Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grote kooi voor in huis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • grote kooi voor in huis

    hoihoi

    ik werd deze kant op gestuurt toen ik het had over een volliere of grote vogelkooi ik wil namelijk zelf een kooi maken voor in huis en dan ongeveer 40cm diep 190cm hoog en maximaal 160cm breed

    ik wil het zelf gaan maken het liefst met hout maar ik heb geen idee welk hout ik hiervoor moet gebruiken ik heb zelf een beetje getekend die ga ik proberen in de bijlage erbij te proppen zou iemand mij verder kunnen helpen met een idee

    ohh ja zouden jullie alles van de buitenkant betimmeren of vanaf de binnenkant zodat je de balken niet zie

    groetjes prutser25
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

    Opmerking


    • #3
      ohh oeps ik zie nu dat hij eigenlijk in bouwtekeningen peerpm had moeten staan kan ik dat nog veranderen? of moet ik dan een nieuw onderwerp daarin starten

      groetjes prutser25

      Opmerking


      • #4
        even aan een moderator vragen, die zet dat zo over.
        Met vriendelijke groet:
        Henk.

        Opmerking


        • #5
          als de kooi voor binnen is zou ik het niet betimmeren, maar geheel met gaas bekleden.

          wel handig zou zijn de achterzijde te bekleden met een materiaal, waar aan je nestkastjes en stokken en dergelijke aan kan hangen.

          zijden en voorkant met gaas, voor een beter zicht.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            ok ik wou de achterkant en de zeikanten eigenlijk betimmeren met het idee dat die tussen 2 kasten komt te staan

            ohh ja mischien domme vraag maar dit is mijn eerste projectje hoe monteer je het gaas aan de balken gewoon met een schroef of met een nietmachine

            groetjes prutser25

            Opmerking


            • #7
              Misschien geplastificeerde plaat gebruiken,is makkelijk schoon te maken.
              gaas zou ik op een houten frame nieten en uitneembaar maken.

              En je zegt hij komt tussen twee kasten te staan,misschien ook een idee om de bovenkant en voorkant met gaas te zetten en achter en zijwanden dicht te zetten met plaat.

              Gebruik vierkant gaas en geen dubbeltjes gaas is geen gezicht voor binnen en blijft scherpe kantjes houden na afknippen.

              Vergeet je zandlade(s) niet en ook je deurtjes groot genoeg om overal bij te kunnen,bijvb 1x links en 1x rechts.
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking


              • #8
                hoihoi ja dat is wel een heel goed idee ja boven en voor gaas

                ja op de tekening staat het niet maar die paneeltjes links en rechts dat worden deurtjes dat bedacht ik helaas naardat ik klaar was met tekenen haha

                en zou het makkelijker zijn of 2 zandlades te maken of zou het makkelijker zijn om 1 grote lade te maken ik zelf zit te denken aan 2 dat is volgens mij makkelijker met eruit halen

                groetjes prutser25

                Opmerking


                • #9
                  peerpm

                  Dit onderwerp stond dus in eerste instantie in het subforum "bouwtekeningen van peerpm".

                  Echter, dat subforum is voorbehouden voor peerpm en zijn -onovertroffen- bouwtekeningen. Mocht Peer naar aanleding van dit onderwerp tekeningen gaan maken dan zullen die wel in "zijn" subforum terug gevonden kunnen worden.

                  Groet,

                  Rob.

                  Opmerking


                  • #10
                    Twee zandlade's is inderdaad veel handiger ,anders krijg je een onhandelbare lade die ook nog eens erg gemakkelijk klem gaat zitten.
                    Maak ook meerdere deurtjes .
                    Kleintjes voor de dagelijkse verzorging ,en (hele)grote voor inrichten of grote schoonmaak.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ja, Peer is de bouwtekenaar op dit forum.
                      Prachtig werk !
                      Wel even vriendelijk vragen uiteraard.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        was ik weer vandaag gaat waarschijnlijk de knoop doorgehakt worden of de kooi van hout of aluminium gemaakt al wordendus als iemand daarover advies kan geven dan hoor ik het graag

                        groetjes prutser25

                        Opmerking


                        • #13
                          Voor de gemiddelde hobbyist zal een houten kooi maken gemakkelijker zijn.
                          Welke mooier is ,dat is voor iedereen verschillend.
                          Ik zou voor een houten kiezen.
                          Dan kun je ook gemakkelijker een mooie achterwand of zijwand maken van bijvoorbeeld schrootjes.

                          Aluminium =koel en modern.
                          Hout = warm ,huiselijk

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik zou wel aan de voorkant t.p.v. de onderkant een bredere opstaande kant maken.
                            Zodat hier je zand en voer niet meteen over de rand gewerkt kan worden door de vogels.
                            Ook kun je kiezen voor zwart gaas of dan wel je gaas zelf zwart maken.
                            Is veel mooier.
                            Gaas keuze en dikte hangt natuurlijk van je vogelkeuze af.
                            Ik zeg even uit mijn hoofd volgens mij had Babbes ook een binnenkooi gemaakt.
                            Die was ook heel mooi!!

                            gr. Ben
                            Groeten, Ben

                            Opmerking


                            • #15
                              zou zelf een grote kist maken van stevige panelen dit scheelt in balkjes.Deze op wieltjes zodat hij naar voor kan worden gereden.
                              Op 15/20 cm een dwarsbalkje in het voorfront waartussen een dubbel geleide profiel waarin twee plexieglasplaatjes kunnen schuiven,deze gebruiken voor voeren/watergeven.Boven dit een groot raam van aluminium met gaas.
                              Dit kan met een paar schroefjes worden vastgezet en makkelijk verwijderbaar bij grote schoonmaak of inrichting.
                              Kunt ook aan een van de zijkanten een deur maken.

                              mvg eddie

                              Opmerking

                              Working...
                              X