Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zelf eivoer maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zelf eivoer maken

    Ik wil zelf eivoer maken en nu las ik dus dat je 3 beschuit en 1 hard gekookt
    ei moet doen.
    Maar moet je ook het eiwit er door heen doen met een beetje kanarie zaad?
    Iemand misschien een recept voor mij voor 3 beschuiten?

  • #2
    Niet aan beginnen ,,kant en klaar eivoer is veel beter en veel gemakkelijker in gebruik.
    Zelf gemaakt bederft heel snel ,dus moet je het dagelijks aan maken en dat lijkt me niet erg handig .

    Opmerking


    • #3
      Ok beter van niet dus.
      Nou dan begin ik er maar niet aan indd.
      Anders worden ze nog kieskeurig ook denk ik haha

      Opmerking


      • #4
        er staan diverse manieren om eivoer te maken op het internet, ook hier op het vogelforum. er is al veel over geschreven, en gepraat.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          wat jullie zeggen is juist,alleen als je scharrelkippen in de tuin heeft en daar en met die eitjes je eivoer kan maken is er wel een groot verschil en mss dan wel de moeite.als je dan je eivoer beetje rul maakt met olie in de plaats van met water is het beter te bewaren .grtn.

          Opmerking


          • #6
            Een goede tip !

            Neem 5 verse eitjes voeg hierbij 100 ml water en 1soeplepel keukenazijn toe !

            .Kluts dit alles samen , zet dit geheel samen in een kom in de micron ( 5x2 min ) op 900 watt ,iedere keer na die 2 min terug eens met de vork doorroeren,. Zal je zien dat je een geheel krijgt van puur droge eiwitten . Dit geheel laat je afkoelen in een zeef !

            Deze pure eiwitten in gekoelde toestand tot kleine brokjes malen en toevoegen aan een commercieel eivoer ( 3 koffietassen ) + 5 Gr. Droge kweekvitamine + groene erwten ( diepvries ) + Buffalo+ pinky,s .

            Dit alles tot een goed geheel mengen , je zal zien dat je een perfect eivoer hebt ! Dat in zijn geheel zal geliefd zijn door alle vogels ! En wat belangrijk is niet zal verzuren tijdens de warme zomerdagen !

            Succes toegewenst

            Jean

            Opmerking


            • #7
              Hallo Jean,
              wat verstaat u onder kweekvitamine,is een woord wat wij voor zover ik weet niet gebruiken?
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  dankje Jean dat is een goede tip maar uh kan ik dat een weekje bewaren?
                  En waar haal je de pinky,s ?

                  Opmerking


                  • #10
                    Goeie morgen , vlammy

                    Tijdens de kweek maak ik dit eivoer alle dagen vers , ik doe er dan ook nog de schitterende kiemzaden vd firma BLATTNER eronder !
                    GRT Jean

                    Opmerking


                    • #11
                      ik heb nu eivoer gemaakt met 3 beschuit en 1 hardgekookt ei.
                      Maar wat kan ik er nog meer door doen ik heb geen gedroogde insecten!
                      Ik heb wel vitamin door gedaan.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ok,duidelijk en inderdaad de zaden van Blattner zijn van goede kwaliteit,zijn deze in belgie te verkrijgen?
                        Ik bestel ze nog steeds rechtstreeks in duitsland omdat ze hier geen dealer hebben.
                        Wat Versele laga verkoopt van Blattner,daar heb ik niets aan en is te beperkt en te duur.
                        Mvg,
                        Kingfisher.

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik bestel deze zaden rechtstreeks bij de firma BLATTNER .

                          Opmerking


                          • #14
                            Hmm toch ook,zou mooi zijn als ze hier eens wat verkooppunten zouden opzetten.
                            Ik heb het een paar jaar geleden al met ze erover gehad maar dat zat er voorlopig niet aan te komen.
                            Mvg,
                            Kingfisher.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                              Niet aan beginnen ,,kant en klaar eivoer is veel beter en veel gemakkelijker in gebruik.
                              Zelf gemaakt bederft heel snel ,dus moet je het dagelijks aan maken en dat lijkt me niet erg handig .
                              Vaak lees ik hier
                              Waarom zelf je eivoer maken industrieel beter Juiste doseringen en dergelijke.

                              De belangrijkste reden voor mij om mijn eivoer zelf te maken is enkel ..
                              Dan weet ik wat er in zit.
                              Er zijn Legio voorbeelden in een ver en meer recenter verleden dat men niet weet wat er exact in je pakje CEDE of ORLUX zit.

                              VB1: Dioxine crisis waarin ze transformator olied in veevoeder draaien met torenhoge dioxinegehaltes als gevolg en sterfte bij kippen.
                              bron wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Dioxinecrisis

                              VB2 BSE Epidemie Groot-Brittanie
                              Draai draaide ze voor mensen ongeschkte dieren(schapen koeien oa) in veevoeder, wat tot de Gekke koeieziekte heeft geleid. belangrijker is dat deze dieren veroordeeld werden tot kannibalisme.
                              wikipedia : http://nl.wikipedia.org/wiki/Gekke_koeienziekte

                              Recenter in Duitsland Dioxine en nog recenter in Duitsland zwaar vergiftigd mais in veevoeder.

                              EN dan nog straffer Paardenvlees in Lasagne.

                              Conclusie 1: Je bent nooit 100% zeker wat er in je pakje CEDE OF Orlux zit, als de ingredienten in voor voor mensen voedingsmiddelen niet correct zijn.
                              Degene die hier nog van overtuigd is mag zijn hand in de lucht steken.

                              Conclusie 2: Veehandelaars/ Veevoeder bedrijven draaien er hun hand niet voor om om extra te verdienen. Hier zijn we zelf mede schuldig aan want on voeder moet steeds goedkoper zijn

                              Conclusie 3 wat je zelf doet doe je vaak beter

                              Opmerking

                              Working...
                              X