PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn hond is overleden.

Troetelduifje
05-02-2013, 23:05
Helaas heb ik vanmorgen onze teckel Loebas in moeten laten slapen.

Zaterdag brachten we hem naar de dierenarts vanwege bloeduitstortingen over zijn hele lichaam en bloedend tandvlees. Het peil van zijn bloedplaatjes bleek toen erg laag te zijn; 1/6 van wat het zijn moest. De rest leek toen nog redelijk normaal.
Loebas kreeg antibiotica en prednison mee, maar hoewel het zondag even leek of het beter ging, was hij gisteren wat aan het hoesten en werd hij steeds slomer. Vandaag wilde hij niet eens meer eten of drinken. Daarom ben ik meteen terug gegaan naar de dierenarts. Hij kon zelf nauwelijks meer lopen, dus ik heb hem gedragen

Die heeft opnieuw bloed afgenomen.
Het peil van zijn bloedplaatjes was nog meer drastisch gekelderd, maar nu ook van zijn rode bloedlichaampjes, en dat van zijn witte bloedlichaampjes was juist enorm gestegen. Niet goed dus.
De dierenarts heeft nog foto's en een echo gemaakt, maar kon niets vinden. Hij kon dus zo snel geen onderliggende oorzaak ontdekken, maar het was duidelijk dat Loebas erg leed; hij kon nauwelijks meer lopen en ademde heel oppervlakkig.

Er was nog mogelijkheid voor een test om te zien of hij parasieten in zijn bloed zou hebben, maar de uitslag daarvan zou een paar dagen duren en zo lang gaf de dierenarts hem niet meer.

Dus de beslissing was snel gemaakt, hoewel pijnlijk, maar ik laat geen dier onnodig lijden.

Loebas was na de laatste injectie ook al overleden voor de dierenarts nog zijn stethoscoop kon pakken om te luisteren naar het hart. Het is goed zo en de dierenarts was heel lief en meelevend.

De jongens zijn er niet erg van slag door; ze zijn niet zo begaan met de dieren, dus dat scheelt wel.
Belle heeft er al geen erg meer in dat er eigenlijk nog een hond zou rond moeten lopen.

Mijn man en ik hebben het er het moeilijkst mee, maar goed, tijd heelt alle wonden en ik ben in elk geval tevreden dat ik hem niet langer heb laten lijden en de juiste keuze heb gemaakt.

Henk Adelerhof
05-02-2013, 23:21
Het is altijd naar zoiets. :o

Ik wens jou en de jouwen sterkte toe bij dit verlies.

Ton Koek
06-02-2013, 00:30
Een van de grote nadelen van dieren houden is dat ze bijna altijd eerder overlijden dan we zouden willen.
Zo te lezen heb je een juiste keus gemaakt.
Sterkte.

marcorotterdam
06-02-2013, 01:51
Veel sterkte de komende tijd

naruch
06-02-2013, 09:03
veel sterkte met het verlies van jullie maatje.

zelf heb ik ook 3 honden, 2jaar, 5jaar en 15 en een half jaar.

ooit kom ik voor ook voor de keuze te staan, laten lijden of met veel pijn in mijn hart, de goede keuze maken.

Troetelduifje
06-02-2013, 09:27
Dank jullie wel.

Tja, het is geen fijne keuze om te maken, maar echt moeilijk was de keuze niet hoor. Hij leed, er was geen uitzicht op genezing... klaar.

natuurlijk was ik wel heel verdrietig; je verwacht dat de oudste hond (onze jack Russel is 11, de teckel was pas 8,5) als eerste gaat.
maar aan de andere kant heb ik ook in totaal al 9 katten gehad, waarvan de poes die in april al 18 wordt de 3e was.
En aangezien we er nu 2 hebben, heeft zij in totaal al 6 katten overleefd.

maar het is waar; als je huisdieren hebt dan weet je dat je er op een gegeven moent afscheid van moet nemen.
Alleen verwacht je niet dat ze nog zo jong zijn en dat het zo snel zal gaan; donderdag had hij niets, en dinsdag was hij al niet meer te helpen.

Ik heb nu nog 1 hod en 2 katten, maar als die alle 3 ook dood zijn neem ik daar niets meer van in huis; het is ten eerste een zorg, wnat je moet ook mensne hebben die erop passen, en de kosten zijn ivm dierenarts enzo best hoog.

Dan zijn vogels toch een stuk goedkoper en makkelijker in onderhoud.

Animal
06-02-2013, 10:37
Sterkte met dit verlies.
Dit is het nadeel van alle huisdieren ,en bij grotere dieren net als honden en katten is het nog moeilijker omdat dat bijna altijd met behulp van een dierenarts moet . Gebeurt maar zelden dat een hond of kat gewoon in zijn slaap overlijd.

Van mijn dierenarts kreeg ik een keer na dat ik een hond had moeten laten inslapen een mooie kaart thuisgestuurd ,met daarop de afbeelding van een man met een hond in een park (vanaf de rug gezien) en de tekst "het geluk dat jullie samen deelde ,neemt niemand je af "

loodje
06-02-2013, 10:47
Dat is niet min Kirsty.

Maar als je, je dier ziet lijden is de keuze vlug gemaakt.
Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd.

Dieren leven nu eenmaal korter dan wij. Ikzelfs heb al heel wat honden overleefd en het is altijd weer pijnlijk als er eentje dood gaat.

Gelukkig heb je nog het e.e.a. rondlopen en vliegen.

Sterkte.

loodje
06-02-2013, 10:49
Van mijn dierenarts kreeg ik een keer na dat ik een hond had moeten laten inslapen een mooie kaart thuisgestuurd ,met daarop de afbeelding van een man met een hond in een park (vanaf de rug gezien) en de tekst "het geluk dat jullie samen deelde ,neemt niemand je af "

Zo Animal, dat is nog eens een meelevende dierenarts, dat hoor je niet vaak.

natuurkweker
06-02-2013, 11:44
heel veel sterkte gewenst in deze moeilijkste tijd

Troetelduifje
06-02-2013, 13:29
Dank jullie voor je medeleven.
Gisteren was de moeilijkste dag; ik hbe samen met mijn moeder ana de telefoon even flink uitgehuild. vandaag gaat het wel weer hoor.

Ik heb 2 kinderen en dan staan honden automatisch op ene lager plan. het was een heel leuk beest en ik ga hem missen, maar meteen besef je weer dat de wereld gewoon doordraait, want mijn jongste heeft deze dagen zijn cito toetsen, dus dat is spannend zat.

gelukkig hebben de kids er niet zoveel verdriet van.

En hoewel gisteren een trieste dag was, was er ook vreugde, want... de zon schijnt weer in mijn volière. vanaf half november tot begin februari komt die niet in mijn achtertuin op het noordoosten, maar nu is de zon weer terug.

ik heb een potje narcisjes gekocht voor mezelf... komt weer helemaal goed.

En wat Loodje zegt; er loopt en vliegt hier nog genoeg rond, maar van de honden en katten was dit de jongste. Het jongste dier wat hierna komt is onze dikke kater Boef van 10,5 jaar... Dus de komende jaren zullen er nog wel emer dieren wegvallen en dan neem ik er ook geen meer bij, alleen vogels.

Wiggel
06-02-2013, 19:33
Sterkte met dit verlies, ik weet wat het is.

Vorige week onze kater van bijna 18 in laten slapen.
Vreemde was dat het beest kern gezond oogde.

Probleem was dat hij snachts heel het huis wakker hield en dat al maanden achtereen.

van alles geprobeerd maar niets hielp.

De weken voor zijn overlijden zat ik als chauffeur steeds vaker te vechten tegen vermoeidheid achter het stuur en doordat mijn vrouw vanwege schildklier probleem haar rust ook erg hard nodig heeft besloten we het juiste te doen voor onze eigen gezondheid.

Na controle bij de dierenarts bleek Simba blind te zijn, wat we dus niet doorhadden. Ook had hij een behoorlijke hartruis en was hij volgens onze dierenarts volledig op.

Helaas zijn dat zaken die er bij horen in de wereld van de huisdieren.

Troetelduifje
06-02-2013, 20:22
Ja onze oudste poes is ook bijna 18. eind april dit jaar.
Ze is graatje mager (2,5 kilo), omdat ze steeds voer terug spuugt. maar dat doet ze al vanaf haar 2e jaar, dus ik ben niet anders gewend.

Ze slaapt heel veel, drinkt elke ochtend haar schoteltje kattenmelk helemaal leeg (moet de andere kat ook eens aan durven komen) en ze vecht (en wint) nog van de poes van de buren van 3,5 jaar.

Ze oogt verder ook nog gezond, maar heeft een periode gehad dat ze wel eens een druppeltje urine liet schieten. We zeiden toen dat als ze echt incontinent zou worden, we haar ook zouden laten inslapen.
dat heeft ze waarschijnlijk gehoord, want sindsdien doet ze dat niet meer. :D

van Tuijl
06-02-2013, 21:08
Goh sterkte Kirsty,

onze hond heeft pas geleden nog heel erg slecht gelegen. hij had onnoemelijk veel epileptische aanvallen gehad en dat dan kort na elkaar. de DA had nog maar 1 medicijn om te proberen, anders had onze hond (4) ook dat lot moeten ondergaan, ik weet dus wel wat jij meegemaakt moet hebben.

nogmaals veel sterkte

Troetelduifje
06-02-2013, 21:12
Ja de onzekerheid was het ergste, daar had ik letterlijk vanaf zatedrag al last van mijn buik van.

Toen gisteren de beslissing genomen was en ik flink had uitgehuild had ik wel veel koppijn, maar toen de kids gelukkig niet zo verdrietig waren, viel er toch een last van me af hoor.

En vandaag gaat het al weer beter met me dan gisteren.

Wiggel
06-02-2013, 21:21
Ieder nadeel heeft zijn voordeel he :)

Sinds Simba er niet meer is beginnen we ook de voordelen van geen kat in huis te merken.

Mijn vrouw kan weer planten en bloemen neer zetten.
Simba beet graag de punten van de bladeren af en bloemen moesten steevast omgetrokken worden omdat ze het water onder in de vaas wilde hebben.

Ook de kattebak weg op de overloop ziet er weer een stuk opgeruimder uit.

Ze ( het was een gecastreerde kater) heeft een goed leven gehad en achteraf was het verdriet hier snel verwerkt ook door ons kind van 9 gelukkig.

Al blijf je ze met sommige dingen missen. Ik liet ze bijvoorbeeld altijd mijn vla-bakje leeg likken, was ze dol op :) en als ik nu mijn vla opheb betrap ik me erop dat ik het bakje op de grond wil zetten.

Troetelduifje
06-02-2013, 21:37
Ja zo gaat dat.

Onze andere hond lijkt nu veel rustiger, we zullen een hoop hondenbelasting terug krijgen, we hoeven niet meer naar de plukker, minder vuil in huis, 1 hond kan je makkelijker meenemen ergens heen.... dat zijn voordelen.

maar we missen ook de gezelligheid, en zijn leuke koppie en zijn grappige dikke poten enzo.
Als mijn man riep: 'Waar is mijn flos?", dan wist Loebas meteen waar hij de flos gelaten had en nam hij die snel mee naar zijn mand. De blijdschap als hij een nieuwe flos kreeg: net een kind met een nieuwe trein of pop. En als ik het huis gezogen had ging hij uitgebreid die flos stuk scheuren, zodat er weer overal draadjes lagen..... en vanochtend heb ik die flos in de vuilnisbak gegooid, omdat onze andere hond er niet naar omkijkt.

De enige manier om dit soort pijn te voorkomen is om geen dieren aan te schaffen. Ik heb, buiten mijn vogels om, dus nog 1 hond en 2 katten en daarbuiten neem ik ook niets meer, ook niet als deze 3 dood zijn.

het is mooi geweest zo.

Animal
06-02-2013, 21:41
Maar zonder dieren mis je toch een hoop in je leven.
Ook voor kinderen is het goed van jongs af aan met dieren om te leren gaan ,,en zo leren ze ook omgaan met de dood.
Ik zou me mijn huis zonder dieren niet kunnen voorstellen.

Henk Adelerhof
06-02-2013, 22:15
Ach, je moet maar zo zien:

-0- Ieder huis heeft zo zijn beestjes, al of niet gewild -0- :D

loodje
07-02-2013, 13:04
Dieren in huis heeft voor en nadelen.
Maar dat is bijna met alles zo.

Je hecht je aan een dier, ik hecht me zelfs aan mijn vogeltjes.
Ik kan me een huis zonder dieren ook niet voorstellen. Dat lijkt mij erg saai..

Dieren moeten verzorgd worden en dat houd je ook op de been.
Veel oudere mensen die niets meer hebben, worden meestal van die oude sukkelaars die altijd achter de geraniums zitten te brommen..

Een hond bv., moet er uit, wandelen dus en je komt nog in contact met andere mensen.
Vogels en katten moeten verzorgd worden, schoonmaken en voeren en alles wat er bij komt kijken.
Welk dier je ook hebt, je bent er mee bezig.
Mijn moeder had nog een vogel en een kat toen ze over de tachtig was. Het hield haar fit, ze was bezig.
Bezig en in beweging blijven is nog altijd het beste voor lichaam en geest.

En zeg nu zelf, je krijgt er toch een heleboel plezier voor terug.
Niets mooier dan een hond die door de bossen rent en vervolgens voor je staat te hijgen om zijn stukje worst in ontvangst te nemen, die hij krijgt omdat hij netjes terug kwam toen je hem riep. :)

Uren kan ik naar mijn vogeltjes kijken en luisteren, heerlijk en…. rustgevend is dat.

Hondenbelasting, dat kennen we in België (nog) niet. :p

Troetelduifje
07-02-2013, 13:12
Ja dieren hebben hun voor en hun nadelen.
We hebben een hoop plezier gehad van onze 2 hondjes samen, maar ik moet zeggen dat het nu met nog maar 1 hondje wel makkelijker is om haar bijvoorbeeld uit te laten, omdat ze veel minder trekt. En dat ze een koekje rustig aanneemt, in plaats van er op aanvalt om haar 'eigendom' maar tegenover die andere hond te verdedigen.

Een huis zonder dieren is misschien saai, maar als de laatste hond en de 2 katten overleden zijn wil ik toch echt proberen om niets meer te nemen.
Straks zijn mijn kinderen groot (nu 12 en 16) en dan willen mijn man en ik wat meer ondernemen samen. Dan moet je altijd oppas hebben voor je dieren.

Ik heb er nu nog lol aan uiteraard, maar missschien zelfs dat ik, als de jongste het huis uit is, de vogels ook weg doe. Maar dat duurt nog wel even. ;)

En als ik wat ouder word en meer aan huis gebonden ben, dan kan ik altijd nog nadenken over weer een dier.

En misschien, als ik niet oud ben, mis ik het zó om me heen, dat ik al veel eerder weer wat aanschaf. Zo ver ga ik niet vooruit denken. Voorlopig heb ik nog een keet vol dieren, haren en veren..... en helaas nog steeds vlooien.

Ik heb in elk geval nog geen dag van mijn leven zonder dieren gewoond, dus ik kan niet oordelen of me dat zal bevallen of niet.

jeffrey112
08-02-2013, 16:53
heel veel sterkte Troetelduifje