Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ontwerp binnen-buitenvoliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ontwerp binnen-buitenvoliere

    Ik heb eens een ontwerp proberen maken voor mijn voliere, het is een ruimte waar een binnenvoliere en broedkooien komen. Nu vroeg ik me af of jullie nog tips hadden. Als je naar de tekening kijkt zie je dat de rechtse kant nog vrij is, zou ik daar een klein nachthok van maken? Weet iemand wat de minimum breedte zowat is? Zou over de hele breedte kunnen maar is misschien te smal?
    Tips zijn super welkom.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Een nachthok in een binnenvoliere is niet nodig, zou hem wel dieper maken, tot aan je broedkooien b.v., als je er met schoonmaken e.d. in kan staan is wel zo handig.
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door populier
      Een nachthok in een binnenvoliere is niet nodig, zou hem wel dieper maken, tot aan je broedkooien b.v., als je er met schoonmaken e.d. in kan staan is wel zo handig.
      ik zou die binnenvoliere zo houden en aan de kant die vrij is nog een extra nachthok maken die verbonden is met de buitenvoliere. Maar heb niet zoveel breedte meer over he

      Opmerking


      • #4
        ik en paint zijn ook weer creatief geweest.

        ten eerste viel mij op dat je maten niet kloppen.

        ik lees af dat de complete schuur afmetingen hebben van L= 225 en B= 156

        maar hij hebt 3 broedkooien ingetekend van (3x90=) 180 en daarnaast nog een vlucht van B= 60 en je zou nog ruimte over houden... 180+60 is hier nog steeds 240 en dat is al boven de 225 dus ik weet niet precies wat je precies wilt.

        legenda:
        ruimte A: eventueel ruimte voor nog broedkooien. (3 boven elkaar bijvoorbeeld)
        ruimte B: binnen voliere
        grijze wand: ik neem aan dat in deze muur een gat komt voor toegang richting de buiten voliere?

        maar ik zou als ik jou was even de maten verduidelijken
        Bijgevoegde Bestanden

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
          ik en paint zijn ook weer creatief geweest.

          ten eerste viel mij op dat je maten niet kloppen.

          ik lees af dat de complete schuur afmetingen hebben van L= 225 en B= 156

          maar hij hebt 3 broedkooien ingetekend van (3x90=) 180 en daarnaast nog een vlucht van B= 60 en je zou nog ruimte over houden... 180+60 is hier nog steeds 240 en dat is al boven de 225 dus ik weet niet precies wat je precies wilt.

          legenda:
          ruimte A: eventueel ruimte voor nog broedkooien. (3 boven elkaar bijvoorbeeld)
          ruimte B: binnen voliere
          grijze wand: ik neem aan dat in deze muur een gat komt voor toegang richting de buiten voliere?

          maar ik zou als ik jou was even de maten verduidelijken



          ze is 285. 180 van de broedkooien en 60 voliere is 240. (maar ik geef toe, het is niet zo duidelijk )

          Voor de rest twijfel ik om
          optie 1:
          grijze wand open naar buitenvoliere maar bij optie 2 heb ik binnenvoliere en slaaphok
          optie 2
          grijze wand dicht en daar waar je A (3 extra broedkooien) een slaaphok te maken met daar een mogelijk naar de buitenvoliere.

          Ik weet het, misschien stomme vragen maar ik ben niet ervaren

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door ftroubleyn
            ze is 285. 180 van de broedkooien en 60 voliere is 240. (maar ik geef toe, het is niet zo duidelijk )

            Voor de rest twijfel ik om
            optie 1:
            grijze wand open naar buitenvoliere maar bij optie 2 heb ik binnenvoliere en slaaphok
            optie 2
            grijze wand dicht en daar waar je A (3 extra broedkooien) een slaaphok te maken met daar een mogelijk naar de buitenvoliere.

            Ik weet het, misschien stomme vragen maar ik ben niet ervaren
            Vraag me ook af, als ik een slaaphok maak die in verbinding staat met voliere buiten, dan kan ik die bv 1m30 lang en 2m hoog maken maar ik kan maar 40 breed gaan, dit is niet zo een goed idee zeker?

            Opmerking


            • #7
              zo zou je het ook kunnen doen
              Bijgevoegde Bestanden

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                zo zou je het ook kunnen doen
                dat is zeker een optie. Voor mij is het allemaal nieuw. Ik heb vroeger vogels gehad met mijn vader maar dat is 15jaar geleden

                Opmerking


                • #9
                  het is gewoon een kwestie van passen en meten.

                  je kunt nu wel een paar broedkooien doen en een vluchtje maar gegarandeerd dat je over 2 jaar denkt, shit, eigenlijk zou ik nog wel....

                  wat je moet doen is slim mogelijk omgaan met de ruimte

                  Opmerking

                  Working...
                  X