PDA

Bekijk Volledige Versie : Internet / ideale speelplaats

Antoni Hopmann
25-01-2013, 20:40
Citaat:

"Internet is de ideale speelplaats voor anonieme lafaards"

eric 008
25-01-2013, 21:06
leg eens uit antoni,

je citaat begrijp ik niet!!!!

eric 008
25-01-2013, 21:25
wie zijn die lafaards en hebben die alleen een speelplaats op internet ken er die in verschillende speciaalclubs zitten en bij de nbvv enz enz,inderdaad ze zitten ook op internet zelfs met ******* te maken gehad en je zwart maken op voorhand omdat deze lafaards bang zijn voor of de waarheid wat ook op dit forum soms het geval is ,maar anoniem blijven ze nooit. Ook zijn er die weg kruipen naar dat ze op hun bek zijn gegaan.

RobK
25-01-2013, 21:28
Mocht het een discussie moeten of gaan worden over het anonieme deelnemen op internet of op fora dan wil ik van te voren wel meedelen dat we op dit forum hebben afgesproken dat je zowel op je eigen naam als op een nickname mag posten. Dat is zo en dat blijft zo. Wie dat geen goed plan vindt mag een andere arena zien te vinden om zijn / haar gedachtengoed te verspreiden.

Kortom; binnen VogelCafé werken we op de manier zoals we dat hebben afgesproken. Inclusief het feit dat berichten fatsoenlijk dienen te zijn.

Groet,

Rob.

Animal
25-01-2013, 21:45
Als je niet wilt dat ze je kooien komen leeg halen ,kun je op een vogel forum beter anoniem blijven .

van Tuijl
25-01-2013, 21:56
nee hoor, dan kan je beter niet actief zijn op internet. ;)

jeffrey112
25-01-2013, 22:31
Je kunt gerust gebruik maken van internet zolang je maar zorgvuldig met je persoonsgegevens omgaat.

Ben86
26-01-2013, 00:03
Jeffrey,

Neem van mij aan als jij interessante vogel soorten hier benoemd dat je die heb.
En je foto's etc. op een site heb staan zodat ze precies kunnen zien hoe e.e.a. in elkaar zit.
Maak je het gewoon te makkelijk.
Op je facebook ziet men wanneer je op vakantie bent.
Wees er voorzichtig mee wat je online zet.
Volgens mij heb je heel snel teveel info op internet staan.
Gewoon niet doen is mijn tip.

gr. Ben

jeffrey112
26-01-2013, 00:10
Jeffrey,

Neem van mij aan als jij interessante vogel soorten hier benoemd dat je die heb.
En je foto's etc. op een site heb staan zodat ze precies kunnen zien hoe e.e.a. in elkaar zit.
Maak je het gewoon te makkelijk.
Op je facebook ziet men wanneer je op vakantie bent.
Wees er voorzichtig mee wat je online zet.
Volgens mij heb je heel snel teveel info op internet staan.
Gewoon niet doen is mijn tip.

gr. Ben

Ik weet hoe het zit. We maken het ze al te makkelijk ;)

eric 008
26-01-2013, 01:18
nou een reletje die omswits als er inbraak is en er komen wat dingetjes onder 380 volt te staan de zes plankjes staan klaar om ze in af te voeren ;)

casehulsebosch
26-01-2013, 01:24
Ik wil me verder niet in dit onderwerp verdiepen want mijn oude moedertje (met een hoop levens ervaring ) zei altijd: Wie niet komen wil is vrij van heengaan.

Maar als je onderwerpen met als inhoud "380 volts" gaat plaatsen kan ik alleen maar zeggen: If you do the crime be prepared to do the time.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

eric 008
26-01-2013, 02:08
Ik wil me verder niet in dit onderwerp verdiepen want mijn oude moedertje (met een hoop levens ervaring ) zei altijd: Wie niet komen wil is vrij van heengaan.

Maar als je onderwerpen met als inhoud "380 volts" gaat plaatsen kan ik alleen maar zeggen: If you do the crime be prepared to do the time.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

mijn engels is niet best kees, maar naar een inbraak en een schade van een kleine driehonderd vogels met jarenlange selectie kweek er in,en mijn gereedschap ga je er wat anders overdenken.

m.v.g eric

Drum
26-01-2013, 02:08
nou een reletje die omswits als er inbraak is en er komen wat dingetjes onder 380 volt te staan de zes plankjes staan klaar om ze in af te voeren ;)

In Nederland gaan we niet verder dan 240 Volt, echter een misdaad met een misdaad bestrijden gaat wel erg ver. De misdadiger gaat tussen 6 planken en jij achter de tralies. En de winst....... 2 levens naar de gallemiezen.:rolleyes:

eric 008
26-01-2013, 02:16
als je word gebeld dat er braak is en je komt er aan en er liggen vogels vertrapt en met gebroken vleugels dan heb ik daar geen pardon meer mee deze mensen hebben geen gevoel,de politie stond onderhand te huilen omdat ik een vogel uit zijn lijden verlosten ,ik word er nog wel eens wakker van ik heb totaal geen medelijden als ze het weer proberen.380 is kracht stroom met 240 volt kietel je alleen ik heb een ijzerpand dus een hoop staat onder stroom als het alarm een inbraak registreet .

natuurkweker
26-01-2013, 10:04
gelijk heb je laten ze leven lang geen gel meer te hoeven gebruiken dan piepen ze wel anders:D

:wave

Animal
26-01-2013, 11:24
In Nederland gaan we niet verder dan 240 Volt, :

Dan ben je erg slecht op de hoogte.
Bij bedrijven werkt alles bijna op 380 ,en gewoon thuis kun je ook 380 krijgen .
Is ook vaak nodig voor een elektrische oven.

Troetelduifje
26-01-2013, 16:28
Dat je vogels gestolen of verminkt worden is heel verschrikkelijk.

Maar als jij zonder duidelijk zichtbare waarschuwing stroom op je kooi zet die een inbreker werkelijk zou doden, dan ben je gewoon strafbaar.
"Moord met voorbedachte rade" misschien wel, op zijn minst "dood door schuld".

Je mag alleen beveiligen met zwakstroom (moet je geloof ik wel aanvragen, want mag niet zomaar in een woonwijk) en dan moet je dat heel duidelijk dmv waarschuwingsborden kenbaar maken.

Dat jij het daar niet mee eens bent door wat je hebt meegemaakt doet er in dit geval niet toe. Wat jij beschrijft is gewoon verboden, klaar. Niemand staat boven de wet, ook geen slachtoffers.
Ik hoop dat er niemand mee leest die bij de politie werkt ofzo, want als jij je kooi werkelijk met zo iets beveiligd hebt kan je in elk geval nu al een flinke boete krijgen.

Begrijp me niet verkeerd; wat je beschrijft van gewonde en vertrapte vogels is vreselijk en qua gevoel snap ik dat je zoiets hebt van: dood aan de inbreker...... maar het mag gewoon niet.

En buiten dat; als de inbreker dood is en jij naar de gevangenis gaat, is naar, maar als hij levenslang verlamd o.i.d. is, dan betaal jij dus je leven lang aan zijn zorg en dat kan in de papieren gaan lopen. Zit je de rest van je leven opgescheept met de zorg voor een inbreker die jouw vogels wilde pikken.

Tja, wat moet de dan? dat weet ik ook niet precies. maar dodelijke stroomstoten geven.... je zou je toch rotschrikken als er ineens een kwajongen van 10 dood voor je kooi ligt.

eric 008
26-01-2013, 16:55
Dat je vogels gestolen of verminkt worden is heel verschrikkelijk.

Maar als jij zonder duidelijk zichtbare waarschuwing stroom op je kooi zet die een inbreker werkelijk zou doden, dan ben je gewoon strafbaar.
"Moord met voorbedachte rade" misschien wel, op zijn minst "dood door schuld".

Je mag alleen beveiligen met zwakstroom (moet je geloof ik wel aanvragen, want mag niet zomaar in een woonwijk) en dan moet je dat heel duidelijk dmv waarschuwingsborden kenbaar maken.

Dat jij het daar niet mee eens bent door wat je hebt meegemaakt doet er in dit geval niet toe. Wat jij beschrijft is gewoon verboden, klaar. Niemand staat boven de wet, ook geen slachtoffers.
Ik hoop dat er niemand mee leest die bij de politie werkt ofzo, want als jij je kooi werkelijk met zo iets beveiligd hebt kan je in elk geval nu al een flinke boete krijgen.

Begrijp me niet verkeerd; wat je beschrijft van gewonde en vertrapte vogels is vreselijk en qua gevoel snap ik dat je zoiets hebt van: dood aan de inbreker...... maar het mag gewoon niet.

En buiten dat; als de inbreker dood is en jij naar de gevangenis gaat, is naar, maar als hij levenslang verlamd o.i.d. is, dan betaal jij dus je leven lang aan zijn zorg en dat kan in de papieren gaan lopen. Zit je de rest van je leven opgescheept met de zorg voor een inbreker die jouw vogels wilde pikken.

Tja, wat moet de dan? dat weet ik ook niet precies. maar dodelijke stroomstoten geven.... je zou je toch rotschrikken als er ineens een kwajongen van 10 dood voor je kooi ligt.

bij inbraak hebben ze precies 15 seconden de lamp gaat knipperen en er gaat inpandig een sirene af en er gaat een melding weg die 15 seconden moeten ze maar rechtsomkeert maken en anders jammer dan,ze moeten gewoon met de poten van je spullen af blijven ,

daders bekent en er word niet opgetreden omdat de getuigen de kinderen van de inbreker is en minderjarig beide ouders moeten dan toestemming geven en de inbreker doet dit niet ,dus leuk verhaal maar als het recht niet optreed dan moet je je eigenspullen beschermen ,wat betreft het waarschuwings bord dat hangt er in pandig met de 6 planken er naast

GravenImage
26-01-2013, 17:04
Wat.

De citaat die gepost werd, heeft volgens mij totaal niks met inbraak te maken.
Wat Troetelduifje zegt is waar. Het maakt niet uit wat jij vindt en hoe jij je erover voelt. Als er iets gebeurd, wordt je gearresteerd en dat kun je niet veranderen met jouw mening. Misschien wel met een hele goede dure advocaat en kom je ervan af met een hele nare strafblad.

Ik ga er verder niet op in. Wel in op de citaat.

Het internet is groot. Erg groot.
Het is inderdaad een speelplaats. Een speelplaats met vele plekjes en gaten.
Een grote groep is inderdaad de anonieme lafaards. Mensen die expres anderen proberen te beledigen, mensen die verder niks te doen hebben en dergelijken.

Maar het is ook een plek voor ideeën. Het internet kan dé plaats zijn waar iemand een idee krijgt, een bedrijf ontwikkeld, een heel nieuw leven.

Bovenal is het internet een bron voor informatie. Vele fora zoals deze over vele onderwerpen.

Het internet is van alles en nog wat.

Animal
26-01-2013, 17:20
Tegenwoordig kun je niet meer zonder internet ,,maar ik denk dat Antoni dat niet snapt (of niet wil snappen)

Zelfs oudere van 80 en 90 jaar gebruiken internet om kontact te onderhouden met hun (klein)kinderen.

eric 008
26-01-2013, 17:23
kijk als ze informatie halen van het net ,dan heb ik dus schriftelijk vermeld wat ze te wachten staat,mooi medium internet werk twee kanten op zoals u lees.

en om Teeven aan te halen het is een berijfsrisico als je inbreek en er overkomt je wat.

natuurkweker
26-01-2013, 17:28
een eerlijke burger heeft totaal niks te zegge
een crimineel word minder hard gestraft als een eerlijke burger
waar gaat deze wereld heen dat we allemaal maar crimineel moeten worden??
we worden er bijna toe gedwongen toch??
de wetjes moeten eens flink veranderen zo dat een eerlijke burger de kans krijgt de politie een handje te helpen de puinhoop eens wat langer achter de tralies te zetten maar wat heeft het voor zin.
in de winterdag vragen de criminelen er gewoon weg om op gepakt te worden ze krijgen te eten te drinken een bed en onderdak zonder enige kosten die ze hoeven te betalen nee want dat moet een eerlijke burger ook betalen vanwege de belasting verhogingen die iedere jaar maar omhoog gaan .
de grootste boosdoener is dat de grenzen overal open zijn gegooit sinds dien is de criminalieit onsettend toegenomen .
maar nee daar mag niks over gezegt worden anders ben je aan discrimineren .
wat mag een eerlijke burger nog wel???
zijn rekeningen op tijd betalen anders pakken ze hem zijn laatste snee brood ook nog voor hun neus weg .
en hulp op vandaag is er gewoon weg niet want je zit tenslotte niet aan de drugs of drank dus de hulp die je dan wild moet jezelf betalen uit eigen zak als je psgische door draait
mijn optie is grenzen dicht niks meer het land in vol is vol .

Troetelduifje
26-01-2013, 18:22
Internet is als een scherp vleesmes.

In de handen van de één kan je er heerlijke vlees gerechten mee maken waar je vele mensen blij mee maakt.
In de handen van een ander is het een middel om velen kwaad mee te doen.

Misschien moeten we allemaal gewoon heel voorzichtig zijn met wat we op internet plaatsen. En facebook enzo zijn dé snuffelplaatsen.
Zelfs een bedrijf waar jij bij solliciteert kijkt op jouw page, om te zien wat voor vlees hij n de kuip heeft.

Zal daar maar net een genante foto van jou op een feestje staan....

Ik ben alleen lid van vogelfora.... en dat vind ik al spannend genoeg. ;)

GravenImage
26-01-2013, 19:59
Juist, Natuurkweker. Geef de immigranten maar de schuld van het falend systeem van Nederland op gebied van Justitie. Die immigranten hebben heel dat systeem bedacht en in werking gezet. Alles komt door immigranten.
*sarcasme*

Met Facebook moet je altijd al voorzichtig zijn. Op mijn Facebook kan niemand komen, ook niet via via. Je moet echt in mijn vriendenlijst staan. Bedrijven kunnen dus ook niet op mijn Facebookpagina gluren.
Ik heb verder ook geen foto's van mijzelf op het internet staan.

Animal
26-01-2013, 20:51
mijn optie is grenzen dicht niks meer het land in vol is vol .

Als ze jouw er dan maar eerst uit zetten ,want aan je taal gebruik en manier van schrijven te zien ben je ook geen echte Nederlander.:confused:

Troetelduifje
26-01-2013, 21:32
Ik denk niet dat natuurkweker bedoelt dat immigranten het probleem zijn.
Voor criminelen is het door het openstellen van de grenzen vergemakkelijkt wereldwijd actief te zijn.

op internet lezen waar mooie vogels te halen zijn, contact bellen die in de buurt woont, die zorgt dat een ander inbreekt en de vogels haalt en ana hem afgeeft. Zorgen dat een ander contact aan de grens staat om de boel over te nemen, omdat er toch niet meer gecontroleerd wordt en meteen weer in een ander land een leuke opkoper te vinden... en dat allemaal vanuit je laptop ver weg van Nederland.

En dat heeft niets te maken met onze wel gerespecteerde geïmmigreerde mede- Nederlanders.;)

Animal
26-01-2013, 21:55
Open grenzen of niet maakt helemaal niks uit voor de criminelen ,maar je moet toch iets of iemand de schuld kunnen geven.
De nederlandse grenzen zijn nooit erg beveiligd geweest.
En als hij zegt "vol is vol" dan bedoelt hij wel degelijk de immigranten !

Antoni Hopmann
26-01-2013, 22:10
Citaat

Een citaat is een letterlijke uitspraak van iemand, die door iemand anders aangehaald wordt

van Tuijl
26-01-2013, 22:15
jij bent de laatste tijd wel veel van de citaten van wikipedia hé Antoni? in mijn opleiding heb ik geleerd dat wikipedia, wetenschappelijk gezien, een erg onbetrouwbare site is ;)

Troetelduifje
26-01-2013, 22:15
Over dat 'vol is vol' had ik heengelezen.

Ooit voelden wij nederlanders ons te goed om bepaalde klussen te doen en werden er werkers vanuit het buitenland aangetrokken om dat te doen. Gastarbeiders noemden ze hen.

Maar wat bleek: Mensen uit een ander land kunnen even slim, of soms zelfs slimmer zijn als Nederlanders, dus gingen zij ook taken vervullen in wat men noemt de hogere sectoren; onderwijs, medische wereld, advocatuur, zelfs politiek.
En mede door die mensen die zich hard inzetten voor het land waar ze verbleven, heeft Nederland een aantal goede ontwikkelingen doorgemaakt.

Maar op mensen die 'ons' land binnenkomen, wordt meer gelet dan op hen die er al wonen en als er dan een handjevol zich op het criminele pad begeeft, dan worden meteen alle immigranten daarop aangekeken.

En dat terwijl de meeste criminelen in Nederland nog altijd van Nederlandse afkomst zijn. Helaas worden die overigens wel steeds jonger, maar dat terzijde.

uit frustratie zoekt men altijd een zondebok en die wil men niet onder zijn eigen verwanten zoeken, maar liever bij anderen, die toch anders zijn en die we toch maar raar vinden, en niet begrijpen. "Ik ken jou niet, jij doet anders, DUS ben ik beter dan jij."

In de 2e WO werden de Joden als zondebok aangewezen, nu de immigranten.
Dat is erg jammer, omdat je een volk of groep niet in zijn geheel kunt oordelen door de daden van een handjevol. Elk mens heeft individueel zijn verantwoordelijkheid om zich netjes te gedragen en hoort dan ook individueel beoordeeld te worden.

Achtergrond, status en afkomst horen niet de factoren te zijn waarop iemand geoordeeld wordt, maar enkel zijn gedrag.
Want wie zegt dat men de volgende oorlog niet alle oerHollanders aanpakt vanwege de intolerantie van een kleine groep?

Tegenwoordig wordt 'Respect' snel geroepen als een soort begroeting en staat Ali B (nota bene geen oerHollander dacht ik) in hoog aanzien.... maar respect echt toepassen schijnt moeilijker te zijn.

Animal
26-01-2013, 22:22
De (jonge)Nederlanders zijn nog steeds te lui om bepaald werk te doen ,daarom zitten nu overal Polen.

Antoni Hopmann
26-01-2013, 22:23
jij bent de laatste tijd wel veel van de citaten van wikipedia hé Antoni? in mijn opleiding heb ik geleerd dat wikipedia, wetenschappelijk gezien, een erg onbetrouwbare site is ;)

Slechts ter verduidelijking van Tuijl. Ik noem de bron waarvan ik de letterlijke betekenis vandaan haal.
Soms leest men over bepaalde woorden heen blijkt telkens weer.
Men denkt dan te weten dat ik mezelf citeer. Dat is natuurlijk niet
de goede betekenis.

Troetelduifje
26-01-2013, 22:30
De (jonge) Nederlanders moeten betaald worden conform de wet op minimumloon, met vrije dagen etc, terwijl (illegale) buitenlandse werkers minder vragen en geen vrije dagen nemen/ krijgen.
Helaas worden deze mensen ook geregeld uitgebuit, zwaar onderbetaald en leven ze onder erbarmelijke omstandigheden, waarbij ze worden verstoken van bijv. medische hulp.

Poolse mensen die hier wel legaal werken verdienen ook minder dan een Nederlandse werker van dezelfde leeftijd. Zijn dus goedkoper en aantrekkelijker om in te huren.

Heel veel Nederlanders daarentegen werken zwart, waardoor er wel veel geld in omgang is, maar te weinig belasting wordt geïnd en er weer hogere belastingen worden geheven op hen die wél netjes wit werken.... waardoor die liever zwart gaan werken, waardoor er weer minder belasting geïnd kan worden.... waardoor de belastingen weer omhoog gaan..... en zo hebben we een 'mooie' vicieuze cirkel gecreëerd.

Animal
26-01-2013, 22:37
De jongeren willen geen vuil werk ,willen niet meer op het land werken . Zo ook de oudere ,die hebben liever een uitkering waar ze niks voor hoeven te doen dan bij een boer gaan werken.
De oogst zal toch het land af moeten ,dus de boer is wel genoodzaakt om dat door polen te laten doen.

Er is een tijd geweest dat de jongeren wel op het land wilde werken ,,iedereen ging als vakantie werk bonen of aardbeien plukken ,zowel jongens als meisjes ,maar nu niet meer ,want daar worden ze vuil en moe van.

Troetelduifje
26-01-2013, 22:41
Alles is tegenwoordig ICT hè? :p
Helaas hebben mijn kids er ook last van hoor; liever achter de pc dan buiten spelen.

http://img9.imageshack.us/img9/8572/jongetjespelen.jpg

Drum
26-01-2013, 23:34
Dan ben je erg slecht op de hoogte.
Bij bedrijven werkt alles bijna op 380 ,en gewoon thuis kun je ook 380 krijgen .
Is ook vaak nodig voor een elektrische oven.

Even voor de goede orde Animal, in alle doorsnee huishoudens gebruiken wij 240 Volt.Al zou ik 380V kunnen krijgen dan wil ik het niet en weet je waarom.....
Mijn apparaten houden er niet zo van. Dus je antwoord snijdt wederom geen hout.:rolleyes:

Troetelduifje
26-01-2013, 23:38
Wij zijn hier verplicht electrisch te koken en dat is geloof ik wel op 360 of 380 ofzo.

Dus dat zit standaard in ons huis.

Drum
26-01-2013, 23:40
Dus je TV en computer draaien ook op 380V.:confused:

Troetelduifje
26-01-2013, 23:41
Nee, voor het electrisch koken is een apart stopcontact, waar je een stekker met 4 ijzeren pinnen in moet doen.
de rest van het huis werkt gewoon op 240.

maar onze keramische kookplaat werkt op 340, 360 of 380 ofzo.

Drum
26-01-2013, 23:46
Dat bedoelde ik nou net uit te leggen aan meneer Geert Animal. Jij hebt slechts een kontakt van 380V en de rest van 240V. Dus conclusie: 380V is geen algemene norm in ons land.

GravenImage
26-01-2013, 23:47
Wanneer wij bij natuurkunde moeten rekenen met watts moeten we voor een gewone huishouden 240V nemen. Vroeger was dat 210V.

jeffrey112
27-01-2013, 00:15
De jongelui worden over 1 kamp geschoren maar gelukkig zijn er uitzonderingen.

Drum
27-01-2013, 00:26
Ach Jeffrey, je weet wie de kapper is, hij heeft waarschijnlijk (nog weinig) blond haar en je weet het van blondjes...;) :p

Troetelduifje
27-01-2013, 00:29
Dat bedoelde ik nou net uit te leggen aan meneer Geert Animal. Jij hebt slechts een kontakt van 380V en de rest van 240V. Dus conclusie: 380V is geen algemene norm in ons land.

Oh op die manier. nee, dat is geen standaard iets, maar in sommige huizen wel aanwezig voor electrisch koken.

erg onhandig trouwens electrisch koken, maar goed, wij hebben geen keus.

natuurkweker
27-01-2013, 00:31
[QUOTE=natuurkweker;210098]een eerlijke burger heeft totaal niks te zegge
een crimineel word minder hard gestraft als een eerlijke burger
waar gaat deze wereld heen dat we allemaal maar crimineel moeten worden??
we worden er bijna toe gedwongen toch??
de wetjes moeten eens flink veranderen zo dat een eerlijke burger de kans krijgt de politie een handje te helpen de puinhoop eens wat langer achter de tralies te zetten maar wat heeft het voor zin.
in de winterdag vragen de criminelen er gewoon weg om op gepakt te worden ze krijgen te eten te drinken een bed en onderdak zonder enige kosten die ze hoeven te betalen nee want dat moet een eerlijke burger ook betalen vanwege de belasting verhogingen die iedere jaar maar omhoog gaan .

wat mag een eerlijke burger nog wel???
zijn rekeningen op tijd betalen anders pakken ze hem zijn laatste snee brood ook nog voor hun neus weg .
en hulp op vandaag is er gewoon weg niet want je zit tenslotte niet aan de drugs of drank dus de hulp die je dan wild moet jezelf betalen uit eigen zak als je psgische door draait

GravenImage
27-01-2013, 00:47
Wat kan jij overdrijven, Natuurkweker.
Ik ben blij dat ik leef in Nederland. Het is een echte zorgstaat. Geen kind komt op straat en iedereen heeft rechten, zelfs criminelen.
In Amerika mag je ze wel neerschieten. Maar wanneer jij wordt neergeschoten, moet je wel alles zelf betalen. In Nederland hoeft dat dus niet.

Natuurlijk moet je alles netjes op tijd betalen. Dat moet iedereen, anders krijgen we te hoge prijzen en dergelijken. Waarom denk je dat iedereen verplicht is om een zorgverzekering te hebben? Zo blijft de premie betaalbaar voor iedereen in Nederland.

Wanneer je iets niet betaald, krijg je altijd een herinnering die je binnen twee weken moet betalen, anders krijg je een verhoogd bedrag om te betalen.
Verder kun je altijd hulp krijgen, maar je moet er wel naar vragen. We hebben voedselbanken, vrijwilligers die ons een dak boven ons hoofd bieden, zorginstellingen etc.
Als je naar een psychiater wilt, moet je dat inderdaad zelf betalen wanneer het niet in jouw zorgpakket zit. Maar je hebt er wel voor gekozen om het niet in jouw zorgpakket te zetten.

Mijn God, wat kan een mens toch zeuren. Wij hebben het hartstikke goed. Wij hoeven niet in armoede te leven en worden goed opgevangen wanneer dat nodig is.
Wanneer worden wij eens dankbaar voor het feit dat we in zo'n luxe leven?

eric 008
27-01-2013, 10:17
GravenImage,

ik weet wel dat er veel armoede is in nederland kijk naar de voedselbanken ook weet ik als je geen twee verdiener bent je maar weinig te besteden heb met 1500 euro en zonder subsidie van de huur je niet rond kunt komen dus dat mamma de kinderen opvoed zoals het hoort kan niet meer
huur minimaal 500
verzekeringen 100
zieken bijdragen houd ik basis aan 75 zonder extra,s
gaslicht en water minimaal 250
dit is 925 euro je houd zeggen en schrijven 575 over om kleren voedsel van te kopen de luxe heb ik weg gelaten telefoon ,internet ,auto kapper enz enz

u heb gelijk we leven als god in frankrijk alleen alle campings zijn onderhand het hele jaar bezet met niet alleen poolen maar ook met mensen die in aremoede het moeten zien te redden langleve het tweeverdieners maatschapij.

natuurkweker
27-01-2013, 10:21
ik zwijg maar liever ik weet goed waar ik over praat .
ik ga hier ook mijn levensverhaal schrijven dan heb ik aan een enceclopedie niet genoeg .
maar ja heeft wel voordelen je word er sterker van .
dus ook je word brutaler erdoor
ik ben eerlijk oprecht en recht voor de raap somige kunnen dat niet goed hebben.
ben behulpzaam hoever het mogelijk is .
dus als ze iets van me willen kunnen ze aanbellen

ze moeten nemen hoe ik ben ze weten al vrij snel wat ze aan me hebben .
wat op mijn grond staat blijft iedereen vanaf dat is mijn eigendom .

niemand heeft de toestemming mijn grond te betreden zonder ik toestemming ik er voor geef
er is hier 24 uur wel iemand thuis dus dat heeft ook zijn voordelen.

en nee ben geen zeurpiet daarom ga ik hier maar niet verder op in .

en nee gelukkig ik woon niet meer als nederlandse in nederland gelukkig niet .

GravenImage
27-01-2013, 11:23
Wat in Nederland armoede is, is in Amerika een goed leven. In veel landen trouwens. Je bent arm wanneer je kind geen Playstation heeft.
Wanneer je niet veel te besteden heb, moet je slimmer kijken. Niet elke zorgverzekeraar vraagt honderd euro. Er zijn er genoeg die ver onder die prijs blijft.
Je kunt een kamer huren voor 300 euro en anders kun je terecht bij al die zorginstellingen. Wanneer je geen subsidie krijgt, verdien je dus te veel. Je zou dus rond moeten komen.
Dan eet je eens geen vette steak. Dan koop je eens geen G-Star broek. Dan koop je een fiets in plaats van een auto. etc.

De immigranten hebben nergens schuld aan. Je kunt het niemand kwalijk nemen dat hij op zoek is naar een beter leven. Dat je dat van iemand wilt wegnemen is egoïstisch. Wie ben jij om te bepalen over andermans leven?
Nederland is in crisis. De prijzen zijn omhoog gegaan. Dat komt omdat er angstig minder wordt uitgegeven. Een bedrijf overleeft het alleen als de prijzen zo hoog zijn, maar als er meer wordt uitgegeven kunnen de prijzen omlaag.
De crisis is dus over wanneer wij verstandig gaan uitgeven.
De woorden van vele economen.

Animal
27-01-2013, 11:43

Is wel een algemene norm ,,alle bedrijven werken met 380
Ook is in iedere meterkast gewoon 380 aanwezig.
Door deze aansluiten op een speciale manier te gebruiken is er ook gewoon 240 van te maken.
Je moet geen dingen gaan zeggen waar je totaal geen verstand van hebt.

En wat heeft geert hier mee te maken . Het is iemand anders die hier de kreet "vol is vol"gebruikt . Ik wijs hem er alleen maar op dat dat niet zo hoort.

Animal
27-01-2013, 11:54
GravenImage,

ik weet wel dat er veel armoede is in nederland kijk naar de voedselbanken ook weet ik als je geen twee verdiener bent je maar weinig te besteden heb met 1500 euro en zonder subsidie van de huur je niet rond kunt komen dus dat mamma de kinderen opvoed zoals het hoort kan niet meer
huur minimaal 500
verzekeringen 100
zieken bijdragen houd ik basis aan 75 zonder extra,s
gaslicht en water minimaal 250
dit is 925 euro je houd zeggen en schrijven 575 over om kleren voedsel van te kopen de luxe heb ik weg gelaten telefoon ,internet ,auto kapper enz enz
.

Je bent erg slecht op de hoogte van de prijzen.
Je kunt best nog huren voor 350 euro.
250 euro voor gas licht en water ? dan is er bij jouw iets goed mis ,want normale mensen kunnen met de helft toe komen.
Als je 500 euro of meer huur moet betalen en je verdiend maar een minimum loon (met gezin) dan krijg je gewoon huursubsidie.

En twee verdieners hebben meer te besteden ,,ja dat is zo ,maar daar werken ze ook voor he . Moet je dus ook gaan doen. Als je iets langer naar school had gegaan had je misschien ook wel meer verdiend. We kunnen nu eenmaal niet allemaal evenveel hebben . Je zouw ook gewoon tevreden kunnen zijn met wat je hebt.
Er zijn in Nederland te veel mensen die niet werken terwijl ze best zouden kunnen. Deze lui hebben een uitkering en alle mogelijke subsidie's ,en hebben het daardoor vaak beter dan de werkende mens.
Als je beter om je heen zouw kijken zou je dat ook kunnen zien.

eric 008
27-01-2013, 12:17
GravenImage,

lezen is een kunst maar ik had alle luxe al weg gelaten internet,telefoon ,auto .

De woorden van vele economen.

laat mijn niet lachen die draaien met alle winden mee ,banken worden gered met belastings geld grote bouw bedrijven worden de nek omgedraaid juist weer door die banken terwijl er meer dan 30 milioen aan werk was aan genomen ,de graaiers moeten niet 100% garantie maar het meer voud er van hier gaat het mis niet op het uit geven want dat kan de grote groep niet meer die zijn uitgekleed ,een gezin moet met minder dan 150 euro rond zien te komen wat betreft eten en drinken en kleden het nood zakelijke dus wat kunnen ze dan extra uit geven! niets dus 75 euro is de verplichte basis verzekering goedkoper kan niet op een paar euro na als je alles via internet regel eigenlijk moet je dat bedrag verdubbelen kinderen onder de achtien zijn nog gratis dus het is nog erger als ik al schreef

dus het hele vehaal van die gestudeerde economen dat we meer uit moeten geven gaat niet meer op als je niets heb kun je ook niets uit geven .

terug naar de moestuin een paar kippen en een varken in het kot die tijd zit er weer aan te komen .

dan de verdere diefstal van de overheid je vergelijk graag nederland met amerika! vergelijk eens de brandstof prijzen voor de heilige koe .

Ton Koek
27-01-2013, 12:22
Leuke afdwalende discussie!

Eric, ik vind dat je volkomen gelijk hebt met je "stroom-beveiliging". Van andermans dieren moet men afblijven! Hier is het ook niet bepaald veilig voor dieven.

RobK
27-01-2013, 12:29
Het gaat al lang niet meer over het onderwerp. Van alles en nog wat halen we er bij, we noemen elkaar -en anderen- rotte vis en de topicstarter leunt achterover en geeft geen sjoegen meer.

Ik heb genoeg gehoord / gelezen, ik ben nog moderator van de club, heb nog wat slotjes en dus is het weer klaar.

Groet,

Rob.