Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stuifmeelkorrels - verteerbaarheid ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Stuifmeelkorrels - verteerbaarheid ?


  • #2
    [QUOTEDe kolibries konden slechts maximaal 7% van de opgenomen hoeveelheid stuifmeelkorrels verteren, evenzo voor de molukkenlories : erg verrassend resultaat.

    De nestjongen van deze molukkenlories verteren echter 24% : opmerkelijk. De volwassen valkparkieten verteerden 17%, terwijl de nestjongen 38% konden verteren : evenzo opmerkelijk.

    Dus, eigenlijk scoren die stuifmeelkorrels dan toch niet zo goed als voedingssupplement, omwille van de lage toegankelijkheid, quasi vertering.

    Hoe komt dat nu ?
    ][/QUOTE]

    als je naar de ontlasting in het blok kijk zie je al dat de pancreas anders werk als bij oudere vogels ,de pancreas kan met bloed monsters getest worden hoe hij werk ,bv. heb ik mee gemaakt dat het emzym gedeelte nog maar voor 0000 nog wat werkte terwel de inseline productie goed was het orgaan de pancreas ook wel de worst van lange jan genoemd is een chemiche fabriek het is maar net hoe hard er word gewerkt wat ook bepaalt dat de jonge vogels meer uit hun aangeboden voeding haalt misschien worden er zelfs andere emzymen aangemaakt bij kuikens!

    Opmerking


    • #3
      ps. vergeet de voorvertering van het aangeboden voedsel aan kuikens nietwat al door de ouders word gedaan

      Opmerking


      • #4
        Van de vertering wist ik niets, maar ik geef het al jaren in poedervorm, van een imker.
        Zolas vaker, geen idee of het echt wat toevoegt, meer het idee. De vogels eten hier weinig eivoer nu, maar met wat stuifmeel of honing erdoor wordt er meer gegeten.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          maar ik geef het al jaren in poedervorm, van een imker.
          Zo moet het ook gegeven worden. In poedervorm zijn de inhoudsstoffen het beste beschikbaar.

          Tijdens de kweek levert het wel degelijk een meerwaarde op, zeker voor wat betreft het percentage eiwit, hetgeen ook een gunstiger aminozuurpatroon kan opleveren. Je ziet het effect misschien niet onmiddelijk, maar het is er wel degelijk.

          Opmerking


          • #6
            Dank. Daar ging ik ook van uit, maar nogmaals de kennis ontbreekt me. Ik denk zomaar dat dat voor 99% van de liefhebbers geldt, we geven zaken bij omdat we denken dat het goed is. Of omdat anderen zeggen dat het zo is.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Ton, vogels houden en verzorgen is een leven lang, leren...

              Ik leer nog elke dag van jullie.

              Opmerking

              Working...
              X