PDA

Bekijk Volledige Versie : grote kooi voor in huis

prutser25
24-03-2013, 20:04
hoihoi

ik werd deze kant op gestuurt toen ik het had over een volliere of grote vogelkooi ik wil namelijk zelf een kooi maken voor in huis en dan ongeveer 40cm diep 190cm hoog en maximaal 160cm breed

ik wil het zelf gaan maken het liefst met hout maar ik heb geen idee welk hout ik hiervoor moet gebruiken ik heb zelf een beetje getekend die ga ik proberen in de bijlage erbij te proppen zou iemand mij verder kunnen helpen met een idee

ohh ja zouden jullie alles van de buitenkant betimmeren of vanaf de binnenkant zodat je de balken niet zie

groetjes prutser25

Henk Adelerhof
24-03-2013, 21:05
Hallo,
u dient zich hier in dit vogel cafe te melden aan het loket Peerpm.
Dat is de afdeling kooi en voliére ontwerp.

Maar misschien dat het loket nu gesloten is.

Morgen zal hij wel weer open zijn. :p

Even een persoonlijk bericht naar Peerpm Prutser25 :D

prutser25
24-03-2013, 21:26
ohh oeps ik zie nu dat hij eigenlijk in bouwtekeningen peerpm had moeten staan kan ik dat nog veranderen? of moet ik dan een nieuw onderwerp daarin starten

groetjes prutser25

Henk Adelerhof
24-03-2013, 21:46
even aan een moderator vragen, die zet dat zo over.

Ton
25-03-2013, 19:48
als de kooi voor binnen is zou ik het niet betimmeren, maar geheel met gaas bekleden.

wel handig zou zijn de achterzijde te bekleden met een materiaal, waar aan je nestkastjes en stokken en dergelijke aan kan hangen.

zijden en voorkant met gaas, voor een beter zicht.

prutser25
25-03-2013, 20:46
ok ik wou de achterkant en de zeikanten eigenlijk betimmeren met het idee dat die tussen 2 kasten komt te staan

ohh ja mischien domme vraag maar dit is mijn eerste projectje hoe monteer je het gaas aan de balken gewoon met een schroef of met een nietmachine

groetjes prutser25

kingfisher
25-03-2013, 21:01
Misschien geplastificeerde plaat gebruiken,is makkelijk schoon te maken.
gaas zou ik op een houten frame nieten en uitneembaar maken.

En je zegt hij komt tussen twee kasten te staan,misschien ook een idee om de bovenkant en voorkant met gaas te zetten en achter en zijwanden dicht te zetten met plaat.

Gebruik vierkant gaas en geen dubbeltjes gaas is geen gezicht voor binnen en blijft scherpe kantjes houden na afknippen.

Vergeet je zandlade(s) niet en ook je deurtjes groot genoeg om overal bij te kunnen,bijvb 1x links en 1x rechts.

prutser25
25-03-2013, 21:27
hoihoi ja dat is wel een heel goed idee ja boven en voor gaas

ja op de tekening staat het niet maar die paneeltjes links en rechts dat worden deurtjes dat bedacht ik helaas naardat ik klaar was met tekenen haha

en zou het makkelijker zijn of 2 zandlades te maken of zou het makkelijker zijn om 1 grote lade te maken ik zelf zit te denken aan 2 dat is volgens mij makkelijker met eruit halen

groetjes prutser25

RobK
25-03-2013, 23:28
Dit onderwerp stond dus in eerste instantie in het subforum "bouwtekeningen van peerpm".

Echter, dat subforum is voorbehouden voor peerpm en zijn -onovertroffen- bouwtekeningen. Mocht Peer naar aanleding van dit onderwerp tekeningen gaan maken dan zullen die wel in "zijn" subforum terug gevonden kunnen worden.

Groet,

Rob.

Animal
26-03-2013, 10:58
Twee zandlade's is inderdaad veel handiger ,anders krijg je een onhandelbare lade die ook nog eens erg gemakkelijk klem gaat zitten.
Maak ook meerdere deurtjes .
Kleintjes voor de dagelijkse verzorging ,en (hele)grote voor inrichten of grote schoonmaak.

Antoni Hopmann
26-03-2013, 20:43
Ja, Peer is de bouwtekenaar op dit forum.
Prachtig werk !
Wel even vriendelijk vragen uiteraard.

prutser25
30-03-2013, 09:00
was ik weer vandaag gaat waarschijnlijk de knoop doorgehakt worden of de kooi van hout of aluminium gemaakt al wordendus als iemand daarover advies kan geven dan hoor ik het graag

groetjes prutser25

Animal
30-03-2013, 10:13
Voor de gemiddelde hobbyist zal een houten kooi maken gemakkelijker zijn.
Welke mooier is ,dat is voor iedereen verschillend.
Ik zou voor een houten kiezen.
Dan kun je ook gemakkelijker een mooie achterwand of zijwand maken van bijvoorbeeld schrootjes.

Aluminium =koel en modern.
Hout = warm ,huiselijk

Ben86
30-03-2013, 10:26
Ik zou wel aan de voorkant t.p.v. de onderkant een bredere opstaande kant maken.
Zodat hier je zand en voer niet meteen over de rand gewerkt kan worden door de vogels.
Ook kun je kiezen voor zwart gaas of dan wel je gaas zelf zwart maken.
Is veel mooier.
Gaas keuze en dikte hangt natuurlijk van je vogelkeuze af.
Ik zeg even uit mijn hoofd volgens mij had Babbes ook een binnenkooi gemaakt.
Die was ook heel mooi!!

gr. Ben

girlits
30-03-2013, 12:02
zou zelf een grote kist maken van stevige panelen dit scheelt in balkjes.Deze op wieltjes zodat hij naar voor kan worden gereden.
Op 15/20 cm een dwarsbalkje in het voorfront waartussen een dubbel geleide profiel waarin twee plexieglasplaatjes kunnen schuiven,deze gebruiken voor voeren/watergeven.Boven dit een groot raam van aluminium met gaas.
Dit kan met een paar schroefjes worden vastgezet en makkelijk verwijderbaar bij grote schoonmaak of inrichting.
Kunt ook aan een van de zijkanten een deur maken.

mvg eddie

prutser25
30-03-2013, 18:43
hoihoi allemaal bedankt voor de reacties

vandaag bij een paar volieres wezen kijken en de keuze word tadaa hout haha wat al eerder was aangegeven ziet dat er toch wat huiselijker uit

en ga toch wel voor de balkjes dit is omdat ik nogal slechte ervaring heb met houten panelen en ik persoonlijk denk dat het toch ook steviger is kan het ook fout hebben maar dat hoop ik ni :p

nu zit ik alleen nog met de achterwand en de zijwandjes ik vond het idee van houten planken boven elkaar in elkaar geschoven soort van schutting idee eigenlijk wel leuk maar is dat nie erg vervelend met schoonmaken al die sleuven

alleen het verhaal van de voerbakjes en die plexiglas plaatjes die snap ik nie helemaal ga hem zo nog is een keer rustig lezen

groetjes prutser25

prutser25
31-03-2013, 10:21
goeiemorgen allemaal fijne paasdagen

ben erachter hoe de planken heten haha rabatdelen

ohh ja en ik heb eens ergens gelezen welk soort gaas voor welke vogel het beste was maar ik kan het nergens meer vinden iemand tips voor catharina parkietjes welk gaas ik het beste kan gebruiken

groetjes prutser25