PDA

Bekijk Volledige Versie : warm water

pico
02-03-2013, 15:18
In de posting: afscheid van etc.. stond vermeld dat je op deze site ook vragen mocht stellen over motorfietsen etc.
Ik heb een vraag over mijn douchecabine.
Op zolder staat de cv, deze zorgt voor warm water in de radiatoren en voor het warme water uit de kranen. Nu volgt mijn probleem. Overal heb ik warm water, ook helemaal beneden in de keuken en op de eerste verdieping in de badkamer. Als ik echter de koudwaterkraan een klein beetje open doe als ik onder de douche sta is het water steen koud. Naast de douchecabine, bij de wastafel heb ik dit probleem niet. Wie heeft een idee wat ik hieraan zou kunnen doen, behalve de opmerking: de koud waterkraan niet opendoen.:D

Henk Adelerhof
02-03-2013, 15:24
Misschien een loodgieters ( installatie ) opleiding volgen? :D

joris II
02-03-2013, 15:36
Leiding van het warm water toegekalkt? Minder druk op deze leiding dan op de koudwaterleiding dus meer koud water dan warm water. Eventjes de douchekop ontkalken, helpt in sommige gevallen ook. Veel geluk.

sepke
02-03-2013, 16:41
Snel testen dan, even de slang v.d. douchekop schroeven en de kraan open. Blijft het probleem dan helaas verder zoeken.

P.Wijlaars
02-03-2013, 18:40
Heb je de leidingen goed ontlucht, en zit er voldoende druk op?

Barend
02-03-2013, 19:23
Heb je de leidingen goed ontlucht, en zit er voldoende druk op?

het gaat over de waterleiding niet over het cv gedeelte?

binkie
02-03-2013, 19:28
kraanrubbertje versleten

Hubert62
02-03-2013, 21:47
Het is eigenlijk een beetje vreemde vraag ,waarom?.

Normaal gesproken moet je al koud water toevoegen onder de douche ,anders zou je levendig verbranden !!!Hoe warm staat je ketel 60-70-80.....
Trouwens waarom geen thermostaatkraan?.

Animal
02-03-2013, 22:26
Het is eigenlijk een beetje vreemde vraag ,waarom?.

!!!Hoe warm staat je ketel 60-70-80.....
.

Die stand heeft niks te maken met je warmwater voorziening ,maar is de maximum temperatuur van je cv water .

girlits
02-03-2013, 22:53
Op een beetje ketel kun je tegenwoordig ook de warmwatertemperatuur instellen.

mvg eddie

pico
03-03-2013, 16:28
@ Henk. Dit zal mij nooit lukken. Ik ben zonder concurrentie de meest onhandige figuur op dit forum. Meestal vraag ik van mijn zoon van 12 om hulp. Ik wist dat je een geinig antwoord zou bedenken.
@ Joris II en Sepke. Ga ik proberen.
@ P. Wijlaars. D e cv man is een week of drie geleden geweest en heeft een nieuw expansievat geplaatst ketel bijgevuld en ontlucht. Bovendien zit er een automatische mechanische ontluchter op de ketel.
@ Binkie. Begrijp ik niet. Waar zit zoiets
@ Hubert en Girlits . Ik denk dat Animal gelijk heeft. Bovendien heb ik de ketel op stand 9 staan. Het hoogste dat er is.

Allen bedankt. Ik ga het ontkalken proberen.

Henk Adelerhof
03-03-2013, 16:39
@ Henk. Dit zal mij nooit lukken. Ik ben zonder concurrentie de meest onhandige figuur op dit forum. Meestal vraag ik van mijn zoon van 12 om hulp. Ik wist dat je een geinig antwoord zou bedenken. . . . . . . .

Allen bedankt. Ik ga het ontkalken proberen.

Tja, ik bedoel ik zag dat er niemand reageerde, en mijn vingers begonnen te kriebelen. Ik heb zelf geen cv ketel, en heb zelf denk ik een installatie cursus nodig.:D

En volgens mij heeft sepke ook een punt, gewoon even de douche kop eraf schroeven:) en dan even checken.

Hubert62
03-03-2013, 19:53
Als deze op stand 9 staat moet je levend verbranden zonder toevoeging van koud water .Of je hebt nog een oudere uitvoering waarbij je zelf de warm water afgifte kunt regelen ,maar dan nog ,als deze warm waterleiding gekneld word door verkalking zou deze loeiend heet moeten worden.

Maar waarom staat de ketel op stand 9 ?.

pico
03-03-2013, 21:32
Klopt. Als ik een willekeurige kraan opendraai zonder toevoeging van koud water verbrand je je. Behalve die van de douche. Hier hoef ik maar heel weinig tot bijna niets aan koud water toe te voegen.
De stand is normaliter rond de zes, maar met het koude weer van de afgelopen tijd verhoog ik de stand naar 9.

Hubert62
10-03-2013, 12:13
hoi Pico,

Is inmiddels het probleem opgelost ?.

pico
10-03-2013, 12:55
Hoi Hubert,
Ik ben erg laks geweest en heb er nog niets aan gedaan. Tenminste totdat ik je posting las. Ik heb net de doucheslang losgekoppeld en ben aan de klus begonnen. Bedankt dat je me aan het werk heb gezet.

Hubert62
10-03-2013, 19:33
En ,opgelost ?????.

casehulsebosch
10-03-2013, 20:48
Met het kopude weer is het bevroren :p

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

pico
12-03-2013, 13:29
Nee, helaas . Maar ik heb ermee leren leven. We draaien "gewoon" de koud waterkraan amper open.
Toch blijf ik het vreemd vinden

hielke
12-03-2013, 13:47
dat licht aan je ketel denk ik je hebt dan een cw 2 of 3 heb je een cw 5 heb je nergens last van, kun je alle kranen in huis openzetten warm of koud onder de douche voel je er dan helemaal niks van geen minder druk enzenz.

groeten hielke

Hubert62
12-03-2013, 17:00
Pico,

Wat voor type of merk kraan zit hier?.Met leertje of keramisch.
Ergens heeft deze kraan een knelling ,altijd al weinig of geen koud water toegevoegd?.

Ele, als deze 3-wegklep stuk was had Pico of geen warm water of geen kachel.

pico
13-03-2013, 13:08
Hoi,
De ketel wordt elk jaar door de servicemonteur nagekeken. Een aantal buren heeft de ketel laten vervangen via deze servicemonteur wegens ouderdom. Hij vond het niet nodig mijn ketel te vervangen. Was naar zijn zeggen nog in goede staat.
Echter een maand of twee geleden besloot ik, de ketel bij te vullen. De druk was te laag. Toen begon een ellende. Ik bleef bijvullen. De monteur gebeld, helaas is hij erg ziek geworden, al een hele tijd. Gelukkig kwam zijn zoon. Expansievat vervangen. Ik blij, probleem opgelost. Nee hoor, weer bijvullen en weer.
Monteur gebeld. Komt langs Hij begrijpt er niets van, ketel is perfect, maar bedenkt zich dat zijn vader gezegd heeft dat ik vloerverwarming heb. Convectorput nagekeken. Geen lekkage. In de box bleek een lange pijp, zo'n grijs/zilverachtige, waar het water doorstroomt te lekken. Dat zoiets kan barsten. Had ik nooit gedacht, maar ja ik ben minder dan een leek. Pijp vervangen. Warm water overal. Geen lekkage. Druk overal goed. Eigenlijk alles zoals het altijd was.
Ik heb geen keramische kraan denk ik, maar een met een leertje. Badkamer is al zeker 20 jaar oud en nooit iets vervangen, behalve de douchekop een jaar of vier geleden.
Ik heb gegoogld om te kijken wat het verschil is tussen deze twee, maar werd niet veel wijzer.

binkie
13-03-2013, 15:43
draai de hoofdkraan in de watermeterput dicht en draai dan in je douche de warm en koude kraan open, draai de knop van de kraan los en trek de binnennest eruit ,hierachter zit het kraanrubbertje dat met een schroefje vastzit, als dit rubbertje is versleten dan vervangen zowel bij de koude als bij de warme kraan, ik zou ook meteen de schroefdraad van de spindels invetten met kraanvet, de rubbertjes en het kraanvet zijn bij een bouwmarkt te verkrijgen kosten een paar eurotjes. is en klusje van niks maar je moet er wel aan beginnen.:D

Hubert62
13-03-2013, 20:40
Nou Binkie ,denk niet dat Pico dit lukt.

Deze kraankop (bovendeel)is waarschijnlijk nog nooit open geweest, dus ik denk dat Pico deze niet los krijgt of erger nog afbreekt ,ja dan moet ie wel een nieuwe kraan halen:p .
Desalniettemin ,succes Pico.

Hubert62
13-03-2013, 21:24
Pico,

Nogmaals ,dit euvel heeft niets te maken met de ketel.
Advies opvolgen van Binkie en niet in het weekend doen ,mocht deze kraan nog verder stuk gaan ,dan sta je met de handen in het haar!.

En gebeurd er wat met de kraan ,dan het volgende opmeten ,hart afstand aansluiting op het waternet en of het een 3/4 of 1/2 aansluiting is.

pico
14-03-2013, 12:22
Nou Binkie ,denk niet dat Pico dit lukt,
niet om de reden die jij geeft, maar omdat het pico is. De man met 2 linkerhanden:D
Bedankt voor de adviezen.

Animal
14-03-2013, 13:40
Als leertjes van je kraan versleten zijn heb je een lekkende kraan.
Dit heeft er niks mee te maken of er voldoende warm water uit de kraan komt.

girlits
14-03-2013, 17:35
Als de leertjes<rubber> hard worden lekt de kraan niet maar is ook niet meer nauwkeurig/naar behoefte open te draaien.Krijgt gauw teveel.Lekken doen ze als de leertjes verkruimelen of knappen,meestal door te veel kalk in het water.

mvg eddie

binkie
14-03-2013, 19:16
animal ik weet niet uit welk bouwjaar je stamt maar leertjes uit een kaan kom ik de laatste 50 jaar niet meer tegen, maar zoals jij op de meeste forumvragen antwoord moet je toch altijd het laatste woord hebben,en je moet en zal je gelijk halen. veel succes ermee, ik probeer alleen maar een advies te geven op een normale vraag die toevallig in mijn branche ligt, misschien nog nooit gehoord dat kraanrubbertjes kunnen verharden ,dit noem ik ook verslijten.

Animal
15-03-2013, 12:34
animal ik weet niet uit welk bouwjaar je stamt maar leertjes uit een kaan kom ik de laatste 50 jaar niet meer tegen, maar zoals jij op de meeste forumvragen antwoord moet je toch altijd het laatste woord hebben,en je moet en zal je gelijk halen. veel succes ermee, ik probeer alleen maar een advies te geven op een normale vraag die toevallig in mijn branche ligt, misschien nog nooit gehoord dat kraanrubbertjes kunnen verharden ,dit noem ik ook verslijten.

Een kraan rubbertje wordt ook leertje genoemd (kijk eens op google ,,meer leertjes dan rubbertjes),,en als het versleten is heb je een lekkende kraan ,maar dit heeft geen invloed op het wel of niet krijgen van warm water ,wat men hier iemand probeert wijs te maken.

pico
23-05-2013, 16:11
Het is al weer een poos geleden dat ik jullie lastig viel met mijn vraag over de badkamerkraan.
Aangezien velen hebben meegedacht wil ik jullie het eindresultaat niet onthouden. Ik heb geen actie ondernomen, dacht dit komt later wel.
Een week of 3, 4 geleden functioneerde de kraan weer als vanouds.
Snappen doe ik het niet, maar ik ben tevreden