Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat aan vogels geven.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat aan vogels geven.

    ik heb kanaries, rijstvogels en kakariki parkieten. nu geef ik ze voer, water, grit/maagkiezel en eivoer. nu weet ik niet of ik niet of ik nog iets meer moet geven bijv vitamenen ik hoor er wel eens ooit wat over hier maar ik weet niet of ik dit ook moet geven kan iemand mij helpen

  • #2
    Ze hebben ook graag ,,trosgierst ,onkruidzaad en groenvoer.
    Ook een stuk appel zullen ze wel lusten.

    Opmerking


    • #3
      Ik ga ervan uit dat je voor elke soort specifiek voer hebt, dit voer is vaak van alle nodige stoffen voorzien.
      Ikzelf geef weinig tot geen vitamine uit potjes of flesjes,
      Wel krijgen de vogels regelmatig fruit en groenten, hieruit halen ze ook een hoop vitamine.
      Op internet kun je als je bv broccolli voor vogels invult bij google lezen wat voor vitamine, ijzer, enz. deze bevat.
      buiten dat het goed is voor de vogels zijn ze er ook erg gek op, maar zoals bij alles, geef het met maten.
      Succes
      Groetjes Esther

      Opmerking


      • #4
        ik geef ze iedere 3 dag een stukje appel of een andere soort fruit, maar waarom het mij vooral gaat is medicijnen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door gijsie
          ik geef ze iedere 3 dag een stukje appel of een andere soort fruit, maar waarom het mij vooral gaat is medicijnen.
          Medicijnen blijft een hot item in de vogelwereld, de een vindt het geweldig de ander verafschuwd het.
          Ikzelf ben geen voorstander, buiten het ontwormen om dan.
          Mocht je toch beginnen met medicijnen (kuren) lees jezelf dan eerst heel goed in.
          Ik heb het nu natuurlijk over preventief kuren, als de vogels ziek zijn is het een ander verhaal.
          Ook dan probeer ik eerst met natuurprodukten het probleem op te lossen, maar soms heb je idd. medicijn nodig.
          Groetjes Esther

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door gijsie
            ik geef ze iedere 3 dag een stukje appel of een andere soort fruit, maar waarom het mij vooral gaat is medicijnen.

            Medicijnen geef je pas als een vogel ziek is.
            Als de vogel gevarieerde voeding krijgt is aanvulling met vitamine of dat soort spul ook helemaal niet nodig.
            (is bij mensen ook zo ,hoor)

            Opmerking


            • #7
              Hallo Gijsie!
              Appel en andere soorten fruit die jij geeft, dat zijn natuurlijke vitaminen.
              Eigenlijk dus beter dan uit een flesje of potje.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                oke bedankt voor alle reacties

                Opmerking


                • #9
                  Geef ze gewoon lekker fruit want een vogel in de natuur kan ook niet ff naar een ehbo koffer gaan en daar potjes vitamine enof. Medicijnen pakken gewoon geven wat de natuur bied
                  Groetjes van marco

                  Opmerking

                  Working...
                  X