Mededeling

Collapse
No announcement yet.

calci-lux orlux

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • calci-lux orlux

    Ik gebruik als eivoer gold patee van orlux, kan ik calci-lux er gewoon aan een hele emmer toevoegen of moet dit iedere dag vers worden toegevoegd??
    http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

  • #2
    ???

    alvast bedankt
    http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        ok dus iedere dag vers toevoegen en niet al de hoeveelheud calci lux aan een kio gold patee toevoegen en dit dan keer per keer opvoeren
        http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door blauwkobaltkanarie
          Ik gebruik als eivoer gold patee van orlux, kan ik calci-lux er gewoon aan een hele emmer toevoegen of moet dit iedere dag vers worden toegevoegd??
          Waarom wil je dat toevoegen aan je eivoer?

          Aan Orlux Gold Patee hoef je niets toe te voegen.

          Bedenk overdaad schaadt.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            In Orlux Gold Patee is de concentratie aan calcium te laag, voor wat betreft de kweek van de grotere kleurkanaries en ze weten dat ook bij Orlux. Calci-Lux kan dat probleem helpen oplossen.

            Een kleinere kleurkanarie, quasi formaat, wordt tegenwoordig afgevoerd op een T.T. Formaat heeft o.a. te maken met voldoende vitamine D3, calcium en fosfor, dus met goed gevormde beenderstructuren.

            In bijna alle vogelzaden dewelke wij geven in mengelingen, hebben verhoogde concentraties aan magnesium. Een deel van dat magnesium gaat de competitie aan met calcium en fosfor, voor wat betreft de vorming van beenderstructuren door zich te binden aan vitamine D3. Hierdoor wordt dat vitamine D3 onbeschikbaar. Door het calciumgehalte te verhogen, kan je dat negatieve effect ten dele opvangen.

            Bij de kweek van zangkanaries heeft dat allemaal veel minder belang, omdat zangkanaries enkel moeten zingen en niet beoordeeld worden op hun grootte. Dus, Antoni, voor uw zangkanaries, hoef je niets toe te voegen.

            Bij de kweek van postuurkanaries moet je ook opletten, omdat deze maar een bepaalde grootte mogen hebben, die niet mag overschreden worden.

            Antoni, leer nu eens eindelijk dat er verschillende soorten kanaries bestaan, dewelke verschillende voedingsbehoeften hebben.

            Trouwens de vraag van blauwkobaltkanarie was : hoe moet ik het toevoegen ? Ik veronderstel dat deze persoon wijs genoeg is om te beslissen wat voor zijn vogels belangrijk is.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
              In Orlux Gold Patee is de concentratie aan calcium te laag, voor wat betreft de kweek van de grotere kleurkanaries en ze weten dat ook bij Orlux. Calci-Lux kan dat probleem helpen oplossen.

              Een kleinere kleurkanarie, quasi formaat, wordt tegenwoordig afgevoerd op een T.T. Formaat heeft o.a. te maken met voldoende vitamine D3, calcium en fosfor, dus met goed gevormde beenderstructuren.

              In bijna alle vogelzaden dewelke wij geven in mengelingen, hebben verhoogde concentraties aan magnesium. Een deel van dat magnesium gaat de competitie aan met calcium en fosfor, voor wat betreft de vorming van beenderstructuren door zich te binden aan vitamine D3. Hierdoor wordt dat vitamine D3 onbeschikbaar. Door het calciumgehalte te verhogen, kan je dat negatieve effect ten dele opvangen.

              Bij de kweek van zangkanaries heeft dat allemaal veel minder belang, omdat zangkanaries enkel moeten zingen en niet beoordeeld worden op hun grootte. Dus, Antoni, voor uw zangkanaries, hoef je niets toe te voegen.

              Bij de kweek van postuurkanaries moet je ook opletten, omdat deze maar een bepaalde grootte mogen hebben, die niet mag overschreden worden.

              Antoni, leer nu eens eindelijk dat er verschillende soorten kanaries bestaan, dewelke verschillende voedingsbehoeften hebben.

              Trouwens de vraag van blauwkobaltkanarie was : hoe moet ik het toevoegen ? Ik veronderstel dat deze persoon wijs genoeg is om te beslissen wat voor zijn vogels belangrijk is.

              Ik moest toch wel even lachen,Alfons.
              Na ruim 36 jaar niet onverdienstelijk kweken van kleurkanaries, 8 jaar forse Waterslagers
              en nu Spaanse Timbrado's (ca.6 jaar) weet ik echt wel waarover ik
              praat.
              Geef de vogels voldoende gemengd grit van een goed merk en als
              bodembedekking volierezand, dan zijn al die toevoegingen echt
              niet nodig.
              Als de vogels te klein dreigen te worden dan is de selectie niet goed genoeg.
              Selectie begint reeds bij de ouders en in het nest.

              Een van de belangrijkste zaken bij het kweken van zangkanaries is
              juist de voeding. Het zangorgaan moet goed ontwikkeld zijn om het lied
              in al zijn facetten te brengen.
              Dat het formaat van de vogel hierbij een grote rol speelt lijkt mij overbodig
              om aan ervaringsdeskundigen uit te leggen.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door blauwkobaltkanarie
                Ik gebruik als eivoer gold patee van orlux, kan ik calci-lux er gewoon aan een hele emmer toevoegen of moet dit iedere dag vers worden toegevoegd??
                Ik maak mijn eivoer zelf. Calcilux voeg ik toe aan de beschuitmix waar ook Aves opfok in gaat. Omdat dit droog blijft, is de bewaring geen probleem. Ik gebruik geen kant en klare opfokvoeders in de kweek. Enkel tijdens de rustperiode.

                Groeten,
                Guy

                Opmerking


                • #9
                  Persoonlijk denk ik dat bepaalde grotere postuurs genetisch een mankement vertonen in hun Ca-vit D metabolisme.
                  Toevoegen van extra calcium zal ervoor zorgen dat, naast de vit D afhankelijke calcium opname ook via passieve diffusie in de darm (niet vit D afhankelijk) extra calcium in het lichaam terecht komt.

                  En, inderdaad, buiten de kweek 0.5-0.9% calcium in eivoer, in kweek 1.2-1.5% noodzakelijk.

                  groeten,

                  jan

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jan123
                    Persoonlijk denk ik dat bepaalde grotere postuurs genetisch een mankement vertonen in hun Ca-vit D metabolisme.
                    Toevoegen van extra calcium zal ervoor zorgen dat, naast de vit D afhankelijke calcium opname ook via passieve diffusie in de darm (niet vit D afhankelijk) extra calcium in het lichaam terecht komt.

                    En, inderdaad, buiten de kweek 0.5-0.9% calcium in eivoer, in kweek 1.2-1.5% noodzakelijk.

                    groeten,

                    jan
                    Ik zou echt niet weten,Jan, dat grotere postuurkanaries een genetisch mankement vertonen in hun Ca-vit.D metabolisme.
                    Of extra Calcium via passieve diffusie in het lichaam terechtkomt?
                    Lekker gemakkelijk wel een schepje kalk en klaar is Kees.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking

                    Working...
                    X