PDA

Bekijk Volledige Versie : brem wel of niet

brutone
19-04-2013, 11:07
Hallo, ik heb net een nieuwe voliere gezet in de tuin een marveles staaltje werk. Alleen de vraag luid ik wil mijn voliere gaan inrichten ik heb er alleen rechtsnavelige inzetten dus kanaries en vinken en kneuters en waterslagers ec ec nu heb ik een tuintje erbij en wil ik brem inzetten alleen de gewone Sarothamnus scoperius. Alleen de ene site zegt zwaargiftig en een andere site zegt gewoon doen niks aan de hand, graag wil ik advies dank u alvast.

Troetelduifje
19-04-2013, 15:47
Ik dacht altijd dat dat gewoon kon.... maar nu weet ik het ook niet zeker meer.

romain
19-04-2013, 22:25
Brem in de voliere kan geen kwaad. Vroeger, 40 jaar terug, had ik thuis bij mijn ouders een grote gemeenschappelijke voliere met allerlei wildzang en kanaries.
Ieder jaar werd in deze voliere in het voorjaar een muur van zeven meter volledig bekleed met vers afgesneden brem.
Nu was het een ware belevenis om hierin de nestjes te zoeken van o.a. goudvink, putter, europese kanarie , enz... .
Ik heb nooit enig nadeel van de brem ondervonden, integendeel het werd ten zeerste gewaardeerd door de vogels.

guy van Peteghem
21-04-2013, 00:41
Brem in de voliere kan geen kwaad. Vroeger, 40 jaar terug, had ik thuis bij mijn ouders een grote gemeenschappelijke voliere met allerlei wildzang en kanaries.
Ieder jaar werd in deze voliere in het voorjaar een muur van zeven meter volledig bekleed met vers afgesneden brem.
Nu was het een ware belevenis om hierin de nestjes te zoeken van o.a. goudvink, putter, europese kanarie , enz... .
Ik heb nooit enig nadeel van de brem ondervonden, integendeel het werd ten zeerste gewaardeerd door de vogels.

Klopt, ik gebruik brem om de voliere in de kweek wat aan te kleden.
Groeten Guy

Nathalie76
30-04-2013, 08:32
Over kleine vogeltjes kan ik daarover niet meespreken, maar in de kippenren staat een grote brem en de kippen zijn verzot op de jonge scheuten en de bloempjes, en zij worden daar toch niet ziek van...

Wizzy
08-07-2013, 22:04
Nog zo eentje: Brem is niet giftig.
Mijn zwartkopsijsjes willen enkel een deftig nest maken in brem :-)
Ze hebben overal al proberen te nestelen en op aanraden van kweker heb ik een bos brem opgehangen en ze gingen onmiddelijk aan de slag.
ik heb Goulds, kanaries, binsen, bichenows, cubavinken, papegaaiamadines, ceres en niemand heeft er ook maar het minste last van