Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pinkies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Pinkies

    Zijn er veel mensen op het forum die levende pinkies geven?
    Ik heb al meerdere malen de diepvriesvariant gegeven maar deze word door geen enkele van mijn koppels gegeten(doe ik iets verkeerd)dus zat ik te denken aan de levende uitvoering maar heb weleens gehoord dat deze niet altijd zuiver zijn(ziektes)
    Ook heb ik ze hier in de omgeving nog nergens gevonden in de buurt van Tilburg de levende bedoel ik dan.

  • #2
    Hoe geef je ze dan? gelijk uit de diepvries in het bakje soms? niet doen, eerst een paar uur laten ontdooien.

    Levende pinkies is af te raden, omdat die vleesmaden een sterke kaken hebben, en zich door de krop c.q. maag van de jonge vogels naar buiten kunnen vreten.

    Alleen Case H hoor je wel eens zeggen dat ze daar (in nieuw zeeland) levende pinkies geven, maar dat is een ander soort en de vogels weten er blijkbaar mee om te gaan.
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

    Opmerking


    • #3
      Ik geef ze de pinkies ook rechtstreeks uit de vriezer.
      De kou is er echt heel snel af.
      Ze worden hier direct gegeten.
      Dus een paar uur laten liggen zou alleen de versheid van de pinkies aantasten.

      Misschien dat de temperatuur wel iets doet natuurlijk.

      gr. Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        enkele diepvriespinkies in stukjes snijden en door het eivoer mengen, deze zijn na enkele minuten al ontdooid en kijk maar eens na enkele weken hoe gek ze worden op pinkies.

        Opmerking


        • #5
          Oceania

          Hier worden de pinkies echt in bakken vol levend verstrekt.


          De kweek hier vindt plaats in een mixture van bran en melkpoeder dat vochtig worst gemaakt en waar de Australische Bushfly dan in voortplant.

          Of het hier een ander soort pinkies betreft weet ik niet. Mischien hebben jullie daar ook Australische vliegen want hier zijn ze in oversupply.

          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

          Opmerking


          • #6
            ik zeg niet te veel Kees, ik had laatst zelf een spel-fout-blunder, maar ik vond deze wel erg grappig

            Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
            dat vochtig worst gemaakt

            Opmerking


            • #7
              hahaha lol.

              en worst betekend in ut engels zelfs slecht dus in geval van Kees, is het een worst case
              Met vriendelijke groet:
              Henk.

              Opmerking


              • #8
                ik heb ze zowel bevroren gegeven en ontdooit maar ze pakken ze niet wel worden hier de levende buffalowwormpjes gretig gegegeten.
                daarom snap ik niet waarom ze de pinkies niet pakken.
                zou ik gewoon vol moeten houden en blijven aanbieden zouiden ze het dan wel gaan eten?
                wat betreft door het eivoermengen de mozambiquesijzen en de kanaries eten dit maar de goudbuikjes napoleonetjes vuurvinkjes en de oranjekaakjes niet dus dat zal ook niet gaan.
                hoe lang kun je ze laten staan voor je ze weg moet halen wat betreft bederf?

                Opmerking


                • #9
                  Je moet het elke dag verversen.
                  Wel is het voor mij nieuw/apart dat de afrikaantjes het helemaal niet pakken.
                  Vaak zit er wel 1 bij die het wel pakt.
                  Maar als ze niet in broedconditie zijn hebben ze het niet nodig dus kun je daar je hoeveelheden op aanpassen.
                  Hoe oud zijn de pinkies?
                  Bij mij pakken ze ze altijd behalve als ze nat zijn, ik liet 1 in het water vallen en legde deze op het voerplaatje maar ze keken er niet na om.
                  Maar in eivoer en op de grond weten ze allemaal het prima te vinden.
                  Je gaat je inderdaad iets afvragen over de pinkies....

                  Je geeft dus levende buffelows?
                  Ik hoor van velen en zelf deel ik die mening dat de vogels hier te snel te fel van worden.
                  Ik geef alleen diepvries buffelows, pinkies, en levende fruitvliegjes.

                  Als je vogels eenmaal diepvries levend voer eten kun je dit mengen door het eivoer dan eten ze het wel.
                  Ook tussen je diepvries levenvoer kun je fonio paddy mengen?

                  gr. Ben
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    Insecteneterkwekers leggen ze ook wel in een laagje water. Hier gaat dat met name in de kweek zeer goed.

                    De pinkies zijn de maden van de vleesvlieg. De bushvlieg is volgens mij meer familie van de huisvlieg.
                    Die worden ook wel gekweekt op een meelsoort met melkpoeder(zie krulvlieg)

                    Opmerking


                    • #11
                      de pinkies heb ik nog maar pas gekocht dus dit is niet het probleem denk ik.
                      maar als ik ze ontdooi zijn ze natuurlijk wel een beetje klam mischien is dat het probleem ik zal ze eens droogdeppen als ik ze ontdooit heb ik laat het jullie weten ik ga het morgen proberen.
                      als dat niet lukt zal ik ze eens in stukjes knippen mischien.

                      Opmerking


                      • #12
                        pinkies een beetje drooggedept na het ontdooien nu de napoleonnetjes en de vuurvinkjes hebben er enkelen op maar de goudbuikjes en de oranjekaakjes willen er nog niets van weten ik ga ze morgen voor hen knippen mischien dat dat werkt de mozambiquesijzen hebben ze trouwens helemaal opgegeten.
                        dat dat zoveel uitmaakt dat ze droog zijn dat had ik niet verwacht.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik knip ze meer dat de vogels niet teveel in 1 keer krijgen.
                          De vogels pakken hier de geknipte en de niet geknipte wel.
                          Als je ze door je eivoer mengt dan?


                          gr. Ben
                          Groeten, Ben

                          Opmerking


                          • #14
                            De goudbuikjes pakken de stukjes inderdaad maar de oranjekaakjes willen helemaal niet dus die hou ik maar buffalowtjes.
                            Eerdaags wil ik ze in een vlucht zetten(oranjekaakjes-goudbuikjes en de napoleonetjes) dus misschien leren ze het van elkaar.

                            Opmerking


                            • #15
                              zou je ook de vismade .kunnen bereiden als pinkey,s
                              koken of zo /
                              wat heb ik een leuke hobby .
                              juist vogels houden :) :)

                              Opmerking

                              Working...
                              X