was druk bezig met hun veren schoon te maken. We weten ook nu zeker dat het drie jongen zijn. Is echt heel mooi om te zien en spannend. Hou jullie op de hoogte.

                              Opmerking

                              Working...
                              X