Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tijdschakelaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Tijdschakelaar



    Beste forumleden.

    Al eerder had ik gemeld dat ik mijn eerste kweekkooien heb gekocht en een kennis heeft voor mij LED verlichting geinstalleerd.

    Deze heeft een dimmer ( V&K) Zelf ben ik technisch een super oen en ben nu al twee weken bezig om de verlichting op de juiste manier te laten branden.

    Daarvoor een digitale klokschakelaar van Gamma gebruikt. Deze springt op bepaalde momenten in auto off en gaan de lampen uit. Naar Gamma geweest laten instellen maar er is niets verandert.

    Over gegaan op gewone tijdschakelaar Legrand Omnirex.

    En nu komt mijn wereld schokkende vraag aan de zijkant zit een knop met twee standen een klokje en een romeinse 1. Weet iemand waar die voor is?

    Ben al druk wezen googelen maar niet gevonden

    Groeten

    Rob Koppen

  • #2
    Aan en uit schakelaar

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door rkoppen


      Beste forumleden.

      Al eerder had ik gemeld dat ik mijn eerste kweekkooien heb gekocht en een kennis heeft voor mij LED verlichting geinstalleerd.

      Deze heeft een dimmer ( V&K) Zelf ben ik technisch een super oen en ben nu al twee weken bezig om de verlichting op de juiste manier te laten branden.

      Daarvoor een digitale klokschakelaar van Gamma gebruikt. Deze springt op bepaalde momenten in auto off en gaan de lampen uit. Naar Gamma geweest laten instellen maar er is niets verandert.

      Over gegaan op gewone tijdschakelaar Legrand Omnirex.

      En nu komt mijn wereld schokkende vraag aan de zijkant zit een knop met twee standen een klokje en een romeinse 1. Weet iemand waar die voor is?

      Ben al druk wezen googelen maar niet gevonden

      Groeten

      Rob Koppen

      fototje misschien ?
      groeten Ton
      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

      Opmerking


      • #4
        Een klokje zou kunnen betekenen dat de tijdschakelaar is ingeschakeld en dus stroom doorlaat (of juist niet) volgens ingesteld schema.
        De Romeinse 1 houd in dat de tijdklok stroom doorlaat en zo de aangesloten lampen constant branden (dus ook als de tijdklok ze uitgeschakeld zou hebben).

        De digitale tijdschakelaark zal waarschijnlijk verkeerd ingesteld staan.
        Waarschijnlijk kun je aangeven op welke dagen hij de tijdsinstellingen moet volgen.
        "On" .....uur
        "Off" ......uur
        Zo hoef je niet voor elke dag dezelfde tijden in te voeren.

        Misschien dat Narva (V&K) je nog tips kan geven?

        mvg. Eelke

        Opmerking


        • #5
          Bedankt voor jullie reacties. Fotootje is niet zoveel op te zien. Aanwijzing Ele is nuttig heb nu de analoge getest met de stand op het klokje en dat lijkt te werken.

          Is keurig uit gegaan en weer aan. De digitale zal wel wat mis mee zijn geweest.

          Maar heb steeds getwijfeld of het aan de dimapparatuur lag of aan de tijdschakelaar

          Ik werd er een beetje gek van vandaar mijn vraag. Omdat digitaal geadviseerd werd ben ik daar mee begonnen.

          Ben overigens zeer tevreden over mijn eerste kweekkooien en nu maar afwachten of het me gaat lukken gericht Oranjekop wit borsten ( goulds) te kweken.

          Waarvan ik natuurlijk begrepen heb dat geduld zeer belangrijk is.

          Groeten
          Rob Koppen

          Opmerking


          • #6
            De stand van de Romeinse I is voor direct uit of aan te schakelen, op de stand van het klokje symbool, staat het tijd mechanisme aan.
            Bijgevoegde Bestanden
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door populier
              De stand van de Romeinse I is voor direct uit of aan te schakelen, op de stand van het klokje symbool, staat het tijd mechanisme aan.
              Bedankt Populier. Het klopt en tot mijn grote vreugde werkt mijn verlichting eindelijk zoals het moet. Op deze manier met foto begrijp ik het zelfs.

              Groeten

              Rob koppen

              Opmerking


              • #8
                Graag gedaan, blij te horen dat het nu allemaal naar wens werkt, het kan idd. soms erg frustrerend zijn alles precies in en af te stellen.

                Veel plezier met je LED verlichting.
                Groeten Michael

                https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                Opmerking

                Working...
                X