PDA

Bekijk Volledige Versie : gewoon een vraagje

nilo1804
20-04-2013, 16:49
ik heb mijn koppeltje jap. meeuwen 1 ronde laten doen met 3 eieren (rest niet terug gelegd) ze zijn uitgekomen op 6-7-8 april, 3 eieren, 3 jongen dus.

de ouders zijn (serieus) de kleinste meeuwtjes die ik ooit heb gezien dus denk dat de jongen weer kleiner zouden zijn. maar nu de veertjes wat komen zie ik dat jong 1 zwarte vleugelveren heeft (ik dacht met witte puntjes), jong 2 donkerbruin met lichtbruine puntjes en jong 3 lichtbruin met witte puntjes. maar blijft dit zo? dus kan ik als ze uitgevlogen zijn nog duidelijk de verschillen zien en na de rui ook? de ouders zijn bont, niet een beetje maar helemaal.

dit zijn vogeltjes waaruit ik volgend jaar hoop 1 koppel (niet voor kweek maar pleegouders, dus geen inteelt) en uiteindelijk misschien 1 erbij koop om weer een koppeltje te hebben. maar ik lees met albino wel eens terug kweken tegen 1 van de ouders of tegen broer/zus, maar kan inteelt dan kwaad of is het pas als je meerdere malen dezelfde generatie kruist???

Hans de Vries
20-04-2013, 17:28
Leuk die verschillende kleurslagen in het nest... Maar het is natuurlijk niet makkelijk om zo even te vertellen wat voor kleuren het zijn. Is het misschien ook mogelijk om een foto te maken?
En wat zit er behalve de meeuwen nog meer in je volière?

gr.
Hans.

nilo1804
21-04-2013, 14:22
Leuk die verschillende kleurslagen in het nest... Maar het is natuurlijk niet makkelijk om zo even te vertellen wat voor kleuren het zijn. Is het misschien ook mogelijk om een foto te maken?
En wat zit er behalve de meeuwen nog meer in je volière?

gr.
Hans.

ze zitten in een broedkooi, de ouders zijn bont en nu kan ik duidelijk zien dat 1vogel zwart/wit is en 2 lichtbruin.

de kleur heb ik al vast gesteld:D het is bont!!! haha.

foto heb ik gemaakt maar ik neem wel nieuwe als ze zijn uitgevlogen.