Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onvruchtbare gouldamadines

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • onvruchtbare gouldamadines

    Hallo vogelliefhebbers,

    Mijn opa heeft een tijdje geleden goulds gekocht in Zevenaar. Hij heeft er al veel nestjes ervan gehad, maar de eitjes waren nooit bevrucht. Nu hoorde ik laatst van een andere gouldkweker dat ze een aantal jaren geleden in Zevenaar een soort poedervormig medicijn toedienden tijdens de kweek dat de kweekresultaten bevorderde. Later bleek dat de nakomelingen uit deze kweek niet vruchtbaar waren. Heeft iemand van jullie misschien van gehoord of weet iemand hier iets meer over te vertellen?

    Groeten Jan Willem

  • #2
    Weet echt niemand hier iets van??

    Opmerking


    • #3
      Het niet bevruchten kan diverse oorzaken hebben evenzo de diverse mogelijke oplossingen.
      Aangaande dat spul heb ik niets van gehoord maar dat is ook niet zo vreemd gelet de afstand.
      Onbevruchte eieren kunnen liggen aan het feit dat het dames zijn. Dat ze te oud zijn. Inrichting kooi niet goed (zitstokken) Koppel past niet bij elkaar.
      Probeer eens biergist of vit. E Rijke afwisseling in voer.
      Jo

      Opmerking


      • #4
        denk dat het gewoon geen koppel is jw komt vaker voor bij goulds/
        grt hans

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Vinkie
          (zitstokken)
          zitstokken kunnen inderdaad voor onbevruchte eieren zorgen, te dunnen zitstokken zorgen ervoor dat de nagels minder afslijten en lange nagels komen de kweek niet ten goede... hebben de vogels lange nagels???
          Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

          Opmerking


          • #6
            Bedankt voor jullie antwoorden, misschien is het dan toch geen goed koppel. Nee, de ze hebben geen lange nagels.

            Groeten JW

            Opmerking


            • #7
              ik zou dan misschien een andere man kopen, en die bij het koppel zetten, de pop kiest nl. de man uit.
              Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

              Opmerking


              • #8
                Laat ik nu denken dat de goulds meestal in het nest paren.
                Daar zitstokken plaatsen, lijkt mij vreemd.

                Die poeder zou dan mogelijk een antibiotica moeten zijn die dit veroorzaakt.
                Gezien er al vele de medicatie pot klaar hebben staan voor eventueel zou die onvruchtbaarheid al op grote schaal moeten plaats vinden, denk ik daarvan.

                Meen ook al eens gelezen te hebben dat niet alleen de mannen onvruchtbaar zouden kunnen zijn maar ook poppen.

                Dan is het nog dat een gould wel een jaar aanpas problemen kan hebben.
                Ook dan is de kans natuurlijk klein op succes.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V
                  Laat ik nu denken dat de goulds meestal in het nest paren.
                  Daar zitstokken plaatsen, lijkt mij vreemd.
                  door de dunnen zitstokken kunnen de nagels niet goed genoeg slijten, te lange nagels komt een goede bevruchting niet ten goede...

                  dit is een (veel) voorkomend probleem bij japanse meeuwen en verwanten.
                  Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

                  Opmerking


                  • #10
                    Die dunne stokken lijken mij niet de directe oorzaak te zijn.
                    Jongen vogels beginnen met kleine nagels en die komen dus wel in positie om te slijten, ook op dunne stokken.

                    Denk maar zo dat dit een kwestie is van voetenstand, tenenstand en tempo van nagelgroei wat hier aan ten grondslag ligt.

                    Heb je een aantal vogels in dezelfde omstandigheden kan je de verschillen zien die er ontstaat in uitgroei van de nagels.
                    Verschillen die dan niet aan de zit omstandigheden van de vogel zijn te relateren.

                    Opmerking

                    Working...
                    X