PDA

Bekijk Volledige Versie : Vorig Topic gesloten (en deze ook)

Dirkd
21-02-2013, 20:33
Aangezien vorig onderwerp is gesloten wil ik toch even eenmalig mijn mening kwijt.

Ik denk dat er gewoon veel met onderzoeksresultaten is en wordt gegoocheld terwijl dit niet zo is (en niet alleen bij bourks).
Zo is het nu niet duidelijk of het de onderzoeker of de liefhebber is die fabels de wereld in stuurt.

Ik weet uit ervaring dat veeronderzoek heel moeilijk en duur is indien men dit zelf niet kan uitvoeren.

Dit neemt niet weg dat er erkenning en bewondering moet zijn voor kwekers die zich door ervaring bewezen hebben en zich willen inzetten om beginnende liefhebbers duidelijkheid te schenken door o.a. aan een rasstandaard mee te werken. Indien er aan deze wetenschappelijke gegevens worden aangereikt moeten ze betrouwbaar en significant zijn.

Hou u aan bewezen kweekresultaten en laat de schijnwetenschappelijke benadering achterwege. Plaats uzelf niet in de stoel van de alwetende en maak mensen met ervaring niet belachelijk.

Staat trouwens een fout in het citaat van Eric. Moet zijn “rood wordt weerkaatst als het licht de cortex bereikt”.

Ps kleuren in veren komen niet uit een verfpotje maar zijn een samenstelling van weerkaatste lichtstraling met een bepaalde frequentie die op en in bepaalde plaatsen van een veer gebeurt.

Mvg
Dirk