PDA

Bekijk Volledige Versie : Meeuwen

loodje
28-02-2013, 12:53
Ik woon niet in een woonwijk maar aan een doorgaande weg, waar best wel veel verkeer door komt.
Wat mij sinds deze week op valt is dat er ineens zoveel meeuwen zijn.
Ik heb deze vogels eigenlijk nog nooit in z’n grote hoeveelheden in onze buurt gezien.
Het zijn erg echt heel erg veel.
De daken van de huizen zitten tjokvol.
Waar zouden deze opeens vandaan komen?

Ikzelf geef de vogels buiten wel wat voer zoals mezenbollen, oud zaad van mijn eigen vogels en wat brood.
Normaal zitten er wat roodborstjes, mezen, mussen, merels, vinken en soms wat duiven. Maar gisteren kwamen de meeuwen het brood halen.
We kwamen terug van onze dagelijkse wandeling met de honden en onzen tuin en oprit zat helemaal vol.
Vond het best wel mooi om te zien maar ik denk dat de meeste mensen er niet blij mee zijn. Het ziet er ook echt uit als overlast.
Ik zal nu maar ophouden met brood geven. Maar ja die paar sneetje die ik op een dag geef??

Henk3
28-02-2013, 13:13
Je moet ook geen vis op het brood doen Loodje.

GravenImage
28-02-2013, 13:24
Als er vuilniszakken op straat liggen, kan dat het probleem zijn.
Als één vogel dat ziet, zien ze dat opeens allemaal.

Bij mijn vorige woonplaats hadden we containers, maar dat kregen ze gewoon open. Nu zijn er bijna overal van die ondergrondse containers.
Die paar sneetjes maken best wel wat uit. Als een meeuw merkt dat je dat elke dag doet, komt hij volgens mij ook elke dag langs.

Ikzelf vind meeuwen geen probleem. Ze horen er gewoon bij, maar ik woon dan ook bij de kust en haven. Mijn vogels worden er wel nerveus van als zo'n meeuw langs het raam vliegt.

Animal
28-02-2013, 15:13
Het zijn prachtige vogels ,en het is mooi om te zien hoe ze als grote groep vliegen .
Hier op een groot veld tussen de huizen (waar ook een beekje vlak bij is)zitten er ook vaak veel ,evenals kraaien en kauwen ,maar dat is gewoon mooi.
Ook prachtig om te zien als er iemand een flinke lading brood heeft neer gegooid.
Voor alle dieren geld ,als er minder natuur is moeten ze de woonwijken in om aan voedsel te komen ,en in de winter is dat nog erger.

HansV
28-02-2013, 16:07
Als je in Amsterdam een vetbolletje ophangt heb je tegenwoordig halsbandparkieten op je balkon.

Cynnie
28-02-2013, 16:52
Hier in Alkmaar zijn de meeuwen een plaag in de binnenstad. Er worden nu stevigere huisvuilzakken aangeboden en er is een megafoon op de kaasmarkt. Ook zijn er posters om mensen bewust te maken:

http://www.alkmaar.nl/gemeente/webcms/site/gemeente/files/p_53696.pdf

Ik vind het prachtige vogels, vooral op het strand.

Groetjes,
Cynthia