PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwolle 23 februari!

Lucky
17-02-2013, 20:59
De beurs te Zwolle op 23 februari in de Ijselhal komt er weer aan.
Ga toch weer een kijkje nemen. Heb nog iets aan materiaal nodig.
Kan dan weer met enkele kennissen praten die ik anders alleen via tel. en mail spreek. Tevens ben ik benieuwd hoe de organisatie de nieuwe regels betreffende de inkom regelen / handhaven met betrekking tot het vroeger binnen komen?
Wie gaat er ook?

Henk Adelerhof
17-02-2013, 21:34
Ja, ik zal eens kijken of de N.S. dan ook rijdt. :D

HansV
18-02-2013, 12:13
Ga ook even kijken. Vogels zal ik er nooit kopen, maar ga eens kijken naar een paar nieuwe kooien.

Cynnie
18-02-2013, 17:15
Wij gaan ook!
Het schijnt mooi te zijn en wij hebben ook nog wat materiaal nodig.

:)

Groetjes,
Cynthia

anup
18-02-2013, 21:25
Ik denk er ook aan om te gaan maar zou het willen combineren met een ander bezoek.
Iemand voorstellen van wat nog de moeite is om te bezoeken daar in de buurt. Wel iets met vogels ;)
Ik rij van Belgie via Eindhoven naar zwolle.
Of mochten er hier mensen zijn die mss willen samen rijden??

HansV
22-02-2013, 20:41
Bij nader inzien laat ik de markt in Zwolle aan mij voorbij gaan.

loxia
22-02-2013, 22:05
ik sla over . ik heb me de laatste keren groen en geel geergerd aan de toestanden bij de kaartjesverkoop . massa,s mensen die bij 2 loketjes bediend moeten worden . iedereen die kleine kinderen meeneemt opgepast ze raken volledig in de verdrukking !

erik k
22-02-2013, 22:45
@ loxia,

ik zou je aanbevelen om 9 maart eens even een kijkje te komen nemen in Zuidlaren,dan is de vogelmarkt van vogelweelde Meppel.

HansV
23-02-2013, 11:11
Ben vandaag zelf niet geweest naar Zwolle. Ben wel benieuwd of het een goede beurs was. Nog mooie vogels gespot en misschien wat foto's...

BirdBreeder
23-02-2013, 13:32
Ik ben net terug van de vogelmarkt, de rij was niet heel groot dit keer en zaten enorme mooie vogels dit keer, heb een mooi koppel lawrence sijzen gezien voor 3200,-
Verder zat er echt van alles, geen vogels gekocht maar wel nestkastjes en dat soort dingen:)

HansV
23-02-2013, 13:40
En was jij niet van plan een koppel Zwarte Sijzen te kopen? Is dat gelukt?

BirdBreeder
23-02-2013, 14:26
Ik heb geen koppel gevonden, volgend jaar nog een kans

Cynnie
23-02-2013, 18:36
Ik vond het een beetje tegenvallen, maar dat kwam omdat wij ruim anderhalf uur moesten rijden om in Zwolle te komen, er rond één uur waren en het heel druk was, vooral met standhouders die weggingen met hun vogels en spullen.

Veel lege plekken en stands met alleen afval er op. Lag aan ons zelf hoor, hadden we maar eerder moeten gaan ;)

Ik zag ook Turkse mezen (?) en ik kon niet zien dat ze geringd waren. Maar ze waren ook heel druk, dus het was lastig kijken.

Voor de tweede keer in mijn leven :rolleyes: toerako's gezien, wat zijn die mooi!

Voer en nestkastjes gekocht. Laat de lente maar komen :yes:

HansV
23-02-2013, 19:12
Om 13.00 uur pas?

Ja, dan ben je veel te laat. Tussen 8.30-11.00 is het te doen. Al heb ik begrepen dat in de nacht de belangrijkste deals al worden gemaakt tussen de handelaren onderling.

Cynnie
23-02-2013, 19:19
Om 13.00 uur pas?

Ja, dan ben je veel te laat. Tussen 8.30-11.00 is het te doen. Al heb ik begrepen dat in de nacht de belangrijkste deals al worden gemaakt tussen de handelaren onderling.

Wij zijn op zaterdag niet zulke vroege "vogels" haha

Tal
23-02-2013, 20:36

http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=15798&page=7

Vorig jaar zijn wij naar Zwolle geweest.. Toen begonnen ze ook al rond 13 uur op te ruimen en weg te gaan, met de nog niet verkochte vogels.. . Jammer is dat.

Cynnie
23-02-2013, 21:56
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=15798&page=7

Vorig jaar zijn wij naar Zwolle geweest.. Toen begonnen ze ook al rond 13 uur op te ruimen en weg te gaan, met de nog niet verkochte vogels.. . Jammer is dat.

Ja, precies zoals jij het daar beschrijft Tal. Ik kreeg ook een haastig gevoel omdat we iedereen weg zagen gaan met volle kooien en materiaal. En niet alleen bezoekers, maar juist veel standhouders. Ik begrijp dat het voor hen misschien niet lucratief meer is na twaalf uur, maar als hobby bezoeker krijg je toch een beetje het jammer gevoel. Pas de openingstijden dan aan, van 8.30 uur tot 12.30 uur, zoiets. Ik begon zelf te twijfelen, "de beurs was toch tot 15 uur open?"

Ik snap heel goed dat de handelaren vroeg beginnen en daarom al vroeg "klaar" zijn met de beurs. En de meeste vogelhouders weten dat je er vroeg bij moet zijn. Maar juist om nieuwe (jonge) mensen te motiveren voor deze leuke hobby zou het aan te bevelen zijn om een mooie volle ruimte met enthousiaste mensen te hebben, ipv rijen lege stands met afval... Lijkt mij hoor, maar ik bekijk het door de bril van een hobby vogelliefhebber ;)

Henk Adelerhof
23-02-2013, 22:17
Nu is het wel zo, als je op zoek bent naar echt iets speciaals, dat je dan vanzelf al vroeg gaat, om de eerste keus te hebben.

De mensen die later komen vissen dan achter het net.

Vroeger konden de mensen die met de bus kwamen er al om half 9 in had ik gehoord.

Zo konden die de leukste, voordeligste c.q. zeldzaamste aankopen doen.

Nu mogen we er gelukkig allemaal om ½9 in. :D

populier
24-02-2013, 13:03
Een paar jaar geleden was er ook nog een handelaren ingang/kassa, daar kon je als particulier voor een paar euri's meer ook naar binnen en dan stond je om 8 uur al binnen, en had je het rijk alleen om vogels te gaan uitzoeken:)

HansV
24-02-2013, 13:10
Dat schijnt nu nog te kunnen als je met een handelaar meeloopt heb ik begrepen. Dat moet je dan wel in de nacht doen als de vogels naar binnen worden gebracht.

Tal
24-02-2013, 14:14
Ja, precies zoals jij het daar beschrijft Tal. Ik kreeg ook een haastig gevoel omdat we iedereen weg zagen gaan met volle kooien en materiaal. En niet alleen bezoekers, maar juist veel standhouders. Ik begrijp dat het voor hen misschien niet lucratief meer is na twaalf uur, maar als hobby bezoeker krijg je toch een beetje het jammer gevoel. Pas de openingstijden dan aan, van 8.30 uur tot 12.30 uur, zoiets. Ik begon zelf te twijfelen, "de beurs was toch tot 15 uur open?"

Ik snap heel goed dat de handelaren vroeg beginnen en daarom al vroeg "klaar" zijn met de beurs. En de meeste vogelhouders weten dat je er vroeg bij moet zijn. Maar juist om nieuwe (jonge) mensen te motiveren voor deze leuke hobby zou het aan te bevelen zijn om een mooie volle ruimte met enthousiaste mensen te hebben, ipv rijen lege stands met afval... Lijkt mij hoor, maar ik bekijk het door de bril van een hobby vogelliefhebber ;)

Het kan ook eigenlijk niet dat men zo vroeg al vertrekt, al kan ik het me vanuit hun oogpunt wel voorstellen. Zij moeten veelal nog een heel eind naar huis rijden en zijn daar al vroeg. Maar voor de mensen die een fijne dag willen hebben en tot een uur of 15 rond willen neuzen en event. willen kopen.. ja, daar is het niet leuk voor.
Het kost geld genoeg om er te komen (reis en entree) en dan is het jammer als het eigenlijk rond 13 uur al klaar is.
(en Cynnie, ik denk dat het overgrote deel wat daar komt gewoon hobby vogelliefhebber is hoor, denk dat er maar weinig mensen zo'n winst maken dat ze ervan kunnen leven ;) )

HansV
24-02-2013, 14:41
Sommigen moeten nog een stukje rijden en willen de vogels nog een paar uur bij daglicht laten wennen aan hun nieuwe omgeving. Daarom vertrekken veel mensen ook weer op tijd.

kingfisher
24-02-2013, 15:27
Sommigen moeten nog een stukje rijden en willen de vogels nog een paar uur bij daglicht laten wennen aan hun nieuwe omgeving. Daarom vertrekken veel mensen ook weer op tijd.

Ach wat heet een stukje,Polen,italië,Duitsland,Denemarken,Engeland of gewoon Limburg.:D

Serinus
24-02-2013, 15:37
Hallo,

HJ de Graaf, als je dit leest; neem je even contact met me op?
Ik kan je blijkbaar niet bereiken?

Groeten, Serinus.

Henk Adelerhof
24-02-2013, 17:35
Is dit wat nieuws?

Een Vogelcafé Alert. :p

Ton
24-02-2013, 19:29
is er nog iemand die er vogels heeft gekocht ? ik moest helaas werken, anders had il wel gegaan....:(

Lucky
24-02-2013, 19:59
Neen Ton,
geen vogels gekocht alleen materiaal!

Wij waren tegen 8.35 uur binnen. En er waren veel handelaren/verkopers niet komen opdagen of er waren wederom veel mensen die een stand hebben gehuurd zonder vogels te verkopen en alleen reserveren om zo toch vroeg binnen te zijn. Er waren namelijk tegen 8.35 uur de nodige meters niet bezet. In hal 2 zeker een kwart.
Dat is jammer daar anderen handelaren / verkopers hierdoor geen plek kunnen reserveren voor deze markt.

Henk Adelerhof
24-02-2013, 20:50
Ik was er tegen half 10 ongeveer met een paar vogels, en ik had helemaal achteraan gelukkig een plekje kunnen vinden.
Ik heb wel wat van mijn zebra's verkocht aan 2 duitsers.

En verder materiaal gekocht zoals verbindingsstukken voor aluminium koker.

Ik kwam er niet voor vogels, daar heb ik er al genoeg van. :D

Ik moet kooien vrij houden voor de jonge vogels dus . . . :o

graaf277
28-02-2013, 23:22
Hallo,

HJ de Graaf, als je dit leest; neem je even contact met me op?
Ik kan je blijkbaar niet bereiken?

Groeten, Serinus.

HJ woont niet meer op hetzelfde adres en heeft tijdelijk geen internet dus zal je bericht voorlopig ook niet lezen denk ik.

graaf277
28-02-2013, 23:26

Je denkt dat er s'nachts al handel is in de ijsselhal, dat is niet waar, om 6 uur smorgens gaan de deuren open om de handelaren (en liefhebbers die ook meters hebben gereserveerd) binnen te laten, en dat duurt tot ongeveer 8 uur a half 9 en zodra de laastte auto de hal uit is gaan bij de hoofdingang de deuren open voor het publiek.

HansV
01-03-2013, 11:45
Je denkt dat er s'nachts al handel is in de ijsselhal, dat is niet waar, om 6 uur smorgens gaan de deuren open om de handelaren (en liefhebbers die ook meters hebben gereserveerd) binnen te laten, en dat duurt tot ongeveer 8 uur a half 9 en zodra de laastte auto de hal uit is gaan bij de hoofdingang de deuren open voor het publiek.

Daar zit 'm nu juist het 'probleem'. Veel liefhebbers reserveren een plekje, zodat ze tussen 6 uur en 8.30 uur eerste keus hebben. Uiteindelijk worden de meters door de liefhebbers alleen maar gebruikt om om 6 uur binnen te zijn. Deze plekken zijn vervolgens leeg als het 'gewone' volk om 8.30 uur de zaal in loopt.

VINKEMAN
02-03-2013, 00:28
Zo gaat het echter niet HansV. Dat kan je 1X doen en de volgende beurs wordt er niet meer gereserveerd voor jou. Dat is mij duidelijk gezegd door de inrichters toen ik voor de eerste maal een plaats reserveerde. Er wordt controle gedaan als je met de vogels naar binnen gaat. Wat wel gebeurt : er zijn vogels gereserveerd via een verkoopsite of via PM; de verkoper reserveert 2 M en zet rond 6 of 7u die vogels op de gereserveerde plaats. Hij heeft dan rustig de tijd, om vroeg de aangeboden vogels te gaan bekijken en (of) te kopen. Met de koper wordt dan een uur van overgave afgesproken en via tel. wordt dan gezegd waar de vogels staan. Tegen de tijd dat de meeste liefhebbers binnen kunnen, zijn de vogels al lang opgehaald en zijn die plaatsen dus leeg. De verkoper kan ook met zijn vogels tot aan de inkom gaan, tegen de tijd dat de kassa's open gaan. De koper neemt daar dan de vogels over = plaatsen leeg als de liefhebbers binnen komen. De verkoper heeft dan al zeker 2u rondgelopen op de beurs en zijn aankopen gedaan. Rond 10u terug naar huis.
Hier heeft de organisatie geen controle op want diegene die een plaats reserveerde is wel degelijk met vogels naar binnen gegaan.

Groeten
André