Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eieren en luchtvochtigheid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eieren en luchtvochtigheid

    Ik heb het al een paar keer gehad dat bij al mij koppeltjes kanarie,s
    4 eieren leggen en dat er maar 2 of 1 ei uitkomt???
    Nu weer ik heb een koppel gloster en ik ziet dus dat maar 1 ei bevrucht is en die zal morgen of een dag later uit moeten komen.
    maar het popje gaat er elke keer ff af en als ik dan aan de eieren voelt zijn die koud dus vraag ik me af of deze wel uitkomt?

    En nu heb ik gelezen dat de luchtvochtigheid tussen de 60 en 70 moet zijn.
    Dan heb je meer kans dat de andere eieren ook bevrucht zijn klopt dit?
    Of zijn er andere manieren voor

    Gr denny

  • #2
    Uiteraard helpt een goed luchtvochtigheid, maar ook is het belangrijk dat man en pop in goede conditie zijn.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Als de luchtvochtigheid niet goed is, heb je dode jongen in het ei. Te droog geraken ze niet uit het ei (te harde schaal), te vochtig 'verdrinken' ze in het ei.
      Luchtvochtigheid heeft volgens mij niets te maken met slechte bevruchting. Misschien kun je de vogels een beetje bijknippen, dit helpt zeker voor bevruchting bij vogels met langere pluimen.

      Opmerking


      • #4
        Mijn luchtbevochtiger maakt op dit moment overuren. Het apparaat moet hard werken om het % op 55 te houden.
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #5
          Ik heb zelf enkel en alleen maar duiven op dit moment ,maar deze toestanden heb ik nog nooit meegemaakt ,ook niet toen ik destijds tropen of kanaries had.
          heeft dit puur met warme of binnenkweek te maken ,de mijne zaten altijd buiten.


          Gr ,Hubert

          Opmerking


          • #6
            Hallo Hubert,

            Sorry had er even bij moeten vermelden dat het bij mij om binnenkweek gaat.

            Ik weet niet of Vlammy binnen kweekt. Ik ga er wel vanuit, aangezien hij deze vraag stelt.

            Groet, Hans
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              Dag Hans,

              Bij vlammy gaat het om schuurkweek van rond de 8/9 graden.
              Maakt het wat uit of je binnen-of schuurkweek doet?.Danwel buiten?.
              Ik heb er nooit last van gehad dat bevruchte eieren niet uitkwamen.


              Gr ,Hubert

              Opmerking


              • #8
                ja indd ik heb ze in de schuur met verwarming.
                Maar in de lente met betere temp gaan ze de voliere in.

                Hubert62 uh ik heb het al een paar keer gehad dat een bevrucht ei niet uit kwam.

                Opmerking


                • #9


                  Gr ,Hubert

                  Opmerking

                  Working...
                  X