Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bastaarden met roodmussen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bastaarden met roodmussen

    Ik wil na dit kweekseizoen eindelijk beginnen met 1 of 2 koppels bastaarden en het liefste met mexicaanse roodmus.

    Wat zijn mooie kruisingen?

    Ikzelf dacht aan volgende maar weet niet of het mooie kruisingen zullen zijn, heeft iemand foto's?

    Kapoetsensijs x mexicaanse roodmus
    distelvink x mexicaanse roodmus
    mexicaanse roodmus x distelvink
    http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

  • #2
    Ik heb eens kruisingen van barmsijs x roodmus gezien dat waren echt juweeltjes .Roodmus x kanarie is ook nog mooi.De combinaties die jij op noemt kunnen ook maar zullen iets moeilijker zijn.

    Opmerking


    • #3
      Barmijs x Mex.roodmus is 1 van mijn favoriete kruisingen, wat dacht je van een donkerfactorige barmsijsman x mex.roodmus pop.

      Opmerking


      • #4
        roodmus x goudvink geeft ook hele mooie bastaarden

        Opmerking


        • #5
          Bastaarden, het woord zegt het al.

          Jammer dat wij in deze tijd nog praten over bastaarden. vroeger was het iets vreselijks. Een bastaard kon de omgeving niet accepteren. Nu anno 2013 waar de originele vorm van welk beest dan ook iets is waar wij ons zorgen over moeten maken zijn er nog steeds liefhebbers die bastaarden willen kweken. Het heeft niets dan ellende veroorzaakt. Er zijn door het bastaarderen vele originele vormen van vogels verdwenen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het ook vaak door onwetendheid kwam. Neem maar de Catharine parkiet. Ondersoort met soort gekweekt en de originele vorm is verdwenen. Vaak zijn ondersoorten niet duidelijk omschreven of herkenbaar van de hoofdsoort. Meestal door het gebruik van een verkeerde pop omdat juist die moeilijk herkenbaar was. Het zal een ieder dan ook duidelijk zijn dat ik geen voorstander ben van het kweken van bastaarden. Nu mag ook ik gelukkig mijn mening geven en heb dat dan ook gedaan. Het is dus geen aanval op wie dan ook maar slechts mijn idee over het belang van het kweken van originele vormen.



          Oorspronkelijk geplaatst door blauwkobaltkanarie
          Ik wil na dit kweekseizoen eindelijk beginnen met 1 of 2 koppels bastaarden en het liefste met mexicaanse roodmus.

          Wat zijn mooie kruisingen?

          Ikzelf dacht aan volgende maar weet niet of het mooie kruisingen zullen zijn, heeft iemand foto's?

          Kapoetsensijs x mexicaanse roodmus
          distelvink x mexicaanse roodmus
          mexicaanse roodmus x distelvink

          Opmerking


          • #6
            Ik dacht dat we die discussie nu wel gehad hadden hier op het forum.
            Voor en tegens zullen we altijd blijven houden,laat het lekker zo dan hoeft het ook niet telkens opgerakeld te worden.

            Voor de goede orde ,het is ook niet mijn ding maar het lijkt wel of bij dit verhaal altijd de plaat blijft hangen.

            Veel kwekers kweken naast de bastaarden ook de soorten raszuiver plus het feit dat bastaarden/kruisingen kweken niet zomaar wat vogels bijelkaar zetten is.
            Er komt wel degelijk meer bij kijken.
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Het recht op vrije meningsuiting is een recht voor iedereen.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
                Het recht op vrije meningsuiting is een recht voor iedereen.
                Zeker is dat voor iedereen Chardonnert,heb je helemaal gelijk in,maar elke keer wordt dit vuurtje weer aangewakkerd en elke keer trappen we er weer in.
                Ik incluis
                En elke keer loopt het weer op niets uit en dezelfde conclusie:er blijven voor en tegens.
                Laat degene die dit soort vogelhobby beoefend lekker zijn/haar gang gaan evenals degene die het op een andere manier doet ook.
                Mvg,
                Kingfisher.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                  Zeker is dat voor iedereen Chardonnert,heb je helemaal gelijk in,maar elke keer wordt dit vuurtje weer aangewakkerd en elke keer trappen we er weer in.
                  Ik incluis
                  En elke keer loopt het weer op niets uit en dezelfde conclusie:er blijven voor en tegens.
                  Laat degene die dit soort vogelhobby beoefend lekker zijn/haar gang gaan evenals degene die het op een andere manier doet ook.
                  ik ben verzot op bastaarden ... en dat is mijn mening !

                  Opmerking


                  • #10
                    even een vraagje, bij mij is nu bijna alles aan het kweken.
                    Ik heb nog een kweekkooi van 40cm over en heb nog een isabel rood mozaiek kanarie en mexicaanse roodmus pop over.

                    Zou het nog lukken om eieren te krijgen van dit koppel dit jaar?

                    mvg
                    http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door blauwkobaltkanarie
                      even een vraagje, bij mij is nu bijna alles aan het kweken.
                      Ik heb nog een kweekkooi van 40cm over en heb nog een isabel rood mozaiek kanarie en mexicaanse roodmus pop over.

                      Zou het nog lukken om eieren te krijgen van dit koppel dit jaar?

                      mvg
                      Nee heb je en ja kun je krijgen toch?
                      Gewoon proberen,vindt de kooi wel klein maar dat is jouw keuze.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking


                      • #12
                        de kooi is miss te klein maar kweek een hoop kanaries in deze kooien en had er nog 1 over en de roodmus pop is een hele rustige dus misschien.
                        http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

                        Opmerking


                        • #13
                          Mexicaanse roodmus (man) * Kapoetsensijs (pop)

                          Kan dat ? Heeft iemand foto's?

                          Opmerking


                          • #14
                            mex roodmus * F1 (kapoetsen/kanarie)

                            Heb nog geen foto kunnen vinden. Iemand .. ?

                            Opmerking


                            • #15
                              Bastaarden zijn schitterend en het heeft ook voordelen gebracht.
                              Nieuwe kleurslagen enz.
                              En het is leuk om naar te kijken en luisteren.
                              Veel zijn ook onvruchtbaar.
                              Zonder kruising was er ook nooit een kanarie met roodfactor geboren,
                              Wat ik heel mooi vind is een kapoetsesijs X putter.
                              En putterman x goudvinkpop andersom kan niet.

                              Opmerking

                              Working...
                              X