Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Distelvink?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Distelvink?

    Hallo ,

    Ik was gisteren in een dierenwinkel waar ze ook distelvinken verkopen. Vind het persoonlijk prachtige vogels , vooral mijn vader is gek van. Vroeger ving mijn opa ze in het wild , maar dat kan nu natuurlijk niet meer.

    Nu dacht ik eraan om mij ook ene aan te schaffen.
    Enkele vraagjes :

    Kan je bijvoorbeeld 1 distelvink kopen en die bij twee kanaries zetten (koppel) ? Maak het dan uit of de distelvink een man of pop is ?
    Of kan ik hem beter apart zetten en met twee ?

    Zingen ze ook veel ? Beide geslachten ? En ook als ze eventueel samenzitten met andere vogels ?

    Alvast bedankt !

  • #2
    Je vraagt een aantal dingen! Mijn vraag is dan: Wat wil je met de vogels? Wil je ze voor de zang? Wil je ze als gezelschapsvoliere of wil je kweken, of wil je bastaarden kweken? Dan kan ik je vragen verder beantwoorden.

    Groet Cardellino

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door cardellino
      Je vraagt een aantal dingen! Mijn vraag is dan: Wat wil je met de vogels? Wil je ze voor de zang? Wil je ze als gezelschapsvoliere of wil je kweken, of wil je bastaarden kweken? Dan kan ik je vragen verder beantwoorden.

      Groet Cardellino
      Het is niet de bedoeling om er mee te kweken. Ik wil ze gewoon omdat ik het mooie vogels vind , dus eerder als gezelschapsvogel gewoon. De zang zou gewoon een leuk pluspunt zijn. Maar is geen vereiste.

      Opmerking


      • #4
        2 kanarie mannen (zingen) en een putter man (zingt dus ook) zou als ik het goed heb wel moeten kunnen. als je verschillende geslachten houd in de voliere heb je bijna gegarandeerd jongen (maar wel bastaarden...)

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
          2 kanarie mannen (zingen) en een putter man (zingt dus ook) zou als ik het goed heb wel moeten kunnen. als je verschillende geslachten houd in de voliere heb je bijna gegarandeerd jongen (maar wel bastaarden...)
          De kanaries zijn een man en pop (koppel dus). Hebben een paar maanden geleden een nestje gehad , maar daar is niks uitgekomen. Maar een distelvink kan daar dus gewoon bij ?

          En zingen bij distelvinken zowel man als pop , of gelijk kanaries vooral de mannetjes ?

          Opmerking


          • #6
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Ditelvinken kan je goed houden met kanaries. Als de distelvink man in broedstemming is (snavel geheel wit) dan kan deze paren met de kanarie pop, krijg je mooie bastaarden. Een putter man in goede gezondheid zingt altijd, zeker bij zonnig weer.
              Succes.

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  als het rode masker iets achter het oog doorloopt is het een man, maar dit verschil is nihil en een geoefend oog ziet dat veel beter

                  Opmerking


                  • #10
                    Putterpopjes zullen nooit zo zingen als mannen en de ek hiervan zullen niet gauw in de winkel of bij de opkoper komen ook de prijs is niet lager.
                    Zou dan toch proberen een mannetje te krijgen.

                    mvg eddie

                    Opmerking


                    • #11
                      Bedankt. Ik ga inderdaad proberen om een mannetje te vinden. Hopelijk weten ze in de winkel goed het verschil tussen man en pop.

                      Opmerking


                      • #12
                        daar gaan de meeste kenners nog wel eens de mist mee in. het is niet altijd makkelijk te zien.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking

                        Working...
                        X