Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat als...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat als...

    Wat als je een nest onbevruchte eieren hebt?
    Ligt dit aan de pop of de man?
    Is het dan nog de moeite om deze vogels samen te laten zitten ?
    Ook vraag ik me af wanneer je de man van de pop moet halen?
    Ik lees ergens na het 1e-2e ei.

  • #2
    Hallo Remi,ik vindt dit erg kort door de bocht hoor.
    Hoe oud zijn de vogels,zijn ze broedrijp,hoe lang zitten ze bijelkaar?
    Op hoeveel lichturen zitten ze?
    Allemaal zaken die van belang zijn.

    Het tweede nestje kan gewoon bevrucht zijn of misschien klikken de vogels niet met elkaar.

    En na het 1e of 2e ei?
    Weet jij dan al of ze bevrucht zijn?Knap
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      hoi ik vind het ook zeer kort door de bocht mijn zebra`s hebben ook wel eens een nest gehad waar de eitjes onbevrucht waren laat je vogels hun gang gaan het zijn geen robots ze hebben de tijd nodig
      onze website: hobbydieren en als je er toch bent laat alsjeblieft een berichtje achter in het gasten boek

      Opmerking


      • #4
        Hoi,

        Ik heb ook ooit eens zo'n speciaal zaklampje gekocht om op bevruchting te checken maar de laatste jaren doe ik dat geeneens meer, ik laat ze rustig broeden en na een week of twee kijk ik of er wat uitkomt als ik zie dat de pop er even af is.

        Ik heb nu zelfs een kanarie-pop zitten waar ik niet eens kan/wil gaan kijken omdat mijn nieuwe diamantduifjes er in de buurt een "nest" hebben gemaakt en daar zitten te broeden, ik denk wel dat het zou kunnen... duifje wegjagen en kanarie-pop eraf om te kijken of de eitjes bevrucht zijn maar na een paar jaar wordt de drang minder, op een gegeven moment zie ik die kanarie haar jongen wel voeren vanuit het keukenraam.

        DoegDree

        Opmerking


        • #5
          Dree, ik schouw wel maar veel nut heeft het niet inderdaad, uiteindelijk moeten de vogels het toch allemaal zelf doen.

          Enige voordeel van schouwen is dat je wat kan verleggen als je daar voordelen in ziet.
          http://wiggel.skyrock.com/

          Opmerking


          • #6
            Het is niet kort door de bocht bedoeld.
            Zoals de titel zegt : wat als.
            Vroeg me gewoon af wat te doen als deze situatie zich voordoet.
            Ben maar een leek.

            Opmerking


            • #7
              Zoals gezegd even aankijken en zeker vaker laten proberen.
              Mocht een span het vaker hebben ligt het vaak aan de man.
              Even nagels controlere of deze niet telang zijn.
              Of de vogels niet te vet zijn etc. beetje de standaard conditie dingen zeg maar.
              Volgens mij kun je ook aan de eitjes zien of de pop haar werk heeft gedaan.
              Als er een bloedlijntje in het ei zit dan ligt het aan de bevruchting van de man.
              Ook kan het dus weleens aan de pop liggen.

              gr. Ben
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Remi11
                Het is niet kort door de bocht bedoeld.
                Zoals de titel zegt : wat als.
                Vroeg me gewoon af wat te doen als deze situatie zich voordoet.
                Ben maar een leek.
                Misschien komt het wat harder over dan ik bedoel,sorry daarvoor en of je een leek bent of niet alles moet je leren.
                Ik leer ook nog steeds,gelukkig maar.

                Wat Ben ook schrijft,zijn de vogels niet te vet,even kijken of er geen gele laag op de buik zit,dat is vet,een beetje is geen probleem maar teveel kan bevruchtingsproblemen veroorzaken.
                Ook kun je kijken of bij de man de tap rechtstaat,is dit zo dan is hij broedrijp ligt deze nog dan is hij nog niet zover.
                Zo maar een paar dingen.
                Mvg,
                Kingfisher.

                Opmerking


                • #9
                  En wat met de man weghalen na het 2e ei?
                  Volgens de website van wout van gils moet je als je aan wisselbroed doet(zoals ik dus) de man weghalen nadat het 2e ei gelegd is.

                  Opmerking


                  • #10
                    Volgens mij dacht er iemand dat dat jij dacht dat je al na het tweede ei kan schouwen, daar zat em het misverstand.

                    Aan wout van gils zou ik niet twijfelen.

                    Dree

                    Opmerking


                    • #11
                      Ok,nu snap ik wat je bedoelde met dat 2e ei verhaal,en inderdaad aan Wout van Gils hoef je niet te twijfelen.
                      Maar als je zoals je zegt pas begint moet je dat wisselbroedverhaal nog even vergeten en gewoon lekker eerst per koppel gaan broeden.
                      Even daar ervaring mee opdoen en je dan daarin verdiepen,dan heb je al genoeg om handen.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        Het is natuurlijk geen handleiding van op deze manier moet het.
                        Vogels houden gaat om ervaring.
                        Dit zul je zelf moeten opbouwen.
                        Ook vraag ik me af of het verstandig is als je nagenoeg geen ervaring heb
                        je wel gelijk dit zou moeten willen te doen.
                        Maar is zomaar een idee hoor.
                        Wout van Gils weet het wel dus ja gewoon proberen denk ik?

                        En inderdaad de eitjes kun je pas na ca. 8 dagen schouwen wil je iets zien.
                        misschien iets eerder maar niet na 2 dagen.
                        Ook lijkt het mij verstandig eerst je vogels met rust te laten.
                        Zie eerst maar eens jongen op stok te krijgen daarna kun je de volgende stappen zetten.
                        Ze moeten het toch zelf doen en zitten niet altijd te wachten op een zenuwachtige vogeleigenaar die telkens in hun nestje moet kijken

                        gr. Ben
                        Groeten, Ben

                        Opmerking


                        • #13
                          Remi11
                          Ik sluit mij volledig aan bij Kingfisher het mooiste is per koppeltje,als je jongen al wat groter zijn wil de pop weer opnieuw beginnen dan kun je de jongen met de man apart zetten of babykooi gebruiken.Met wisselbroed wil je zoveel mogelijk jongen van 1 man hebben dit kan om verschillende redenen, maar dit kan problemen opleveren bij het spenen.

                          Opmerking

                          Working...
                          X