Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mexicaanse roodmus voeding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mexicaanse roodmus voeding

    Hallo

    Welke mengeling kan ik het beste gebruiken voor mijn mexicaanse roodmussen?
    Zou een goudvinken mengeling goed zijn? Dit omdat ik vaak mensen hoor spreken over de mexicaanse goudvink.

    Welke mengeling?
    http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

  • #2
    Gewoon even googlen op voeding mexicaanse roodmus.

    Opmerking


    • #3
      dit weet ik maar sommige zeggen tropen mengeling, sommige zeggen kanariemengeling, maar ik vraag me af of ze het niet beter doen op een goudvinken mengeling omdat ze ook vaak mexicaanse goudvinken worden genoemd
      http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

          Opmerking


          • #6
            hallo
            Mijn mex.roodmussen krijgen idd. goudvinken mengeling,ook een bakje met kanarie mengeling staat ter beschikking en dat lusten ze ook perfect.
            Het enige waar je op moet letten is hebben ze genoeg plaats om te vliegen ,want als je ervoor kiest om ze in broedkooien te kweken en dan enkel goedvinken geeft zouden ze mss snel vervetten ,dan kan je mss beter beetje mengen met kanarie mengeling zo het geheel iets minder vet is, sommige goudvinken mengelingen zijn ook minder vet dan andere .
            grtn.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
              maar hoe jij die link legt met een zaadmengeling voor goudvinken? tis gewoon bijzonder. de enige overeenkomst is dat ze in dezelfde familie vallen. maar de wilde kanarie, kernbijters en organisten vallen daar ook onder.
              De goudvink (Pyrrhula pyrrhula) behoort wel tot een andere familie dan de mexicaanse goudvink/roodmus (Carpodacus Erythrina Mexica).

              Opmerking


              • #8
                Hier eten ze zowel tropisch zaad als kanariezaad en af en toe zie ik ze ook uit de bak met zaad voor grote parkieten eten.
                Ik zou ze dus een mengsel geven. Mijn idee; hoe meer variatie, hoe beter.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9
                  mijn vogels krijgen een voliere mengeling en dat bevalt ze prima

                  tijdens de kweek ook eivoer, daar zijn ze zot van

                  en af en toe groenvoer lusten ze ook graag

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Drum
                    De goudvink (Pyrrhula pyrrhula) behoort wel tot een andere familie dan de mexicaanse goudvink/roodmus (Carpodacus Erythrina Mexica).
                    nee hoor Drum. ze vallen onder dezelfde familie: Fringillidae (Vinkachtigen). onder deze familie vallen zowel de goudvinken als de roodmussen

                    ze behoren niet tot hetzelfde geslacht, daar heb je gelijk in, maar dat zei ik ook niet

                    Opmerking

                    Working...
                    X