Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kunstplanten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kunstplanten

    Vandaag slechte ervaring met kunstplanten gehad. Bij de controle van mijn vogels vanmorgen trof ik een Kapoetsensijs man hangend en fladderend in de (zijde)kunststof plant aan. Blijkbaar komen, tijdens gebruik, de draadjes waaruit de "plant" is opgebouwd los van elkaar. Hierin kunnen de nageltjes van de vogels dus blijven hangen. Betreffende vogel trof ik half '12 aan met een bloedend rechter pootje. Het onderste deel is afgestorven. Ik heb de oorzaak toen niet kunnen achterhalen. Maar zeer waarschijnlijk komt het door dit fenomeen. Ga dus de zijde planten vervangen door volledig kunststof (plastic) planten.

  • #2
    Of je laat de planten achterwege in een binnenkooi en geeft ze gewoon wat meer zitstokken.

    Wat gebeurt er als ze gaan knagen aan de planten?? Dat loopt ook niet goed af.

    Je kan dan beter wat natuurlijke takken zoeken (geen taxus) en die in de kooi steken, zodat ze erop kunnen zitten.

    takken van fruitbomen kunnen en ik heb gehoord dat takken van de wilg zelfs goed zijn voor vogels.

    Succes!
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #3
      Vervelende les maar goede tip nu dus. Geen zijden planten!

      Zelfde ervaring hier, zijde gaat rafelen met "enge" draadjes als gevolg.

      Ik gebruik nu al heel wat jaren plastic, meestal deels echt groen, deels plastic, bevalt prima.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking

      Working...
      X