Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogels vangen in voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogels vangen in voliere

    Beste mensen,

    Gisteren heb ik geprobeerd een wat vogels te vangen in mijn voliere .
    Dit gaat echter bijzonder lastig. Vaak blijf ik met mn net achter een tak hangen.
    Heeft er iemand tips hoe ik het mezelf wat makkelijker kan maken?
    Ik heb bijvoorbeeld wel eens gehoord van een vangkooi?

    Alvast bedankt!

  • #2
    vangkooi.

    Zoiets?



    Je zou ook gewoon een tralie kooitje in de voliere kunnen zetten en daarin de vogels voeren. Zodra de vogels er aan gewend zijn hier in te gaan om te eten is het een fluitje van een cent en kost het geen stress aan jouw en de vogels.

    Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

    Opmerking


    • #3
      ik weet niet of je een nachthok hebt
      maar ik doe ze in het nachthok en vang ze daar met een schepnet

      grt joost

      Opmerking


      • #4
        Bedankt voor de reacties.
        Ik het idd een nachthok, maar dat blijft toch ook lastig.
        Ga het eens met een zooitje proberen, denk ik.

        Opmerking


        • #5
          Je kunt de takken vervangen door touw die je met een paar haakjes op hangt. Heel makkelijk te verwijderen en dan gaat het uitvangen heel gemakkelijk.

          mvg janh11

          Opmerking


          • #6
            Tja ,Ronald H ,met soort dingen hoor je al rekening te houden bij het inrichten van de voliere.

            Maar hoe dan ook ,oefening baart kunst.


            Gr ,Hubert

            Opmerking


            • #7
              ik heb ook natuur takken in mijn voliere, die steek ik in een stukje riolerings pijp. als ik dan vogels moet vangen, haal ik eerst de takken weg, wat het vangen een stuk vergemakkelijkt.

              ook zou je binnen kunnen gaan voeren, als ze dan binnen zitten het hok afsluiten, en ze dan vangen.

              kortom, veel mogelijkheden.....
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

              Opmerking


              • #8
                ik voer mijn vogels binnen en kan het nachthok afsluiten van de vlucht de stokken in het nachthok kan ik er makkelijk afhalen en op deze manier heb ik ze snel gevangen
                onze website: hobbydieren en als je er toch bent laat alsjeblieft een berichtje achter in het gasten boek

                Opmerking


                • #9
                  je kunt de vogels die je wilt vangen ook nat spuiten,
                  dan gaan ze op de grond zitten en dan kun je ze vangen,
                  Mvg Gerrit

                  Opmerking


                  • #10
                    ik steek de stok van het schep net door het gaas van de vlucht
                    dan vliegen ze naar binnen, sluit ik ze op en dan doe ik de deur van de sluis naar het nachthok open en jaag de vogels die ik moety hebben in de sluis
                    hier kan ik ze makkelijk vangen, zonder de andere vogels veel stres te bezorgen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb hetzelfde probleem. Ik lees een aantal mensen hier de vogels naar binnen lokken en dan vangen. Ik heb een paar koppels die helemaal niet naar binnen gaan ook niet als ik alleen binnen voer. Ik vind het dus ook erg lastig om die koppels te vangen en ook eigenlijk zielig. Ze raken nogal uitgeput en dan kan ik ze uiteindelijk wel te pakken krijgen. Ik zal zelf ook eens kijken of het beter lukt met de andere tips hier.

                      Opmerking


                      • #12
                        ook ik stuur ze naar binnen , ze weten precies wanneer zo naar binnen moeten en gaan dan ook , dat heb je ze zo aangeleerd , ik heb het met een plantespuitje gedaan als ze niet naar binnen wilde spuit je even naar de vogel net zolang tot hij naar binnen gaat en dan dicht het schuifje , in het nachthok dan even vangen.
                        ze wennen heel snel aan deze manier.

                        Opmerking


                        • #13
                          je kunt ook proberen om zout op het staartje te strooien als dit lukt kun je ze zo pakken. hier werden wij als kinderen vroeger al mee voor de gek gehouden.

                          Opmerking


                          • #14
                            Wil je daar nu volwassen mensen mee voor de gek houden , nee dan moet je met iets beters komen.

                            Opmerking


                            • #15
                              ik haal altijd de zitstokken weg en vang ze dan met een groot schepnet.
                              ook hier baart oefening kunst.
                              als je het wat vaker doet dan gaat het steeds makkelijker.
                              je hebt wel slimme vogels die je altijd als laatste vangt en domme die telkens in je schepnet zitten.
                              http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000000678.html

                              Opmerking

                              Working...
                              X