Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Yes 2 jonge kanarie,s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Yes 2 jonge kanarie,s

    2 jonge kanarie,s ik verwacht er nog 2 aankomende dagen dus ik ben benieuwd.man verzogd goed voor het vrouwtje en de jongen dus laat ik hem er gewoon bij zitten.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Leuk zeg!!

    Gefeliciteerd, nu hopen dat alles goed blijft gaan!

    Opmerking


    • #3
      alleen zal ze de jongen wel voeren die er nu uit zijn?
      want ze zit nog op een paar eitjes te broeden.
      iemand een idee

      Opmerking


      • #4
        Ja hoor dat is geen probleem.
        Ik heb ook vaak dat er nog 1 of 2 eitjes niet uit gekomen zijn en de jongen worden als het een goede moeder is gewoon gevoerd.

        Opmerking


        • #5
          vlammy, ook al zijn die eieren wel uitgekomen die pop blijft toch op het nest zitten om de jongen warm te houden.

          Vaak brengt de man haar eten.

          Je ziet het alleen niet altijd.
          Niet te veel storen en de natuur zijn werk laten doen is mijn advies.
          http://wiggel.skyrock.com/

          Opmerking


          • #6
            eitjes die niet uitkomen ook laten liggen, hieraan hebben de jonge vogeltjes steun na een dag of 8 kun je ze wel weghalen.

            Opmerking


            • #7
              Gefeliciteerd kanarie-stiefpapa. :-)
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Ok dankje allemaal.
                En indd ik laat ze hen gang wel gaan en de man voert de pop ook goed.
                Dus dat zit wel goed.
                Verder houd ik jullie wel op de hoogte met foto,s van de jongen.

                Opmerking


                • #9
                  Vlammy, veel poppen voeren de jongen alleen als ze met rust gelaten worden.

                  als ik bij mijn poppen ga kijken duiken ze op de jongen en zetten zich schrap, dus echt niet teveel storen, ik val in herhaling maar ik spreek uit ervaring dat dat een van de grootste fouten is van ons kwekers.

                  En meermaals per dag eivoer geven.

                  beter 6 keer een miniem beetje dan ineens een voorraad voor de hele dag, uiteraard moet dit wel mogelijk zijn met je tijd.

                  let er maar eens op, veel poppen gaan direct voeren als je net vers eivoer gegeven hebt. dus geef je het meermaals per dag dan gaat ze ook meermaals per dag meteen wer voeren.

                  uiteraard kan je ook het bakje met eivoer een keer omschudden en ze voor de gek houden, werkt ook goed moet ik bekennen maar als je het toch in je handen hebt kan je net zo goed wat vers geven.

                  En je eivoer ook in de koelkast bewaren.
                  http://wiggel.skyrock.com/

                  Opmerking


                  • #10
                    je eivoer niet te koud geven evenals je drinkwater ,eivoer word in de winkel en groothandel ook niet in een koelkast bewaard.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoi Wiggel ja dat klopt indd als ik nieuwe eivoer geeft komt ze gelijk van het nest af.
                      Maar goed dat je het zegt over de eivoer ik gaf gelijk voor de hele dag.
                      Maar zal elke keer een beetje geven en verversen.
                      En af en toe omschudden deed ik al dat werkt ook goed.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door binkie
                        je eivoer niet te koud geven evenals je drinkwater ,eivoer word in de winkel en groothandel ook niet in een koelkast bewaard.
                        nee maar in de winkels en groothandel maken ze het ook niet aan voor je.
                        Ik maak vaak eivoer en en hou iedere dag wel wat over, dat gaat gewoon de koelkast in, als ik dat eruit haal en naar de schuur ga raap ik eerst eieren en doe mijn administratie en geef het dan.

                        En drinkwater geef ik ook niet ijskoud maar dat kan echt geen kwaad hoor.

                        Denk je dat de vogels in de natuur een waterkoker verstopt hebben ergens in een struik
                        http://wiggel.skyrock.com/

                        Opmerking


                        • #13
                          Ha ha dat is ook zo.

                          Maar uh zo doe ik het ook ja als ik de schuur in gaat dan raap ik ook eerst de eieren en dan admin.
                          Ik had net om 20.30 uur nog ff gekeken toevallig was de pop aan het eten.
                          Kon ik gelijk in het nestje kijken en alles zag er goed uit.
                          De jongen bewogen goed en zijn goed van kleur.

                          Gr denny

                          Opmerking


                          • #14
                            wiggel ik had enkele jaren geleden last van e.colli ook wel zweetziekte genoemd, toen werd mij geadviseerd om het eivoer en drinkwater niet te koud te geven , mijn vogels hebben hier wel baat bij gehad.
                            het eivoer zelf maken moet ieder voor zichzelf weten, er zijn op dit moment wel zoveel goede uitgekiende fabriekseivoeren dat ik hier zelf niet meer aan begin, maar er is natuurlijk altijd een groep die het eivoer zelf wil maken en dit ook als hun hobby beschouwt, en wat jij zegt dit eivoer dient in een koelkast bewaardt te worden, maar niet te koud gevoerd te worden.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik was niet helemaal duidelijk, ik mak mijn eivoer ook zeker niet zelf, veel te veel werk en zoals je terecht zegt heb je in de handel erg goede kant en klare.

                              Maar ik maak mijn Orlux Bianco eivoer aan met een klein deel couscous om het ruller te houden als ik ben werken.

                              Ook maak ik voor de rode kanaries een deel van het eivoer meteen met de kleurstof erdoor.

                              Aangezien ik best met wat koppels kweek maak ik voldoende aan en dat gaat dus nooit ineens op. dit gaat dan de koelkast in en gaat de volgende dag zeker op waarna ik weer nieuwe aanmaak in een schone bak uiteraard.
                              http://wiggel.skyrock.com/

                              Opmerking

                              Working...
                              X