Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldkweek gestart,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Gouldkweek gestart,

    Deze week mijn nestkastjes in de buitenvoliere op gehangen. terwijl de eerste twee koppels in mijn nieuwe ( 2st) broedkooien zitten.

    Met dank aan het forum doet alles het nu inclusief de LED verlichting.

    Kreeg van een ervaren kweker nog twee tt waardige goulds koppels aangeboden.

    Omdat ik ook gerichter wilde gaan kweken moest ik een selectie gaan maken om overbevolking tegen te gaan.

    meest logische was om mijn oudere vogels weg te doen.

    Sta ik met mijn schepnetje om ze uit te vangen kan ik het niet over mijn hart krijgen deze vogels weg te doen.

    Behoren bij mijn eerste vogels en zijn al lang bij me.

    Dus mijn plannen voorlopig maar laten varen en eerst maar de kweek afwachten.

    Groeten
    Rob Koppen

  • #2
    Behoren bij mijn eerste vogels en zijn al lang bij me.

    Opmerking


    • #3
      five fancy`s worden vaker gebruikt om jongen van andere vogels groot te brengen, om hun grote broedzorg. ik ken een kweker die zo zijn europese kanaries groot brengt. de eerste eitjes worden onder de fancy`s gelegd, en de tweede serie mogen de europese zelf doen.
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        weer een nieuwe kreet gehoord five fancy. Die heb ik zelf dan ook geen nest van gehad maar helpt wel overal bij het voeren van de jongen. Moet je dus ook zuinig op zijn.

        Groeten
        Rob koppen

        Opmerking


        • #5
          Nog een nieuwe kreet : zebravinken die goulds en bandvinken grootbrengen. Het hoeven niet altijd Japanse meeuwen te zijn.

          Opmerking

          Working...
          X