Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Help

    ik ben twee jaar geleden begonnen met vogels eerst ben ik begonnen met tropen vogels dit was gewoon een drama als ik de tuin in kwam vogels naar binnen
    Toen ben ik over gegaan op europese vogels omdat mijn collega hier mee kweekt en zeer positieve ervaringen mee heb.
    Toen had ik mijn voliere opgedeeld in 4 vakken heb zelf een voliere van 7 bij 1.20
    Hierin zaten een koppel noorse goudvinken een koppel baarmannen een koppel pimpelmezen en een koppel barmsijzen. toen ik alles op stel had begon de narigheid.
    Eerst viel mijn goudvink man weg toen een nieuwe gehaald.
    toen viel mijn pimpelmees man weg nieuwe gehaald.
    toen viel mijn baardman pop weg nieuwe gehaald.
    toen viel mijn goudvink pop weg.

    Nu zit ik erover na te denken om de voliere in tweeen te delen dus ik wou vragen aan jullie of jullie miss tips hebben om hierin in te doen heb mijn enigste wat ik nog heb zijn mijn barmsijzen ik dacht erover om na het seizoen over te gaan op wevers napleon en miss kleine tropen er bij en de andere gedeelte alleen rijstvogels alle kleuren.

    Graag tips

  • #2
    wat bedoel je met "als ik de tuin in kwam, de vogels naar binnen"

    dat is bij mij ook hoor, als ik de voliere in ga, gaan de vogels het nachthok in, en vice versa. dat is een normale reactie denk ik.

    verder als je gericht wil kweken met europese vogels, kan je je beter richten op 1 soort, en daar dan een koppel of 5 van te nemen. als er dan 1 wegvalt, is niet gelijk je kweek seizoen naar de kl.....

    europees is mooi, maar je moet er wel wat ervaring mee hebben. het is niet zo, dat als je er 2 bij elkaar zet, je drie maanden later je hok vol zit met jongen.

    als je weer terug wilt naar tropen, in een ruime voliere, ben je hier aan het juiste adres. je kan hier veel lezen, over verschillende soorten, welke bij elkaar kunnen, en wat voor voeding ze gebruiken.

    Dus, veel lezen, en veel vragen.........
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4

        Opmerking

        Working...
        X