Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hebzucht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hebzucht



    Gr ,Hubert

  • #2
    Erg jammer zulke dingen.
    Vogels zijn ook wezens, geen handelsproducten.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage
      Vogels zijn ook wezens, geen handelsproducten.
      Vele mensen zien, helaas, in alles handel en geld.
      Materiaal, dier en zelfs mensen handel.
      groetjes
      Heidi

      Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

      Opmerking


      • #4
        bellen

        Nu bied hij ze te koop aan voor euro 1200,= , totaal 7 koppels.

        Tel uit je winst ,hij is geen kweker ,maar handelaar !
        Als ik oprecht beledigd zou zijn door het handelen van bedoeld persoon, zou ik die persoon even bellen of mailen. Standpunt duidelijk maken en de boodschap is dan overgekomen. Wat de toegevoegde waarde van je gedachten aan het internet toevertrouwen is, zie ik niet. Waarschijnlijk leest de bedoelde persoon dit forum -en je bericht- niet en dan is het dus allemaal voor niks. En de hobby heeft weer aan zelfbekladding en negatieve publiciteit gedaan.

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            behoefte

            Inderdaad, die behoefte om dingen te delen heb ik soms ook heel erg!

            Vandaar mijn bericht (nummer 4) in dit topic.

            Groet,

            Rob.

            Opmerking


            • #7
              RobK,

              Deze man heb ik al geconfronteerd met zijn handelswijze en dan krijg je van allerlei verhalen ,deze man is geen vogel waard .


              Gr ,Hubert

              Opmerking


              • #8
                Hallo,

                Ik heb er altijd moeite mee, als een persoonlijke ervaring als dit op het www komt te staan.
                Van mij had dit bericht dan ook meteen weg gemogen.
                Heb je problemen met iemand; los het dan gewoon direct op, maar ga niemand aan de (publieke) schandpaal nagelen.

                Volgens mij is die man vrij om te vragen voor zijn vogels wat hij wil.
                Niemand hoeft ze voor dat geld te kopen, dus wat is dan het probleem.......

                Groeten, Serinus.
                The proof of the pudding is in the eating

                Opmerking


                • #9
                  hoeveel vogelhandelaren zijn er wel niet, als ik een vogel verkoop voor een prijs die voor mij gunstig is , dan is voor mij de kous daar mee af, wat de handelaar er voor vraagt of krijgt zal mij een biet wezen, dat is zijn goed recht, daar is hij tenslotte handelaar voor, verkocht is verkocht, heel de maatschappij draait toch om handel.

                  Opmerking


                  • #10
                    Het blijft natuurlijk altijd vraag en aanbod.
                    Ook wil je je vogels snel kwijt of niet.
                    Zelf als ik vogels op internet zet krijg ik altijd van dezelfde persoon een
                    reactie met een bod van de helft van wat ik vraag.
                    Heb diegene een keer een reactie gestuurd van dat hij altijd reageert en toch
                    de vraagprijs niet betaald dus beter niet kon reageren.
                    Maar daarna bleef het zoals ook anders weer stil.

                    Wil je vogels aan iemand gunnen omdat je niet perse de hoofdprijs wil
                    moet je dus goed op de hoede zijn handelaren zijn er altijd en proberen
                    voor weinig vogels te kopen en voor veel te verkopen.
                    Blijft lastig en een van de standaard irritaties bij het verkopen van vogels.

                    gr. Ben
                    Groeten, Ben

                    Opmerking


                    • #11
                      Jo

                      Opmerking


                      • #12
                        hebzucht of gemakzucht

                        ik kreeg gisteren een mail van een dierenwinkel, wat betreft hun nieuwe voorraad vogels. ik was er al eens geweest, maar was toen niet te spreken over hoe de vogels er bij zaten.

                        om dat er toch wel weer mooie soorten op de lijst stonden, en ik vandaag een vrije dag genoot, er maar weer eens heen gereden.

                        hij had ondermeer brilvogels, groene abessijnen, vuurvinken, schlegels, blauw en blauwkopfazantjes, blauwgrijze roodstaartjes, witborst ijsvogels, baardvogels en nog het een en ander wat ik niet zo herkende.

                        deze zaak heeft zijn voorraad in een kelder zitten, en degene die daar dienst had was lekker een peukie aan het roken, evenals wat clientele. niet zo heel fris voor de vogels, maar dat waren zijn hokken en de vloer ook niet.

                        ik begrijp dat niet.

                        A:, je hebt dieren om te verkopen, en dan heb je toch ook de plicht om voor je koopwaar het beste te zorgen, niet ? want dat brengt toch de nodige centjes in het laatje.

                        B: het lummelende personeel de opdracht te geven, om in ieder geval het schoon en dier waardig te maken.

                        alle vogels die er zaten zijn niet geringd, ik heb sterk het vermoeden van import, hoe komen ze er aan, is toch verboden ? als jij 1 ongeringde europese vogel in je bezit hebt, wat ook niet mag, word je aan de muur genageld. kan diezelfde instantie niet eens uitzoeken, hoe deze personen zaken doen ? of werkt dat niet zo ?

                        heb overigens niets gekocht, hoewel de blauwfazantjes er goed uitzagen.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoewel ik deze topic eigenlijk een onzinnige topic vind, toch even een kleine reactie op het bericht van Ton.

                          Iemand zal dat dan toch eerst moeten melden bij die instantie Ton.
                          Om dat hier zo te melden zal denk ik weinig oplossen.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Met een forum bereik je ook niet veel. Met het plaatsen van foto's bereik je ook niet veel. Met zeggen dat je niet veel bereikt, bereik je ook niet veel.

                            Maar dat hoeft niet. Een forum dient als communicatie en mensen doen graag hun verhaal. Ja, zinloos. Maar het kan opluchtend zijn.

                            Opmerking


                            • #15
                              Met vriendelijke groet:
                              Henk.

                              Opmerking

                              Working...
                              X