PDA

Bekijk Volledige Versie : Hebzucht

Hubert62
01-05-2013, 21:04
Nu staat er op vmp een advertentie "wegens beŽindiging hobby" te koop.

Deze z.g Brilduif kweker wilde vorig jaar nog enkele van mij kopen , omdat deze heer z.g met meerdere koppels wilde kweken.

Hij bood mij euro 50,= p/st ,dat was naar hem horen zeggen ,de gemiddelde prijs die ze landelijk betaalden. Mijn prijs was altijd al 75,= euro p/st.

Ik heb dus geweigerd hem deze te verkopen ,omdat in zijn verhaal iets niet snor zat , wie wil nu eigenlijk kweken met deze duiven in zulke grote aantallen?.:help

Nu bied hij ze te koop aan voor euro 1200,= , totaal 7 koppels.

Tel uit je winst ,hij is geen kweker ,maar handelaar !!!!!!:cool:

GravenImage
02-05-2013, 11:11
Erg jammer zulke dingen.
Vogels zijn ook wezens, geen handelsproducten.

loodje
02-05-2013, 12:36
Vogels zijn ook wezens, geen handelsproducten.

Vele mensen zien, helaas, in alles handel en geld.
Materiaal, dier en zelfs mensen handel. :mad:

RobK
02-05-2013, 13:11
Nu bied hij ze te koop aan voor euro 1200,= , totaal 7 koppels.

Tel uit je winst ,hij is geen kweker ,maar handelaar !

Als ik oprecht beledigd zou zijn door het handelen van bedoeld persoon, zou ik die persoon even bellen of mailen. Standpunt duidelijk maken en de boodschap is dan overgekomen. Wat de toegevoegde waarde van je gedachten aan het internet toevertrouwen is, zie ik niet. Waarschijnlijk leest de bedoelde persoon dit forum -en je bericht- niet en dan is het dus allemaal voor niks. En de hobby heeft weer aan zelfbekladding en negatieve publiciteit gedaan.

Groet,

Rob.

GravenImage
02-05-2013, 13:48
Lieve Rob, alsjeblieft.
Een mens heeft de behoefte om dingen te delen. Of dat nou een ervaring, vraag of frustatie is.

Ik vind het prettig om allerlei soorten berichten te lezen. Ook zulke berichten waarvan je denkt "Jammer", want de werkelijke wereld is ook niet alleen maar positief.
Zulke berichten zorgen ervoor dat ik beter stil sta bij dit soort onderwerpen. Het maakt mij minder naÔef en zorgt ervoor dat ik in de toekomst wantrouwiger kijk naar de prijzen op vogels.

Het is een soort bewustwording voor mensen die niet bekend zijn op de vogelmarkt.

RobK
02-05-2013, 13:51
Inderdaad, die behoefte om dingen te delen heb ik soms ook heel erg!

Vandaar mijn bericht (nummer 4) in dit topic.

Groet,

Rob.

Hubert62
02-05-2013, 16:23
RobK,

Deze man heb ik al geconfronteerd met zijn handelswijze en dan krijg je van allerlei verhalen:mad: ,deze man is geen vogel waard:D .

Serinus
03-05-2013, 13:19
Hallo,

Ik heb er altijd moeite mee, als een persoonlijke ervaring als dit op het www komt te staan.
Van mij had dit bericht dan ook meteen weg gemogen.
Heb je problemen met iemand; los het dan gewoon direct op, maar ga niemand aan de (publieke) schandpaal nagelen.

Volgens mij is die man vrij om te vragen voor zijn vogels wat hij wil.
Niemand hoeft ze voor dat geld te kopen, dus wat is dan het probleem.......

Groeten, Serinus.

binkie
03-05-2013, 13:31
hoeveel vogelhandelaren zijn er wel niet, als ik een vogel verkoop voor een prijs die voor mij gunstig is , dan is voor mij de kous daar mee af, wat de handelaar er voor vraagt of krijgt zal mij een biet wezen, dat is zijn goed recht, daar is hij tenslotte handelaar voor, verkocht is verkocht, heel de maatschappij draait toch om handel.

Ben86
03-05-2013, 17:58
Het blijft natuurlijk altijd vraag en aanbod.
Ook wil je je vogels snel kwijt of niet.
Zelf als ik vogels op internet zet krijg ik altijd van dezelfde persoon een
reactie met een bod van de helft van wat ik vraag.
Heb diegene een keer een reactie gestuurd van dat hij altijd reageert en toch
de vraagprijs niet betaald dus beter niet kon reageren.
Maar daarna bleef het zoals ook anders weer stil.

Wil je vogels aan iemand gunnen omdat je niet perse de hoofdprijs wil
moet je dus goed op de hoede zijn handelaren zijn er altijd en proberen
voor weinig vogels te kopen en voor veel te verkopen.
Blijft lastig en een van de standaard irritaties bij het verkopen van vogels.

gr. Ben

Vinkie
10-05-2013, 12:51
Het topic is dan wel al een wat dagen oud maar wil toch even reageren. Ook ik krijg te maken met mails van handelaren die een vogel goedkoop willen opkopen. Ongeveer de helft tot driekwart zelfs goedkoper. Duidelijk dat het handelaren zijn. Maar zolang ik probeer mijn vogels aan liefhebbers te slijten laat ik dit voor wat het is. Moet ik ze kwijt om wat voor reden dan ook prima.
Men moet wel bedenken dat een handelaar er van moet proberen te leven of in het andere geval een bijverdienste eraan heeft.
Het verhaal is in feite simpel ik verkoop een vogel voor Ä25,00 aan een liefhebber en die gaat ermee proberen te kweken. Als dat lukt heeft hij/zij straks een veelheid van het geinvesteerde geld terug.
Een handelaar bepaalt de prijs uitgaande van vraag en aanbod maar ook hoe zijn systeem in elkaar zit. Kortom hij moet op zijn minst uit de kosten komen. In de regel komt er een verhoging van de helft of driekwart bij als de vogel van de handelaar naar een andere toe gaat. En als de handelaar toch de vraagprijs betaalt dan mag je je afvragen hoe duur die vogel dan wel niet wordt als hij weer doorverkocht wordt.
Ik vind het ook niet altijd leuk om in contact te komen met mensen die nou juist bodemprijzen willen betalen. Ik zeg wel eens voor niets staan ze in de rij. Maar zaak ik om een goed netwerk aan te leggen waar je vogels kwijt kunt.
Vroeger had ik nooit problemen met handelaren en trouwens ook nu niet omdat ik in de regel toch altijd mijn vogels kwijt kom. En is het een handelaar heb ik toch nog altijd iets terug voor het voer.
Meer moeite heb ik met z.g. handelaren die de dieren niet goed weten te verzorgen of dat zelfs nalaten om zoveel mogelijk geld te sparen. Maar dat is weer een ander verhaal.
En ja als een handelaar zoveel vraagt is het nog de vraag of ze verkocht worden.

Ton
10-05-2013, 19:10
ik kreeg gisteren een mail van een dierenwinkel, wat betreft hun nieuwe voorraad vogels. ik was er al eens geweest, maar was toen niet te spreken over hoe de vogels er bij zaten.

om dat er toch wel weer mooie soorten op de lijst stonden, en ik vandaag een vrije dag genoot, er maar weer eens heen gereden.

hij had ondermeer brilvogels, groene abessijnen, vuurvinken, schlegels, blauw en blauwkopfazantjes, blauwgrijze roodstaartjes, witborst ijsvogels, baardvogels en nog het een en ander wat ik niet zo herkende.

deze zaak heeft zijn voorraad in een kelder zitten, en degene die daar dienst had was lekker een peukie aan het roken, evenals wat clientele. niet zo heel fris voor de vogels, maar dat waren zijn hokken en de vloer ook niet.

ik begrijp dat niet.

A:, je hebt dieren om te verkopen, en dan heb je toch ook de plicht om voor je koopwaar het beste te zorgen, niet ? want dat brengt toch de nodige centjes in het laatje.

B: het lummelende personeel de opdracht te geven, om in ieder geval het schoon en dier waardig te maken.

alle vogels die er zaten zijn niet geringd, ik heb sterk het vermoeden van import, hoe komen ze er aan, is toch verboden ? als jij 1 ongeringde europese vogel in je bezit hebt, wat ook niet mag, word je aan de muur genageld. kan diezelfde instantie niet eens uitzoeken, hoe deze personen zaken doen ? of werkt dat niet zo ?

heb overigens niets gekocht, hoewel de blauwfazantjes er goed uitzagen.

Henk3
11-05-2013, 08:23
Hoewel ik deze topic eigenlijk een onzinnige topic vind, toch even een kleine reactie op het bericht van Ton.

Iemand zal dat dan toch eerst moeten melden bij die instantie Ton.
Om dat hier zo te melden zal denk ik weinig oplossen.

GravenImage
11-05-2013, 12:31
Met een forum bereik je ook niet veel. Met het plaatsen van foto's bereik je ook niet veel. Met zeggen dat je niet veel bereikt, bereik je ook niet veel.

Maar dat hoeft niet. Een forum dient als communicatie en mensen doen graag hun verhaal. Ja, zinloos. Maar het kan opluchtend zijn.

Henk Adelerhof
11-05-2013, 17:33
Er was een speciale website voor, om zulke winkeliers / handelaren te melden.
Ze krijgen dan aantekeningen, en die worden dan gepubliceerd.
Iedereen kan die winkels bezoeken als hij/zij in de buurt is, en melden of er verbeteringen zijn, of juist niet.

Ik ga de naam van die site niet geven, want dat schijnt tegen de forum regels te zijn. Maar ik kan het gewoon niet goedkeuren.

Hoe komen die mensen met zichzelf in het reine, als ze iemand een duur koppel vogels verkopen, en die gaan al spoedig dood door bacteriŽn.

Dan moeten ze zich toch ergens verantwoordelijk voor voelen?

Maar gewoon zoals de naam van dit topic: hebzucht.