PDA

Bekijk Volledige Versie : vraagje binnenvoliere

prutser25
17-03-2013, 10:07
goeiendag ik heb een vraagje ik heb nu een koppeltje catharina's die eitjes hebben gelegt vind het echt geweldig maar nu bedacht ik als ze zo allemaal uitkomen moet ik een grotere kooi hebben nu zit ik wat rond te kijken voor een binnenvoliere en ik kom met de afmetingen een beetje rond de 75 cm breed en 65 cm diep en 170 cm hoog maar hoeveel catharinas zou ik daarin kwijt kunnen alvast bedankt

groetjes prutser25

Ben86
17-03-2013, 12:01
Hallo prutser, :rolleyes: blijft een aparte naam.

Zelf vind ik dat je je vogels ook vliegruimte moet geven.
Ze kunnen natuurlijk wel iets vliegen maar eigenlijk zou je beter af zijn als je
2 van deze kooien aan elkaar maakt.
Maar je zal hier waarschijnlijk niet zoveel ruimte voor hebben?

Ook is het van belang hoelang laat je ze erin zitten?
De hoogte is wel leuk maar de oppervlak is veel belangrijker.

Ik zou hier als noodoplossing ong. 4 a 5 vogels in doen met het idee ze na een maand te verkopen.
Dus meer als tijdelijke onderkoming.
gr. Ben

casehulsebosch
17-03-2013, 12:11
Eigenlijk heeft Ben het al gezegd wat de afmetingen van de kooi betreft.

Veel mensen maken de fout een hoge kooi te maken ipv een waar de lengte de vogel ten goede komt. Vogels vliegen tenslotte uit nature in de lengte.

Vergelijk het een beetje met een typische Nederlandse achtertuin, klein in lengte en breedte, maar ontzettend hoog;)

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Ben86
17-03-2013, 12:12
Ja ja leuk Kees,

wrijf het er maar weer in.
Als het aan mij lag had ik ook een grotere tuin haha.
gr. Ben

casehulsebosch
17-03-2013, 12:33
Niet mijn fout Ben.

Mijn schoonzuster is docente verpleegkunde in NL. Toen ze hier in NZ op vakantie was en er werd een onderwerp aangesneden zei ze altijd; "geef eens een voorbeeld" .:p

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Ben86
17-03-2013, 12:50
Haha ja jouw voorbeelden zijn prima dat zit wel goed
Maar het is natuurlijk wel erg confronterend als we jouw foto's voor bij zien komen. ;)
Dan nog een opmerking over onze kleine tuinen :p
Misschien moet ik ook maar eens kijken wat alles in NZ kost ;)

prutser25
17-03-2013, 14:43
tja als je eenmaal de naam heb kom je er moeilijk vanaf haha :p

maar inderdaad de ruimte die ik heb ik wel beperkt mischien moet ik zelf dan iets in elkaar (prutsen:hide: ) zetten maar dan zit ik qua breedte dat ik wel redelijk groter kan maar de diepte en de hoogte word dan wel een stuk minder is dit erg en dan nog hopen dat de muren het houden haha

groetjes prutser25

prutser25
17-03-2013, 14:49
ohh ja bedacht me nog wat is het heel erg als ze volop in de zon staan want dat lijkt me zelf namelijk niet zo een goed idee

want ik heb 1 plek waar ik de grootste plek heb voor een kooi maar als het mooi weer word heb ik daar wel de hele dag de zon erop wil natuurlijk niet dat ik gebakken vogeltjes vind als ik op een warme dag thuiskom

groetjes prutser25