Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speelgoed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Speelgoed

    Ik heb wat rondgezocht, maar niet veel gevonden over speelgoed op deze forum.
    Ik heb wel gemerkt dat sommigen er totaal geen fan van zijn...

    Mijn vogels zijn echte slopers. Ze kauwen aan de takken en het hooi.
    Ook mijn haar en de electronica wordt niet met rust gelaten. Kauwkauwkauw.
    In het begin kauwde de valkparkiet zelfs aan mijn oren, tot hij er een gat in heeft gekauwd. Nu doet hij het gelukkig niet meer.

    Ik heb geprobeerd een WC-rol op te hangen, maar mijn vogels zijn best grote scheiterds. Meteen ervan wegrennen.

    Heeft iemand anders tips voor (zelfgemaakt) vogelspeelgoed?
    Heeft iemand misschien foto's van een zelfgemaakt werkje?

  • #2
    Een paar stevige kortgezaagde stukken wilgentak aan elkaar maken met oogjes kan al veel leuks opleveren.
    Pas op met touwen, sommige vogels weten zich prima te verstrikken.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      laat ze maar gewoon wennen aan die wc-rol,(al kunnen kleine stukjes papier ook worden ingeslikt.)

      wij hebben bronzemannen en die zitten aan de andere helft van de voliere als je aan de ene kant een nieuwe tak hangt. een dag later zijn ze gewend

      Opmerking


      • #4
        Wilgentakken, dennenappels, Gumnuts ( weet NL benaming niet)

        Wat houten blokken, boor een gat door het midden, stukje ijzerdraad er door en klaar is Kees.
        Zelf kap ik zo af en toe een hele dennenboom bij de buren en zet deze in de vlucht.
        Wel hoor ik bij vrienden dat met verschillende kromsnavel soorten het weken en zelfs maanden kan duren voor ze weer aan een verandering in de voliere gewend zijn. Denk dat dit ook een hoop te maken heeft met de interactie die je zelf met de dieren hebt.
        Ingrid hier heeft een Molukken Kakatoe en die is voor de duvel niet bang en heeft graag nieuwe speeltjes en als het aan hem ligt dagelijks.

        Veel succes.

        Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

        Opmerking


        • #5
          Ze vreten veel kapot huh?

          misschien is een ankerketting de oplossing?

          ( of een iets kleiner model )
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

          Opmerking


          • #6
            Denneappels vind ik een goede. Heb ergens gelezen dat iemand er honing overheen goot en dan kruimels gedroogd fruit overheen strooide.
            Ik ben alleen nog geen denneappels tegen gekomen hier. Nieuwe huis enzo.

            Met boren heb ik een klein probleem: Geen boormachine.
            Ik gebruik ook steeds een schroevendraaien en een hamer...

            En ja, Henk. Ze vreten zoveel kapot. Ze hadden eens de toetsen uit mijn laptop gerukt en mijn schoolwerk gaat ook verloren, omdat ze mijn schriften opvreten. Gelukkig heb ik een speeltuintje besteld. Dan hebben ze een eigen plekje op mijn bureau.

            Opmerking


            • #7
              Ben ik tegen gekomen:
              Een lap stof uit een oude shirt knippen. De uiteinde vastknopen met een stuk touw, zodat je een zak hebt. Een gat knippen in de zak.
              Slaapzak.

              Mijn vogels zullen er in ieder geval niet in zitten.

              Opmerking


              • #8
                http://www.parrots.org/pdfs/all_abou...ivity_Book.pdf
                M.v.g. Sepke

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage
                  Ben ik tegen gekomen:
                  Een lap stof uit een oude shirt knippen. De uiteinde vastknopen met een stuk touw, zodat je een zak hebt. Een gat knippen in de zak.
                  Slaapzak.

                  Mijn vogels zullen er in ieder geval niet in zitten.
                  Zoiets is ook helemaal niet voor vogels bedoeld ,maar voor kleine knaagdieren zoals gerbils.

                  Opmerking


                  • #10
                    @Animals: Toch worden er vogelslaapzakken verkocht en zie ik afbeeldingen van vogels die erin klimmen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Er zijn inderdaad slaapzakken voor vogels te koop.

                      M.v.g. Sepke

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik zie slaapzakken ,maar ik zie nergens dat ze voor vogels zijn.
                        Als ze er aan gaan knagen en half slopen kunnen ze er zich in ophangen.
                        Lijkt me niet zo'n veilig idee .zeker niet voor parkieten.

                        Opmerking


                        • #13
                          M.v.g. Sepke

                          Opmerking


                          • #14
                            'slaapzakjes voor vogels' behoren simpelweg in de categorie '', maar zijn in werkelijkheid het risicovolle alternatief voor een gebrek aan (slaap)nestblok.

                            Op gebied van veilige verrijking (speelgoed) voor vogels is al veel gepubliceerd en bovendien zijn hier al een paar leuke mogelijkheden genoemd.

                            De basisregel is eigenlijk: maak gebruik van gezond verstand en de mogelijkheden schier onbeperkt.
                            Amigo de los Psittacidos

                            Look deep into nature and you will understand everything better

                            Opmerking


                            • #15
                              Even voor de duidelijkheid ik ben geen voorstander van deze slaapzakken voor vogels. Ik wilde alleen laten zien dat ze wel degelijk te koop zijn.

                              Zoals hier: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-e...reviousPage=lr
                              M.v.g. Sepke

                              Opmerking

                              Working...
                              X