PDA

Bekijk Volledige Versie : hoe groot is de kans?

nilo1804
10-02-2013, 16:25
hoe groot is de kans dat een gordelgrasvink met een japansemeeuw kruist? ik heb dan minimaal 12 gordels en maximaal 2 japanse meeuwen.

Van den Broeck Alfons
10-02-2013, 18:18
Statistisch :

- in het slechtste geval : 0%.
- in het beste geval : 100%.

Daar bestaan geen statistieken over. Als je dat wenst, gewoon doen, maar er bestaat een beetje meer kans als je de gordels laat grootbrengen door japanse meeuwen.

In de uiteindelijke kruising mag echter geen willekeurig bont in voorkomen en er moeten duidelijk kenmerken van beide vogels inzitten, zoniet zal die kruising weinig punten halen op een T.T.

nilo1804
10-02-2013, 18:53
Statistisch :

- in het beste geval : 100%.

Daar bestaan geen statistieken over. Als je dat wenst, gewoon doen, maar er bestaat een beetje meer kans als je de gordels laat grootbrengen door japanse meeuwen.

In de uiteindelijke kruising mag echter geen willekeurig bont in voorkomen en er moeten duidelijk kenmerken van beide vogels inzitten, zoniet zal die kruising weinig punten halen op een T.T.

in het beste geval wil ik 0% en het slechtste 100%, het is juist NIET de bedoeling ze te kruisen maar ze zitten samen in een vlucht en had wel al wat over deze kruising gelezen.

als ik het toch een keer wil doen moet ik dan gordel x jap. meeuw of andersom? en dan moet ik wel een mooiere, niet bonte jap. meeuw bezitten. Ik heb 6 jonge gordels die nu onder de meeuwen liggen en allen hebben ze al een ring om... Hoop dat ze in de vlucht niet gaan kruisen... Anders of eieren weg of ringen (2,7) van vorig jaar.

casehulsebosch
10-02-2013, 20:56
- in het beste geval : 100%

Heb je daar lang over moeten nadenken Alfons?:D Deed me weer even glimlachen zo vroeg in de morgen.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Van den Broeck Alfons
13-02-2013, 07:26
Deed me weer even glimlachen zo vroeg in de morgen.

Kees, lachen is een goed medicijn om mensen gezond te houden. Waarschijnlijk heeft uw lieftallige echtgenote dan mee geprofiteerd van goedgeluimde Kees.