Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn hond is overleden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijn hond is overleden.

    Helaas heb ik vanmorgen onze teckel Loebas in moeten laten slapen.

    Zaterdag brachten we hem naar de dierenarts vanwege bloeduitstortingen over zijn hele lichaam en bloedend tandvlees. Het peil van zijn bloedplaatjes bleek toen erg laag te zijn; 1/6 van wat het zijn moest. De rest leek toen nog redelijk normaal.
    Loebas kreeg antibiotica en prednison mee, maar hoewel het zondag even leek of het beter ging, was hij gisteren wat aan het hoesten en werd hij steeds slomer. Vandaag wilde hij niet eens meer eten of drinken. Daarom ben ik meteen terug gegaan naar de dierenarts. Hij kon zelf nauwelijks meer lopen, dus ik heb hem gedragen

    Die heeft opnieuw bloed afgenomen.
    Het peil van zijn bloedplaatjes was nog meer drastisch gekelderd, maar nu ook van zijn rode bloedlichaampjes, en dat van zijn witte bloedlichaampjes was juist enorm gestegen. Niet goed dus.
    De dierenarts heeft nog foto's en een echo gemaakt, maar kon niets vinden. Hij kon dus zo snel geen onderliggende oorzaak ontdekken, maar het was duidelijk dat Loebas erg leed; hij kon nauwelijks meer lopen en ademde heel oppervlakkig.

    Er was nog mogelijkheid voor een test om te zien of hij parasieten in zijn bloed zou hebben, maar de uitslag daarvan zou een paar dagen duren en zo lang gaf de dierenarts hem niet meer.

    Dus de beslissing was snel gemaakt, hoewel pijnlijk, maar ik laat geen dier onnodig lijden.

    Loebas was na de laatste injectie ook al overleden voor de dierenarts nog zijn stethoscoop kon pakken om te luisteren naar het hart. Het is goed zo en de dierenarts was heel lief en meelevend.

    De jongens zijn er niet erg van slag door; ze zijn niet zo begaan met de dieren, dus dat scheelt wel.
    Belle heeft er al geen erg meer in dat er eigenlijk nog een hond zou rond moeten lopen.

    Mijn man en ik hebben het er het moeilijkst mee, maar goed, tijd heelt alle wonden en ik ben in elk geval tevreden dat ik hem niet langer heb laten lijden en de juiste keuze heb gemaakt.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

  • #2
    Het is altijd naar zoiets.

    Ik wens jou en de jouwen sterkte toe bij dit verlies.
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

    Opmerking


    • #3
      Een van de grote nadelen van dieren houden is dat ze bijna altijd eerder overlijden dan we zouden willen.
      Zo te lezen heb je een juiste keus gemaakt.
      Sterkte.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Veel sterkte de komende tijd
        Groetjes van marco

        Opmerking


        • #5
          veel sterkte met het verlies van jullie maatje.

          zelf heb ik ook 3 honden, 2jaar, 5jaar en 15 en een half jaar.

          ooit kom ik voor ook voor de keuze te staan, laten lijden of met veel pijn in mijn hart, de goede keuze maken.
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            Dank jullie wel.

            Tja, het is geen fijne keuze om te maken, maar echt moeilijk was de keuze niet hoor. Hij leed, er was geen uitzicht op genezing... klaar.

            natuurlijk was ik wel heel verdrietig; je verwacht dat de oudste hond (onze jack Russel is 11, de teckel was pas 8,5) als eerste gaat.
            maar aan de andere kant heb ik ook in totaal al 9 katten gehad, waarvan de poes die in april al 18 wordt de 3e was.
            En aangezien we er nu 2 hebben, heeft zij in totaal al 6 katten overleefd.

            maar het is waar; als je huisdieren hebt dan weet je dat je er op een gegeven moent afscheid van moet nemen.
            Alleen verwacht je niet dat ze nog zo jong zijn en dat het zo snel zal gaan; donderdag had hij niets, en dinsdag was hij al niet meer te helpen.

            Ik heb nu nog 1 hod en 2 katten, maar als die alle 3 ook dood zijn neem ik daar niets meer van in huis; het is ten eerste een zorg, wnat je moet ook mensne hebben die erop passen, en de kosten zijn ivm dierenarts enzo best hoog.

            Dan zijn vogels toch een stuk goedkoper en makkelijker in onderhoud.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #7
              Sterkte met dit verlies.
              Dit is het nadeel van alle huisdieren ,en bij grotere dieren net als honden en katten is het nog moeilijker omdat dat bijna altijd met behulp van een dierenarts moet . Gebeurt maar zelden dat een hond of kat gewoon in zijn slaap overlijd.

              Van mijn dierenarts kreeg ik een keer na dat ik een hond had moeten laten inslapen een mooie kaart thuisgestuurd ,met daarop de afbeelding van een man met een hond in een park (vanaf de rug gezien) en de tekst "het geluk dat jullie samen deelde ,neemt niemand je af "

              Opmerking


              • #8
                Dat is niet min Kirsty.

                Maar als je, je dier ziet lijden is de keuze vlug gemaakt.
                Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd.

                Dieren leven nu eenmaal korter dan wij. Ikzelfs heb al heel wat honden overleefd en het is altijd weer pijnlijk als er eentje dood gaat.

                Gelukkig heb je nog het e.e.a. rondlopen en vliegen.

                Sterkte.
                groetjes
                Heidi

                Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Van mijn dierenarts kreeg ik een keer na dat ik een hond had moeten laten inslapen een mooie kaart thuisgestuurd ,met daarop de afbeelding van een man met een hond in een park (vanaf de rug gezien) en de tekst "het geluk dat jullie samen deelde ,neemt niemand je af "
                  Zo Animal, dat is nog eens een meelevende dierenarts, dat hoor je niet vaak.
                  groetjes
                  Heidi

                  Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    heel veel sterkte gewenst in deze moeilijkste tijd

                    Opmerking


                    • #11
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        Sterkte met dit verlies, ik weet wat het is.

                        Vorige week onze kater van bijna 18 in laten slapen.
                        Vreemde was dat het beest kern gezond oogde.

                        Probleem was dat hij snachts heel het huis wakker hield en dat al maanden achtereen.

                        van alles geprobeerd maar niets hielp.

                        De weken voor zijn overlijden zat ik als chauffeur steeds vaker te vechten tegen vermoeidheid achter het stuur en doordat mijn vrouw vanwege schildklier probleem haar rust ook erg hard nodig heeft besloten we het juiste te doen voor onze eigen gezondheid.

                        Na controle bij de dierenarts bleek Simba blind te zijn, wat we dus niet doorhadden. Ook had hij een behoorlijke hartruis en was hij volgens onze dierenarts volledig op.

                        Helaas zijn dat zaken die er bij horen in de wereld van de huisdieren.
                        http://wiggel.skyrock.com/

                        Opmerking


                        • #13
                          Ja onze oudste poes is ook bijna 18. eind april dit jaar.
                          Ze is graatje mager (2,5 kilo), omdat ze steeds voer terug spuugt. maar dat doet ze al vanaf haar 2e jaar, dus ik ben niet anders gewend.

                          Ze slaapt heel veel, drinkt elke ochtend haar schoteltje kattenmelk helemaal leeg (moet de andere kat ook eens aan durven komen) en ze vecht (en wint) nog van de poes van de buren van 3,5 jaar.

                          Ze oogt verder ook nog gezond, maar heeft een periode gehad dat ze wel eens een druppeltje urine liet schieten. We zeiden toen dat als ze echt incontinent zou worden, we haar ook zouden laten inslapen.
                          dat heeft ze waarschijnlijk gehoord, want sindsdien doet ze dat niet meer.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

                          Opmerking


                          • #14
                            Goh sterkte Kirsty,

                            onze hond heeft pas geleden nog heel erg slecht gelegen. hij had onnoemelijk veel epileptische aanvallen gehad en dat dan kort na elkaar. de DA had nog maar 1 medicijn om te proberen, anders had onze hond (4) ook dat lot moeten ondergaan, ik weet dus wel wat jij meegemaakt moet hebben.

                            nogmaals veel sterkte

                            Opmerking


                            • #15
                              Ja de onzekerheid was het ergste, daar had ik letterlijk vanaf zatedrag al last van mijn buik van.

                              Toen gisteren de beslissing genomen was en ik flink had uitgehuild had ik wel veel koppijn, maar toen de kids gelukkig niet zo verdrietig waren, viel er toch een last van me af hoor.

                              En vandaag gaat het al weer beter met me dan gisteren.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking

                              Working...
                              X