Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hout snippers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hout snippers

    Heeft er iemand ervaring met het gebruik van beukesnippers in broedkooien voor Gouldamadine's.
    Ik zelf heb het gebruikt in de uitvlieg rennen maar had dit jaar veel dode vogels.

  • #2
    Ik gebruik ook houtsnippers in mijn broedkooien. Ik heb geen Gouldamadines, maar andere vogels. Ik heb geen dode vogels en ben zeer tevreden over deze snippers.

    Uiteraard ververs ik de houtsnippers regelmatig en maak ik de kooien, voerbakjes en waterflesjes regelmatig schoon, zodat ziektekiemen zo min mogelijk de kans krijgen.
    Bekijk mijn vogels op:

    http://papegaaiamadine.webnode.nl/

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door J180449
      Heeft er iemand ervaring met het gebruik van beukesnippers in broedkooien voor Gouldamadine's.
      Ik zelf heb het gebruikt in de uitvlieg rennen maar had dit jaar veel dode vogels.
      Wat is veel dode vogels?
      Misschien na bijvb 5 dode vogels er is eentje naar de da brengen voor onderzoek?
      Hoop dat het komende seizoen beter verloopt anders toch maar eens doen.
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        ja ervaring mee, bij alle broedkooien gebruiken wij de snippers. geen problemen met de snippers hoor. ik vraag me af of het daar aan ligt. tenzij er 'iets' per ongeluk in zat, of dat het na lang niet verversen is gaan schimmelen en dat dat iets op touw heeft gezet.

        Opmerking


        • #5
          hier ook beuken snippers, en geen last.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #6
            Ik gebruik ook beuken snippers maar ook ik heb nergens last van.
            Kan het zijn dat het tocht is of schrikken ze ergens van.
            groet Ries
            groet Ries

            www.vogelmarkt.nl

            Opmerking


            • #7
              Bedankt voor de positieve berichten. Ik had ook wel twijfels of het daar aan kon liggen. Ik zal het dit seizoen nogmaals in 1 voliere proberen en kijken of er verschil in zit, ik gebruik normaal schelpenzand in mijn broedkooien en andere kooien. De vogels zitten wel droog want ze zitten op vliering met een gemiddelde temperatuur van +/- 20 graden.

              Opmerking

              Working...
              X