PDA

Bekijk Volledige Versie : Sneeuw

loodje
24-02-2013, 10:08
Ligt er bij jullie ook zo een dikke pak sneeuw?
Hier wel en het sneeuwt nog steeds. :eek:

Wel heel mooi in de bossen toen we vanmorgen met de honden gingen wandelen.
Maar potverdikke het gaat maar door met de winter, van mij mag het nu wel ophouden hoor.

Gelukkig ligt er niet zo veel als in Japan, daar was op sommige plaatsen 5 meter gevallen. Kun je je toch niet voorstellen.

casehulsebosch
24-02-2013, 10:21
Mijn antwoord is heel kort Loodje, Neen!:p

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Barend
24-02-2013, 10:38
ja , ik dacht vandaag een rondje te gaan doen op de brommer , maar daar komt weer niets van , nee dan kan je beter bij jullie zitten Kees, ik ging ervan uit om mijn cam mee te nemen en wat plaatjs te maken , hier vlakbij lopen al maanden een stuk of twaalf reeen in het veld die ik op de plaat wilde zetten.

ja laat het nu maar gaan zomeren.

GravenImage
24-02-2013, 10:50
Hè, bah. Hier ook al. Ik vind sneeuw echt niks.
Wanneer wordt het weer voorjaar? :(

casehulsebosch
24-02-2013, 10:51
wij wonen 116 meter boven de zeespiegel Barend en onze oprit is zo'n 300 meter lang.
Bij het begin van de oprit is het net boven de zeespiegel dus een goed pak sneeuw zou best eens leuk zijn voor een ritje op de slee.

ries
24-02-2013, 10:55
hier sneeuwt het ook. er ligt hier ongeveer 4 cm sneeuw .
ik ben er wel klaar mee geef mij de zomer maar

Animal
24-02-2013, 11:12
Hè, bah. Hier ook al. Ik vind sneeuw echt niks.
Wanneer wordt het weer voorjaar? :(

21 maart misschien.

Henk3
24-02-2013, 11:35
Gewoon van genieten, de natuur doet toch wat ie zelf wil.
O ja, 't is hier ook mooi wit.

Ton Koek
24-02-2013, 11:38
Hier helemaal niks, nou ja, een miezerig beetje, maar dat is alweer weggedooid.
Volgens buitenradar krijgen we nog een klein beetje, maar eerst zien.

sneaky
24-02-2013, 11:39
Hier in brabant ligt ook een flink pak sneeuw en het sneeuwt hier ook nog steeds.

Cynnie
24-02-2013, 12:38
Hier aan de noordhollandse kust zijn drie vlokjes gevallen, er ligt niks.

Henk Adelerhof
24-02-2013, 12:51
wij wonen 116 meter boven de zeespiegel Barend en onze oprit is zo'n 300 meter lang.
Bij het begin van de oprit is het net boven de zeespiegel dus een goed pak sneeuw zou best eens leuk zijn voor een ritje op de slee.

Ooit van een zeepkist gehoord Kees? :)

Verder vind ik het prachtig opgelost zo.

De aarde warmt op, er zijn landen die kampen met overstromingen, oversneeuwingen ( bestaat dat woord :uberhaupt? ), en orkanen, wervelstormen en tornado's die buiten alle proporties zijn.

En het enigste probleem wat wij hier krijgen, is een beetje extra én in een langere periode sneeuw. :o schaamt U :D

We mogen in onze handen wrijven bij dit weer, misschien zijn we te verwend. :D

http://www.scheveningenlive.nl/pier-webcam/

HansV
24-02-2013, 13:12
Bij Amsterdam ligt er een klein beetje. Heb het nu wel weer gezien, dus kom maar op met de zon.

Henk3
24-02-2013, 13:43
We mogen in onze handen wrijven bij dit weer, misschien zijn we te verwend. :D

Ik denk eerder om warm te blijven Henk, dat in onze handen wrijven.

Animal
24-02-2013, 15:02
Ik denk eerder om warm te blijven Henk, dat in onze handen wrijven.

? Het vriest niet eens.

kingfisher
24-02-2013, 15:29
In het Limburgse Vijlen waren ze aan het snowboarden,dus daar ligt nog wel wat.

Henk3
24-02-2013, 17:39
? Het vriest niet eens.

Noordoostenwind is bijna net zo erg als vorst.
Het sneeuwt hier nog steeds, de hele dag al.
http://www.freebits.nl/images/653CIMG6431.jpg

Ton
24-02-2013, 19:35
hier ook, Utrecht, sneeuwt het al een hele tijd, maar het blijft gelukkig niet liggen. anders heb je er morgen ook nog "plezier" van.

Lucky
24-02-2013, 20:04
Nou anders hier wel Ton.
:help 20 cm ligt hier en het sneeuwt nog steeds.

Henk Adelerhof
24-02-2013, 20:55
Vang, een sneeuw bal :D

................x x
..........x x x x x x x
......x x x x x x x x x
......x x x x x xxx x x x
........x x x x x x x x x
..........x x x x x x x
.............x x x x x

pico
24-02-2013, 20:59
Amsterdam. Vanochtend toen ik wakker werd lag er wel wat. Mooi. Helaas alles is weg

Hubert62
24-02-2013, 23:26
Heern ,heern , kiek toch eens an ,in twente lig wa 10-15 cm snee ,keerl en ma lekker glienn met ,n slee , mooi man.
Mar dujt wa , is her ongevear 2 grao,n ,mar lig nog genoch.
Greuten oet twente.

loodje
25-02-2013, 10:57
Gisteren heeft het hier echt de hele dag gesneeuwd.
Er lag zeker 15 cm. of meer en er werd niet gestrooid.
Met de ijzige wind erbij was het niet te hebben buiten.
Vanmorgen was de dooi aangebroken. Gelukkig.
Veel moddersneeuw nu.
Hopelijk gaan we nu eindelijk de lente verwelkomen, kunnen we weer vitamientjes D opdoen, blij.... :)

Hubert62
10-03-2013, 10:24
Het word maar geen voorjaar ,hier in twente alweer de nodige sneeuwval ,niet veel maar toch !.Hopenlijk valt deze keer de terugval in temperatuur mee.
Helaas zijn we er nog niet ,want Maart roert zijn staart en April doet wat ie wil.

Henk3
10-03-2013, 10:52
Hier is alles ook weer mooi wit, het sneeuwt zelf nog iets.

casehulsebosch
10-03-2013, 11:19
volgens mijn oud leraar op de lagere school vroeguh, is het nog steeds winter!

voorjaar wil het wel worden maar dan pas op 20 maart.

Groet, Kees, TauranGa, Nieuw Zeeland.

Lucky
10-03-2013, 11:37
Hier was het tot eind van de week heerlijk voorjaar. Nu is het weer terug hartje winter...........bah!!:(
Groeten uit Zuid Limburg.

loodje
10-03-2013, 11:52
Na een paar heerlijke zonninge dagen :)
is het hier ook weer winter. :(
Het sneeuwt alweer uren. Het blijft niet liggen maar het is wel heel erg koud.
Balen, balen, balen.

populier
10-03-2013, 12:10
Was deze week vrij en kon gelukkig genieten van de eerste drie zonnige dagen van de week, in T-shirtje lekker aan de volière gewerkt.:D

Nu weer met met jas aan naar de volière om te voeren :(

Weinig gesneeuwd vannacht hier in Zaanstad.

loodje
14-03-2013, 13:31
Komende nacht wordt het hier de koudste nacht in maart sinds 1845, namelijk -10.
En ze maken ons maar wijs dat de aarde aan het opwarmen is. :D :D

Animal
14-03-2013, 13:38
Komende nacht wordt het hier de koudste nacht in maart sinds 1845, namelijk -10.
En ze maken ons maar wijs dat de aarde aan het opwarmen is. :D :D

Als je een beetje oplet kun je zelf zien dat het opwarmen van de aarde geen fabeltje is wat met je probeert wijs te maken.
Dat kun je aan alle gletchers met je eigen ogen zien ,daar hoef je zelfs niet voor naar de noordpool.

loodje
14-03-2013, 13:41
Weet ik Animal, weet ik, dat was maar een grapje kijk maar naar de twee :D :D

Hubert62
24-03-2013, 22:18
Eindelijk is op papier de Lente officieel begonnen ,maar eenmaal buiten te zijn geweest ,voelt het nog steeds winters aan !.

Ik maakt mij eigenlijk zorgen over de koudkwekers ,want mij gevoel zegt dat er behoorlijk veel sterfte aan gaat komen bij de dames, in de vorm van legnood.
En aankomende week blijft het winters en waarschijnlijk met Pasen gaan hopenlijk de temperaturen iets omhoog.

VINKEMAN
24-03-2013, 23:00
Hier was het vanmorgen weer volop sneeuw ruimen.
Mensen, wat verlang ik naar de echte lentedagen !!!!!!!!
Gelukkig zijn hier nog geen koppels bezig met nestbouw.

Groeten
André

loodje
25-03-2013, 11:26
Ja, erg he.
Gisteren hier ook weer een laagje sneeuw en een vreselijk snijdende koude wind.
Vanmorgen weer wat sneeuw en nog steeds die wind. Brrrrr, wat zijn we het beu (ik dan toch).

casehulsebosch
25-03-2013, 11:40
Nog even wachten jongens en meisjes. Het is bijna zomer. (Dit jaar op een Woensdag);)

theodoor
25-03-2013, 20:26
Ben blij volgend weekend gaat de klok 1 uur vooruit dan hebben we mooi wel een uur langer om sneeuw te ruimen:D

Troetelduifje
25-03-2013, 23:40
Als je een beetje oplet kun je zelf zien dat het opwarmen van de aarde geen fabeltje is wat met je probeert wijs te maken.
Dat kun je aan alle gletchers met je eigen ogen zien ,daar hoef je zelfs niet voor naar de noordpool.

Ik denk niet dat de aarde opwarmt, maar dat de temperatuur verdeling veranderd. waarom hebben wij nu ineens zo lange winters? Een paar jaar geleden ook al; toen werd het pas in mei boven de 15 graden en hadden we een kille flutzomer.

Nu hoor je berichten dat het in warmere landen zelfs gesneeuwd heeft.... idioot gewoon.
En dan smelten elders gletschers en poolkappen.
Wij hebben het jarenlang vanaf april tot juni kurkdroog gehad???? :confused:

Het weer is gewoon helemaal ontregeld.

Maar ik heb dan ook al gelezen over proeven in Canada waar men het weer probeert te veranderen/ te beïnvloeden, als oorloogswertkuig.
Welja, stuur nog meer regen en kou naar nederland. We weten toch al half niet meer hoe de zon er ook alweer uitzag. :cool:

loodje
27-03-2013, 17:50
Ben blij volgend weekend gaat de klok 1 uur vooruit dan hebben we mooi wel een uur langer om sneeuw te ruimen:D

Lol :D , maar ik hoop niet dat je gelijk krijgt.

Grote fik, vanwege de harde droge wind, tussen Valkeswaard en Achel gisteren. De lucht zag zwart toen ik van mijn werk naar huis reed.
Tjonge jonge heel wat afgebrand zeg, weer veel dieren in paniek geweest daar.

Troetelduifje
27-03-2013, 18:47

een uur korter zal je bedoelen.

Henk Adelerhof
27-03-2013, 21:30

een uur korter zal je bedoelen.

Langer?, korter? de dagen zijn volgens mij dan nog even lang licht hoor :D

Het is maar hoe laat je verticaal gaat en hoe laat je horizontaal gaat :D

Troetelduifje
27-03-2013, 23:01
Qua tijd mis je toch ineens een uur.

loodje
28-03-2013, 13:59
Lichturen per dag zijn even lang, ja dat wel, 's morgen mis je een uur licht, maar die komt er 's avonds bij.
Dat bedoeld Theodoor ook zo, denk ik.

Animal
28-03-2013, 17:05
Je bent een dag echt een uur kwijt !
Dat krijg je pas terug als de tijd weer terug gezet wordt.:confused:

Troetelduifje
28-03-2013, 17:07
waarom gaan ze niet gewoon een half uur in het midden zitten en stoppen die onzin? elk jaar ben je 2x door de war en waarom???? Ik heb het nooit begrepen hoor... dan is het 'svonds wat langer licht??? ja en??? en 's ochtends langer donker.... dus???

ele
28-03-2013, 18:36
Misschien dat het verschuiven van de tijden het enigste is wat "eco" genoemd kan worden in relatie tot "economie". Klinkt (eco-)logisch?
Waarschijnlijk net zoiets als bami of nasi.:D

http://historiek.net/nieuws/algemeen/2485-zomertijd-waarom-en-sinds-wanneer

mvg. Eelke

Ton Koek
28-03-2013, 18:41
Even terug on topic dan; hier sneeuwt het weer nu. :)

ele
28-03-2013, 18:54
Hier ook een heel klein beetje.;)

Troetelduifje
28-03-2013, 21:06
Ja hier heel lichte sneeuw, maar blijft niet liggen.

casehulsebosch
28-03-2013, 21:08
Verdomme Kees! nog steeds geen sneeuw.

Lucky
29-03-2013, 11:43
Hier is het weer wit. Is het Pasen of Kerst?:santa:

Snel witte eieren halen voor Pasen anders vinden de kinderen de eieren te snel.:D :D :D

Troetelduifje
29-03-2013, 11:59
ja hier lag ook weer wat sneeuw hier en daar.

Voor het eerst sinds jaren heb ik in maart zelfs nog de verwarming geregeld aan. Maar dat doe ik meer voor ons oude hondje. Die is ontzettend mager en heeft het snel koud... Misschien eens een hondendekje zoeken. :D

loodje
29-03-2013, 13:27
Ja, ja, hier ook weer sneeuw. :( is wel blijven liggen vanmorgen.
Maar weer een aantal zakken kolen gehaald. pfffff.

populier
29-03-2013, 13:46
Lol, niet vergeten van het weekend gaat de tweede wintertijd weer in :D

Henk Adelerhof
29-03-2013, 14:07
Hier op de locale teletekst staat al:

Pasen kouder dan kerst :(

Vanmorgen hier ook sneeuw, het bleef iets liggen.
Op plekken die geen wind vangen zeg maar.

loodje
30-03-2013, 13:48
Lol, niet vergeten van het weekend gaat de tweede wintertijd weer in :D

Ha, ha lol. :D :D
Het lijkt er wel op ja.

populier
30-03-2013, 14:07
Vond hem ook wel geinig.:)

Maar even serieus, mensen die nog niet zo'n kweekervaring hebben en dit seizoen zijn begonnen, niets veranderen aan je tijdklok(ken)!

ele
30-03-2013, 14:34
Een goeie tip Michael!
Voor mensen die i.v.m. werk of iets anders dit toch zouden moeten doen, doe dit in kleinere stapjes. Een goede voorbereiding is het halve werk en uitstrijken over een langere periode.

mvg. Eelke

nilo1804
30-03-2013, 15:03
van mij mag het mooie weer wel beginnen, vogels weer naar buiten en GEEN sneeuw!

Henk Adelerhof
30-03-2013, 15:08
van mij mag het mooie weer wel beginnen, vogels weer naar buiten en GEEN sneeuw!

Ik hoop met je mee :)

loodje
27-12-2014, 10:59
Lag er vanmorgen bij jullie ook een dikke pak sneeuw?
Hier wel 10 cm. een hele verrassing.

Met de honden toch de bossen in.
Het hel bos kreunde (letterlijk) onder de dikke laag.
Afgebroken takken over de paden die daardoor bijna onbegaanbaar waren geworden.
En hier en daar braken er nog steeds af.
Beetje link dat wel.

Wel heel mooi om te zien, de eerste sneeuw dit jaar.
Beetje brrrr, maar niet echt koud. (gelukkig) :)

Tal
27-12-2014, 11:44
Lag er vanmorgen bij jullie ook een dikke pak sneeuw?
Hier wel 10 cm. een hele verrassing.

Met de honden toch de bossen in.
Het hel bos kreunde (letterlijk) onder de dikke laag.
Afgebroken takken over de paden die daardoor bijna onbegaanbaar waren geworden.
En hier en daar braken er nog steeds af.
Beetje link dat wel.

Wel heel mooi om te zien, de eerste sneeuw dit jaar.
Beetje brrrr, maar niet echt koud. (gelukkig) :)

Hoi Loodje, er lag wel sneeuw maar de straat is nog te nat dus het blijft niet liggen. Op de daken ligt het nu nog wel.
Ons oudje is nog niet eruit geweest, behalve in de achtertuin. Hahahah, ze had weinig zin en was snel weer binnen.

Zonet al boodschappen gedaan en extra's voor de buitenvogels meegenomen. Bruinbrood, havermout, rozijnen. We hadden in de voortuin al vetbollen, pindapot, voersilo, pindahouder, maar nu dus maar extra nog meer op de schaal die ik al voor de merel, roodborstje en spreeuwen had staan, wat meer voeding is wel fijn voor de buitenvogels.
Onze vogels in de voliere zitten volgens mij lekker, veel zitten al steeds in het binnenhok. In het binnenhok heb ik van de week een spar neergezet, zonder kluit, die we gratis bij AH konden meenemen :) Ook heb ik daar coniferentakken hangen, ze vinden het een leuke ruimte volgens mij :)
Ik geef meer trosgierst omdat ze er meer van eten met deze kou (goede voeding voor de spiertjes.
Ook hebben we sinds van de week een zaadmengeling die rijker is, ze eten er niet heel veel van maar 'alle hapjes zijn meegenomen'.
In die mengeling zit Perillazaad wit, Millet Japans, Millet la Plata, Senegalgierst, Panicum rood, Negerzaad, Witzaad, Gesneden haver.
Dit heb ik in een schaaltje gedaan om te zien hoeveel ze er van zouden eten en het andere voer in de silo's en de gewone schalen.

Voor jou is het wel fijn dat je vogels binnen zitten in je volieres, dat scheelt je een zorg wat betreft de kou. Het wisselt nu wel erg plotseling van temperatuur.
Hoe is je popje?
En, eten ze van de clay?

Groetjes, Chantal

Ton
27-12-2014, 13:10
je zal maar een vogeltje bij Chantal in de voliere zijn. beter kan je het niet treffen denk ik....:D

sneeuw blijft bij ons ook niet leggen, het is te nat, gelukkig.

Tal
27-12-2014, 15:57
je zal maar een vogeltje bij Chantal in de voliere zijn. beter kan je het niet treffen denk ik....:D

sneeuw blijft bij ons ook niet leggen, het is te nat, gelukkig.

We doen ons best :)
Bij deze een indruk hoe ze nu zitten. De foto van de bich. tegen gordel aan is 's avonds in het binnenhok.
Het deurtje van de vlucht heb ik gisteren met plastic gedaan, als ik nu het scherm weghaal aan de buitenkant van het sluisje dan komt er niet automatisch wind de vlucht in.
http://i266.photobucket.com/albums/ii257/JamieTal/dec2014_zps1fb89a2c.jpg (http://s266.photobucket.com/user/JamieTal/media/dec2014_zps1fb89a2c.jpg.html)

http://i266.photobucket.com/albums/ii257/JamieTal/dec20141_zps34250e34.jpg (http://s266.photobucket.com/user/JamieTal/media/dec20141_zps34250e34.jpg.html)

Barend
28-12-2014, 09:48
ja hier een cm of 12 en is nu keihard geworden de hond loopt nu over de sneeuw anders zag je hem niet meer ging tot zijn buik erin haha :D

Tal
28-12-2014, 11:39
Alles is hier drooggevroren en gelukkig viel de vorst mee vannacht. Ik denk dat het maar ietsje onder nul is geweest.

loodje
28-12-2014, 12:47
De vogels hebben de clay block gekregen gisteren.
De geelbuikjes zaten er direct aan. Maar dat komt ook omdat het heel nieuwsgierige vogels zijn.
Later op de dag zag ik de andere vogels er ook aan pikken.
Ik denk wel dat het goed is dat ze dit nu hebben.
Ook hier zit veel goeds in.
Bedankt voor de tip Chantal.

Het popje lag vanmorgen dood.
Balen, maar het was te verwachten. Alhoewel ze gisteren niet eens er erg slecht uit zag.

Hier hebben de buitenvogels ook wat extra's gekregen.
De roodborstjes, merels en mussen verschijnen weer in grote aantallen.
Onze buurvrouw vindt dit niet leuk, want o o, er schijt een vogeltje op haar stoep, dat moet dan direct weer opgeruimd worden. De freak.
Zij is echt heel erg.
Vorige zomer zat er een musje onder de dakgoot te broeden. Haar man moest het broedende vogeltje weghalen. En dit is vaker gebeurd.
Hij heeft toen het nestje met eitjes en al over de heg gegooid het land op. Alles kapot natuurlijk.
Maar ja dat zijn geen mensen die graag dieren zien, maar ze wonen wel op een dorp, waar veel dieren zijn. Dat combineert niet goed.

De vogels hebben het bij jouw weer goed.
Ha, ha net wat Ton zegt, je zult bij jouw maar wat graag een vogeltje zijn.
Het ziet er goed verzorgd uit met deze winterse temperaturen, want het was vanmorgen erg koud ineens bij ons tenminste, wel 7 graden onder nul, het was overal een ijsbaan.
Komende nacht -10 volgens de berichten.

Jij hebt dus ook een kleine hond Barend, net als onze Jacky's.

Tal
28-12-2014, 14:00
Wat jammer dat je popje toch dood is gegaan. :(

Leuk he dat ze bij jou ook aan het block zitten. Misschien hebben je geelbuikjes het nodig, net als bij ons alle binsen er aan zaten?

Hahahahaha, poep op het stoepje, hopelijk boent ze zo erg met water dat het een ijsbaan wordt.
Idd gemeen dat ze zo zo'n nest weghalen terwijl er al gebroed wordt.

Vannacht is het hier volgens mij niet zo koud geweest, denk maar een paar graden onder nul. Gelukkig niet de -5 - -10 die ze voorspeld hadden.
Ik heb nu een scherm voor de helft naar beneden. Ze zitten lekker in het zonnetje.
http://i266.photobucket.com/albums/ii257/JamieTal/IMG_3585_zpsdeced726.jpg (http://s266.photobucket.com/user/JamieTal/media/IMG_3585_zpsdeced726.jpg.html)

Groetjes, Chantal

loodje
28-12-2014, 15:20
Heel grappige foto zo op een rijtje in het zonnetje, erg leuk zo. :D

Onze buren weten niet wat ze doen, weten totaal niet wat de natuur is en kunnen daar ook niet mee omgaan.
De natuur is een noodzakelijk kwaad, voor ze, wat er noodgedwongen bij hoort, meer niet.

Ja jammer van het popje.
Toch geen vogeltje meer kopen waar ik aan twijfel. Het kan ook slecht aflopen.

Drum
28-12-2014, 15:36
Onze buurvrouw vindt dit niet leuk, want o o, er schijt een vogeltje op haar stoep, dat moet dan direct weer opgeruimd worden. De freak.
Zij is echt heel erg.
Maar ja dat zijn geen mensen die graag dieren zien, maar ze wonen wel op een dorp, waar veel dieren zijn. Dat combineert niet goed.

Ik ken dat Heidi, ik heb al jaren achter in de tuin een grote hulstboom staan en daar zitten in de zomer als de winter veel vogels in.
Mijn achterbuurman was hier niet van gediend en beklaagde zich bij de gemeente en de wijkagent.
Ik kreeg dus bezoek van een paar ambtenaren, die moesten constateren, dat de overlast van natuurlijke oorsprong was.
Er was geëist, dat de boom weg moest, maar dat heeft de goede man op alle punten verloren.
Hem werd gezegd, dat als hij zich zo ergerde, hij gewoon in een flat moest gaan wonen.

En ik geniet nog steeds van de vogeltjes.;)

groet Drum.

loodje
29-12-2015, 09:35
Erg zijn zulke mensen Drum, ik snap daar niets van.

Geniet maar lekker van je vogeltjes.:)

Ik hoop dat iedereen die deze morgen de weg op moet, uit kijkt want het is glad.
Vanmorgen kletterde hier een brommer tegen de grond, gelukkig liep het voor de bestuurde goed af. Maar wel schade aan zijn brommer.

Ratlook
29-12-2015, 14:06
---
Ik woon echt in de kop van NH en hier is totaal geen sneeuw gevallen

de afgelopen dagen...wel regen..

Nu hebben die twee birdies van mij er helemaal geen last van, want

die zitten net als ik lekker bij de warme kachel :D

@ Chantal
Als ik nu een paar vleugeltjes om doe, kan ik dan bij jou

komen wonen van de winter -0-

-------

remco
29-12-2015, 20:28
Hoi Chantal je voliere zit goed ingepakt netjes hoor, mijn vogels allemaal in de schuur. Lekker uit de wind en gure kou. En ik ga mijn voliere wat aanpassen. Maar heb een vraagje over jouw voliere eigenlijk over het nachthok, kan jij er enkeld in via de voliere? zodat je constant door de voliere moet?. Wil mijn voliere wat aanpassen maar ik moet dan via de voliere het nachthok in maar is dat niet hinderlijk?

Ik hoor graag van je

Tal
29-12-2015, 22:42
Hoi Chantal je voliere zit goed ingepakt netjes hoor, mijn vogels allemaal in de schuur. Lekker uit de wind en gure kou. En ik ga mijn voliere wat aanpassen. Maar heb een vraagje over jouw voliere eigenlijk over het nachthok, kan jij er enkeld in via de voliere? zodat je constant door de voliere moet?. Wil mijn voliere wat aanpassen maar ik moet dan via de voliere het nachthok in maar is dat niet hinderlijk?

Ik hoor graag van je

Op zich ook heerlijk om je vogels in de schuur te hebben, die koude geeft toch even extra zorg of alle vogels goed gaan. Vooral als de kou zo plotseling komt als dat het deze winter (weer is). Zoveel graden verschil is toch best veel als je niet een extra dekbedje kan pakken :)
Inderdaad kunnen wij alleen het nachthok in via de vlucht. Die deur (stahoogte) staat merendeel van het jaar open of gedeeltelijk/stukje open.
Zomer en winter, ze zitten er ook gewoon overdag in. Daardoor is het het geen 'ruimteverlies', wat sommige mensen toch vinden van een 'nachthok'. Het is hierdoor eigenlijk een 'binnenhok'
De voliere is breed genoeg dat ik makkelijk naar het binnenhok kan lopen. De vogels zijn daardoor behoorlijk mak omdat ze ons gewend zijn in vlucht en 'nachthok'. Als ik het binnenhok schoonmaak dan zitten ze op de stokken om te zien wat ik aan het doen ben :)

Als je de deur aan de andere kant doet dan is het wel heel fijn (vind ik) voor de vogels als je een deurtje doet naar het nachthok/binnenhok vanaf de vlucht, die kun je dan open zetten zodat het meer toegankelijk is voor de vogels dan wanneer het alleen een invliegopening is. Ook heb je daardoor meer luchtverversing.

Groetjes, Chantal

Tal
29-12-2015, 22:45
---
Ik woon echt in de kop van NH en hier is totaal geen sneeuw gevallen

de afgelopen dagen...wel regen..

Nu hebben die twee birdies van mij er helemaal geen last van, want

die zitten net als ik lekker bij de warme kachel :D

@ Chantal
Als ik nu een paar vleugeltjes om doe, kan ik dan bij jou

komen wonen van de winter -0-

-------

Lekker warm zoals jouw vogels zitten is ook heerlijk!
En ja hoor, als je je gedraagt naar de andere vogels en mooie liedjes zingt dan mag je in de voliere komen wonen :)

Tal
29-12-2015, 23:33

Ik hoor graag van je

Zie ook mijn bericht hiervoor, ik had nl al gereageerd maar lees je bericht nu nog een keer en zie dat je eigenlijke vraag is of onze vogels (of ik) het niet vervelend vind om via de vlucht naar het nachthok te gaan.
En begrijp ook dat het voor jou de enige oplossing is hoe jij je voliere kunt aanpassen wat betreft nachthok/binnenhok.

Ik vind het dus totaal geen probleem om via sluisje, de vlucht in te gaan en dan naar het nachthok te lopen.
Je hebt dan gelijk een goede check op de vogels en je vlucht en je vogels zijn er vlot aan gewend dat je in de voliere bent.

Ligt er ook wel aan hoe groot je vlucht is, als je daardoor rakelings langs de nestkasten moet lopen dan is het niet praktisch.

Groetjes, Chantal