Mededeling

Collapse
No announcement yet.

veerstructuur mutatie's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • veerstructuur mutatie's

    zoals we wel weten is er bij grijsgroen verschillende manieren van vererven namelijk Rec en Dom afhankelijk van de soort. het laatste heb ik altijd maar aangenomen dat bij de andere veermutaties het Dom vererft klop dit?

    of zijn er soorten bekend waar veermutaties [BV.violet ,D EN DD]toch anders vererven ?

    m.v.g eric

  • #2
    weinig reactie maar wie kan hier dan meer over vertellen .

    We hadden in de jaren 1995 een recessief verervende donkerfactorige bij de Turquoisine parkieten het waren hele donkere vogels maar heel goed vliegen konden ze niet, deze kwamen uit Denenmarken, Herman Tiggelhave was de eerste die ze in Nederland had

    per definitie aannemen dat veer mutatie,s Dom vererven lijk mijn erg voorbarig,hoor ook steeds vaker split violet is de kweker dan een oplichter of heeft hij ervaring!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!

    m.v.g eric

    Opmerking


    • #3
      vraagje

      hoor ook steeds vaker split violet is de kweker dan een oplichter of heeft hij ervaring!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!
      Sowieso vraag ik me af wat de meerwaarde is van meerdere uitroeptekens/vraagtekens enzo. Ook vraag ik me af wat je precies bedoelt met het aangehaalde gedeelte van je laatste zin. Is het de opmaak naar een zinvolle discussie of juist naar een niet zinvolle discussie?

      Zoals je weet heb ik geen verstand van kromsnavels en hun mutatie's, dus inhoudelijk bemoei ik me er niet mee.



      Groet,

      Rob.

      Opmerking


      • #4
        nou rob ik hoor vaak van begginende kwekers dat ze vogels hebben aangeschaft uit violet en dat deze split zijn ,nu word altijd verkondig dat het dominant vererft ga ik ook van uit gezien mijn eigen ervaringen maar dit neemt niet weg dat het best mogelijk kan zijn dat het ook rec kan vererven gezien dat er soorten zijn die grijsgroen rec vererven misschien u niet bekend maar veel parkieten kwekers wel,waarom zou dat met andere veer mutanten ook niet op gaan denk ik dan gezien de aspirant kweker niet bij de minste zijn roodrugjes heeft aan geschaft en het daar verkondig werd.

        het gebruik van een uit roep teken is een manier om wat meer aandacht te trekken voor de vraag aangezien er niet op werd gereageerd nu wel gezien u reactie

        hoop op wat werkvloer ervaringen die anders zijn .

        Opmerking


        • #5
          bekende weg

          gezien de aspirant kweker niet bij de minste zijn roodrugjes heeft aan geschaft en het daar verkondig werd
          Persoonlijk zou ik de vraag dan stellen bij "niet bij de minste".

          Normaliter reageer ik niet op veel uitroep- cq. vraagtekens, ik haal ze alleen maar weg.

          Groet,

          Rob.

          Opmerking


          • #6
            niet de minste heeft wel een hiat in de vererfings wet gevonden en kweek Rec D en split violet de rest houd ik maar voor mijn eigen gezien de geringe animo.

            Opmerking

            Working...
            X